Tompouce nu ook als shotje verkrijgbaar


Volgens de makers is Tompoesje bedoeld als 'een feeststarter'

Introductie - De tompouce krijgt een onverwachte twist: vanaf deze week is het bekende gebakje ook te proeven als felroze shotdrankje. Onder de naam Tompoesje wordt het gebakje in vloeibare vorm geïntroduceerd in de horeca en retail. De likeur met 14% alcohol vangt de herkenbare smaak van vanille en een vleugje bladerdeeg in een opvallend roze fles.

Volgens initiatiefnemer Eva ontstond het idee spontaan tijdens een feestje: “We waren aan het experimenteren met smaken en ineens proefden we iets dat verrassend veel weg had van een tompouce. Toen wisten we ‘dit moet een product worden’.”

Feeststarter

Volgens de makers is Tompoesje bdoeld als 'een feeststarter' en moet het drankje een glimlach teweeg brengen bij gebruikers én verrassen. Het drankje moet ijskoud worden geserveerd. Tompoesje wordt geleverd in een 700ml-fles en bevat 14% alcohol.

Lowlander

Eerder introduceerde het biermerk Lowlander in samenwerking met de HEMA ook en Tompouce ale.

Bron: Tompoesje/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

XXL Nutrition doorbreekt grens van 100 miljoen euro omzet

Sportvoeding - XXL Nutrition, marktleider in sportvoeding en -supplementen in de Benelux, heeft een nieuwe mijlpaal bereikt. Het bedrijf uit Deurne doorbreekt de grens van 100 miljoen euro jaaromzet. De omzet stijgt dit jaar met 25 tot 30 procent, waarmee het sportmerk opnieuw sterke groei laat zien.

Lees bericht



HEMA meest favoriet voor koffie en lunch

Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.

Lees bericht

Tien jaar The Tosti Club: van lokale tostiheld tot nationale smaakmaker

Formulenieuws - Op 12 april 2025 bestaat The Tosti Club precies tien jaar. Niet toevallig valt dat samen met De Dag van de Tosti. Een initiatief van oprichter Jacco Heijkoop, die bij de lancering in 2015 bewust koos voor de Amerikaanse National Grilled Cheese Day als hét moment om zijn tostiliefde met Nederland te delen. Mede dankzij de samenwerking met kaasmerk Beemster...

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid