Too Good To Go stelt tijdelijk app beschikbaar voor reguliere afhaalmaaltijden


Platform - Too Good To Go stelt het platform beschikbaar voor reguliere afhaalmaaltijden. De huidige omstandigheden in de horeca zijn zo bijzonder dat de organisatie de app aanbiedt zonder verder winstoogmerk. Dankzij de app kunnen gasten gerechten ophalen bij de restaurants, die toch gerechten willen blijven maken voor gasten.

Too Good To Go is een platform dat normaal samen met 1,5 miljoen Nederlandse app-gebruikers strijdt tegen voedselverspilling. In de app staan restaurants, cafés, supermarkten, bakkerijen en hotels die tegen een gereduceerd tarief producten aanbieden die aan het einde van de dag over dreigen te blijven.

Aan dat model wordt nu het initiatief ‘Steun lokaal - afhalen, zo voor elkaar!’ tijdelijk toegevoegd. Gebruikers van de app vinden onder de zoekterm ‘Steun lokaal’ afhaalmaaltijden van lokale ondernemers die voor de normale prijs worden verkocht. Daarbij gaat het niet om onverkochte producten, maar verse maaltijden waarmee je als consument ondernemers kunt steunen.

Joost Rietveld, Country Director van Too Good To Go Nederland: “We hebben de afgelopen twee jaar enorm veel steun gekregen van Nederlandse ondernemers in de strijd tegen voedselverspilling. Nu willen we graag iets terugdoen.

Naast de introductie van het ‘Steun lokaal’-initiatief zal Too Good To Go ook zoveel mogelijk eten veilig blijven redden. “We staan onverminderd klaar voor locaties waar voedselverspilling plaatsvindt. Voor sommige ondernemers is onze Magic Box juist de uitkomst die nu nodig is,” aldus Rietveld.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horeca heropent in gezellige drukke sfeer

Horecaheropening – Overal in Nederland is de horeca in rustige sfeer geopend. De terrassen waren goed bezet, maar vrije plaatsen waren er meestal ook. Op veel plekken de inzet van reserverings- en bestellingsapp’s en beperktere menukaarten. Het stellen van de gezondheidsvragen is nog een puntje van aandacht.

Lees bericht

Horecasector zwaar getroffen in eerste kwartaal 2020

Omzetcijfers - De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal. De omzetdaling was de eerste in zeven jaar tijd. Dat meldt het CBS.

Lees bericht


‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’

Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Lees bericht


Speciale e-learning: coronasafe ondernemen in de horeca

Opleiding – Speciaal om de horeca te helpen bij de (gedeeltelijke) heropening van de locaties heeft opleider Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland in samenwerking met adviesbureau Kroonenburg Advies de e-learning ‘Corona safe ondernemen in de horeca (HACCP)’ ontwikkeld.

Lees bericht

App voor corona-checkgesprek van het horecabezoek

Horeca – Voor het verplichte persoonlijke checkgesprek aan de deur voor gasten die een horecabedrijf willen bezoeken, is nu een app ontwikkeld. Een groep techneuten heeft sinds vandaag checkgesprek.nl gelanceerd dat als platform dit verplichte vraaggesprek kan vervangen. Wie klachtenvrij is kan via de app een groen kaart laten zien aan het horecabedrijf, waarmee de toegang gewaarborgd is.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid