Trash Dance campagne McDonald’s moet Nederland motiveren afval weg te gooien


Zwerfafval – McDonald’s lanceert vandaag een nieuwe landelijke campagne: Trash Dance. In d campagne worden mensen opgeroepen op swingende wijze hun afval weg te gooien. Door de meest originele inzendingen te belonen met prijzen, moedigt de restaurantketen haar gasten aan om een bijdrage te leveren aan de strijd tegen zwerfafval. Daarnaast wil de restaurantketen laten zien dat afval weggooien ook leuk kan zijn en een kleine moeite is.

De nieuwe Trash Dance campagne is een vervolg op de succesvolle consumentencampagne You Bin It, You Win It die McDonald’s begin vorig jaar lanceerde. ‘Beide campagnes zijn onderdeel van de bredere structurele aanpak waarbij McDonald’s Nederland samen met stakeholders en gedragswetenschappers onverminderd hard doorgaat om, samen met gasten, de strijd tegen zwerfafval aan te gaan’, zo laat de fastfoodketen weten.

Leuk

Deelnemers maken een swingende Trash Dance video, waarin zij dansend hun afval in de prullenbak gooien. Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie & Insights van McDonald’s Nederland: “Samen met onze restaurantteams doen we er iedere dag alles aan om ons verpakkingsmateriaal te verminderen, te verduurzamen, goed in te zamelen en te recyclen. Maar we kunnen dit niet zonder de hulp van onze gasten.  Met deze campagne willen wij heel Nederland laten zien dat de wereld schoner maken niet alleen goed is, maar ook leuk kan zijn en een kleine moeite is.” De Trash Dance campagne loopt van 12 april tot en met 9 mei 2021.

Overleg

McDonald’s blijft zich naast de campagne inzetten in de strijd tegen zwerfafval. Zij is met gemeenten en buurtbewoners in gesprek om een gezamenlijke aanpak verder te ontwikkelen en afspraken te maken over het behouden van een schone omgeving, bijvoorbeeld door het plaatsen van voldoende afvalbakken, het frequent legen ervan en het optimaliseren van de opruimroutes door middel van verzamelde data via de Litterati-app.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Napoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel

Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.

Lees bericht


Bewustmakingscampagne wegwerpplastic van start

Campagne – Nederland moet bewust gemaakt worden van de nieuwe wetgeving wegwerpplastic per 1 juli en daarom gaat de campagne ‘Supporter van Schoon’ van start. De campagne is een gezamenlijk initiatief van Nederland Schoon en producenten en importeurs van verpakkingen. De campagne wordt woensdag 21 juni in De Haag afgetrapt samen met Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in aanwezigheid van staatssecretaris Vivianne Heijnen.

Lees bericht

‘Blikjes met statiegeldlogo stromen nu al binnen’

Statiegeld – Vanaf 1 april zit er statiegeld op blik en moeten deze blikjes kunnen worden ingeleverd. Dat betekent dat de blikjes met het statiegeldlogo nu al binnenstromen stromen bij supermarkten, NS Stations, bioscopen, sportverenigingen en andere verkooppunten. Maandag konden de eerste blikjes met statiegeld worden ingenomen.

Lees bericht



Biermarkt bereidt zich voor op statiegeldsysteem

Horeca – De biermarkt bereid zich voor op statiegeld op blikjes. Honderden miljoenen blikjes bier worden momenteel voorzien een speciaal logo met barcode. Een enorme operatie voor de bierbrouwers, die volgens de koepel Nederlandse Brouwers nog amper zijn hersteld van de coronacrisis.

Lees bericht

Statiegeld op blikjes drie maanden uitgesteld

Inzamelen – Het inzamelen van blikjes dat per 1 januari zou ingaan is drie maanden uitgesteld door een beslissing van de Raad van State. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat dreigde met dwangsommen als de invoering bij de start van het nieuwe jaar niet rond zou zijn. De bestuursrechter heeft nu uitstel verleend  tot 1 april.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid