Trash Dance campagne McDonald’s moet Nederland motiveren afval weg te gooien


Zwerfafval – McDonald’s lanceert vandaag een nieuwe landelijke campagne: Trash Dance. In d campagne worden mensen opgeroepen op swingende wijze hun afval weg te gooien. Door de meest originele inzendingen te belonen met prijzen, moedigt de restaurantketen haar gasten aan om een bijdrage te leveren aan de strijd tegen zwerfafval. Daarnaast wil de restaurantketen laten zien dat afval weggooien ook leuk kan zijn en een kleine moeite is.

De nieuwe Trash Dance campagne is een vervolg op de succesvolle consumentencampagne You Bin It, You Win It die McDonald’s begin vorig jaar lanceerde. ‘Beide campagnes zijn onderdeel van de bredere structurele aanpak waarbij McDonald’s Nederland samen met stakeholders en gedragswetenschappers onverminderd hard doorgaat om, samen met gasten, de strijd tegen zwerfafval aan te gaan’, zo laat de fastfoodketen weten.

Leuk

Deelnemers maken een swingende Trash Dance video, waarin zij dansend hun afval in de prullenbak gooien. Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie & Insights van McDonald’s Nederland: “Samen met onze restaurantteams doen we er iedere dag alles aan om ons verpakkingsmateriaal te verminderen, te verduurzamen, goed in te zamelen en te recyclen. Maar we kunnen dit niet zonder de hulp van onze gasten.  Met deze campagne willen wij heel Nederland laten zien dat de wereld schoner maken niet alleen goed is, maar ook leuk kan zijn en een kleine moeite is.” De Trash Dance campagne loopt van 12 april tot en met 9 mei 2021.

Overleg

McDonald’s blijft zich naast de campagne inzetten in de strijd tegen zwerfafval. Zij is met gemeenten en buurtbewoners in gesprek om een gezamenlijke aanpak verder te ontwikkelen en afspraken te maken over het behouden van een schone omgeving, bijvoorbeeld door het plaatsen van voldoende afvalbakken, het frequent legen ervan en het optimaliseren van de opruimroutes door middel van verzamelde data via de Litterati-app.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Raymond Gianotten aangesteld als directeur Statiegeld Nederland

Benoeming – Raymond Gianotten (48) is per 1 april jl. benoemd tot directeur van Statiegeld Nederland. Statiegeld Nederland is de uitvoeringsorganisatie voor het nieuwe statiegeldsysteem dat ingaat per 1 juli 2021. Vanaf die datum zit er €0,15 statiegeld op kleine plastic flessen van frisdranken en water.

Lees bericht



KHN is blij met afwijzing statiegeld op plastic flesjes

Zwerfafval - Het bedrijfsleven moet er binnen twee jaar voor zorgen dat 90 procent van de weggooiflesjes wordt hergebruikt. Daarnaast moet ook 70 tot 90 procent van de plastic flesjes in het zwerfafval zijn teruggebracht. Lukt dat niet, dan voert het kabinet in 2021 statiegeld in op plastic flesjes. Dat is het resultaat van het akkoord zoals het bedrijfsleven en staatssecretaris van I&W,...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid