Trendtable laat foodmarketeers live de trends zien


Trendtable met levende kippen in een kippenren op tafel en op het bord een kipfilet met kippenvoer als garnering

Event - Zo’n honderd marketeers van foodservicebedrijven kwamen vorige week bijeen om op spectaculaire wijze kennis te nemen van de belangrijkste trends voor 2023. In de Verspillingsfabriek van Hutten in Veghel kregen de foodmaketeers letterlijk de belangrijkste ontwikkelingen live voorgeschoteld op lange schuifbare Trendtables.

De belangrijke trends van dit moment, zoals de aandacht voor plantaardig, het tegengaan van voedselverspilling en de herwaardering van producten bij de bron, werden tegen de achtergrond van een aantal maatschappelijke en politieke items belicht. Thema’s als gebrek aan personeel, of een betere waardering van personeel, inflatie en het klimaatneutraal produceren laten zich nu eenmaal wat minder makkelijk visualiseren op het bord, maar de algehele setting van de presentatie van het nieuwe trendrapport van Foodservice XS was meer dan creatief.

Confrontatie

Zelfs het thema van de tweedeling in de samenleving in mensen die de stijgende energiekosten en de oplopende inflatie financieel wel het hoofd kunnen bieden en mensen die dat niet – meer – kunnen, werd aan de hand van het  thema ‘grenzen aan delivery’ sterk en overtuigend neergezet. Een aantal mensen aan de Trendtable werd namelijk wel voorzien van een dessert – de happy few- maar een grote groep, bij het inschuiven van de derde tafel, niet. Na deze ‘confrontatie’ kregen zij uiteindelijk het toetje wel, maar aangeleverd door de koeriers van Thuisbezorgd.

Plofkip of Bofkip

De trends uit het trendrapport werden tussen de gangen door toegelicht door Maaike de Reuver van FoodInspiration. In het rapport werden zeven belangrijke trends gesignaleerd, waarvan de eiwittransitie en het respect tonen voor dier en milieu verreweg de belangrijkste zijn. Het klimaatneutraal werken en produceren moeten in dat opzicht het nieuwe normaal worden bij toekomstige beslissingen in de foodsector. En ook als het gaat om dierenwelzijn, zullen we als sector anders moeten aankijken tegen de wijze van veeteelt in ons land. Die ambitie werd in het trendrapport van 'plofkip naar bofkip' genoemd. Op de Trendtable vormgegeven door een paar levende kippen in een kippenren te zetten, terwijl de foodmarketeers aan tafel zaten met een kipfiletje op het bord en kippenvoer als garnering.

Bron: @FoodClicks

Terwijl de 'happy few' al was voorzien van een dessert, kreeg de rest het toetje later aangeleverd door bezorgers van Thuisbezorgd
De trendtables werden steeds razendsnel veranderd
Tussen het wisselen van de tafels werd de trends steeds toegelicht

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodservice groeit met 44,4% in periode 5

Cijfers – De periodemonitor van Foodservice XS laat over periode 5, week 17 t/m 20, (25 april t/m 22 mei 2022) met een groei van 44,4% een zeer goede ontwikkeling zien van de foodservicemarkt. Tegelijkertijd wordt gewaarschuwd voor een al te positief beeld van de omzetgroei op termijn, want oplopende inflatie en toenemende kosten bij de consument kunnen gaan zorgen voor krimp.

Lees bericht




Jubilerend Marketing4Results organiseerde zes impactvolle sessies

Jubileum – Marketing4Results bestaat vijftien jaar. Voor het marketingbureau voor foodservice reden iets waardevols te organiseren. Het werden zes sessies gewijd aan een betekenisvolle economie. Thema’s als plasticreductie, voedselverspilling, onderwijs en true pricing kwamen voorbij, met vooral schokkende cijfers. De foodsector staat voor uitdagingen en wel op korte termijn.

Lees bericht


Thuisbezorgd.nl sluit zich aan bij Veganuary

Vegan – Bezorgdienst Thuisbezorgd.nl heeft zich aangesloten bij het wereldwijde initiatief Veganuary om het eten van vegan te stimuleren. Samen met experts en restaurants wil de maaltijdenbezorgdienst gedurende de maand januari mensen helpen om het eten van vegan zo eenvoudig mogelijk te maken.

Lees bericht

Makro wint Foodservice Marketing Award met Dish

Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt. DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid