Twaalf locaties La Place dicht door faillissement Hudson’s Bay


Horeca - Op de laatste dag van 2019 is Hudson's Bay Nederland officieel failliet verklaard door de rechter. Dat heeft het warenhuis woensdagavond zelf bekend gemaakt. Alle filialen van het warenhuis zijn daarmee in het nieuwe jaar gesloten en dus ook de twaalf vestigingen van La Place, die in de warenhuizen waren gevestigd. Ook de twee locaties van Hudson’s Bay in Amsterdam en Breda zijn dicht, hoewel de rechter daarvan eerder had aangegeven dat die locaties tot 2021 en 2022 moesten openblijven. Daarmee is een definitie einde gekomen aan alle activiteiten van het Canadese warenhuisbedrijf in Nederland. Ook de website is al uit de lucht. Hudson’s Bay had vijftien filialen in Nederland. La Place La Place is huurder van Hudson’s Bay en dus eindigt door het faillisement ook de overeenkomsten met de verhuurders van de warenhuisketen en die met La Place. Jumbo ziet door de sluitingen van Hudson’s Bay-locaties vooralsnog geen mogelijkheden voor verdere exploitatie. De keten bekijkt nog de mogelijkheden om de restaurants in de toekomst te kunnen heropenen. La Place is daarover in gesprek, maar er is nog geen duidelijkheid. Daarmee sluiten de La Place locaties gelijktijdig met de locaties van Hudson’s Bay. La Place, dat onderdeel is van Jumbo, laat weten dat de medewerkers van de twaalf vestigingen van grote waarde zijn en zij graag iedereen willen behouden. Er wordt daarom gekeken welke mogelijkheden er zijn binnen andere vestigingen van La Place en Jumbo. Indien het niet lukt om medewerkers te herplaatsen, is voor hen een sociale begeleidingsregeling beschikbaar. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt

Onderzoek – Het aantal mensen dat online boodschappen doet zit in de lift en is sinds 2016 bijna verdubbeld. Het afgelopen jaar hebben bijna 3 miljoen Nederlanders boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, onderzoek van online onderzoekbureau Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Van alle Nederlanders heeft 21% in het afgelopen jaar besteld bij een online...

Lees bericht


Jumbo groeit het hardst in marktaandeel

Supermarkten – Van alle supermarkten in Nederland groeit Jumbo het hardst. Voor een belangrijk deel wordt die groei gerealiseerd door overnames. Opvallende dalers zijn de discounters Aldi en Lidl. Jaarlijks maakt onderzoekbureau Nielsen de marktaandelen bekend. Albert Heijn is nog steeds met afstand de grootste supermarktketen. Vorig jaar liet Albert Heijn voor het eerst een daling ziien. In het overzicht laat...

Lees bericht

Maagaandeel van buitenshuis ligt op een 14% en groeit gestaag

Analyse – Het maagaandeel, waar marktpartijen graag hun marktposities in uitdrukken, ligt voor de totale buitenhuismarkt op 14 procent en groeit nog gestaag. Van de primaire supermarktklanten kennen Albert Heijn en Coop het hoogste maagaandeel in dit gebruiksmoment. Hiermee wordt de vraag van Ton van Veen, CFO Jumbo, beantwoord die hij tijdens het FSIN congres op de Horecava stelde. Een antwoord dat...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid