Two Chefs Brewing zet ludieke pils-actie in voor ADE
Actie – Rondom het Amsterdam Dance Event (ADE) zijn er altijd verschillende acties. Maar er is één campagne die bijzonder opvalt: De posters met de tekst ‘Looking for quality pils?’, die overal in Amsterdam zijn te vinden. De afzender achter de ludieke campagne? De Amsterdamse brouwerij Two Chefs Brewing, die hun nieuwste bier genaamd ‘Pils’ op een opvallende manier wil promoten.
De posters zijn voorzien van een QR-code, waarbij degene die de code scant in een raadselachtige WhatsApp-conversatie komt waar je pils kunt bestellen. Two Chefs Brewing wil met de campagne de nieuwsgierigheid van de ADE-bezoekers dit weekend te prikkelen.
Two Chefs Brewing staat volgens Marc Galestein van het bedrijf, bekend om hun kleurrijke bieren en humoristische aanpak, maar ook dat zij zichzelf niet al te serieus nemen. “We houden van Amsterdam, muziek en dansen, en zijn allemaal liefhebbers van ADE. Het idee begon als een grap tijdens de lunch, want waar kun je beter pils lanceren dan tijdens dit event? En met ons motto ‘live a little’ in gedachten, dachten we: laten we gewoon kijken waar het schip strandt. Een paar dagen later hingen de eerste posters al door de stad”, aldus Galestein.
Sinds maandag hangen de posters in de stad en stromen de berichten volgens Two Chefs Brewing binnen van mensen die de QR-code hebben gescand en in een chat met ons terechtkomen. "Het is echt grappig wie en wat er binnenkomt via WhatsApp. Vooral buitenlandse nummers denken via ons nummer iets anders te kunnen scoren dan pils. Juist die verwarring leidt tot hilarische gesprekken. Gelukkig kan iedereen er wel om lachen.”
De limited edition 'Pils' is sinds maandag beschikbaar via de website en op verschillende locaties in Amsterdam, waaronder Avondwinkel Sterk, Radion, Bret, Hintergarten en bij verschillende ADE pop-up evenementen.
Bron: Two Chefs Brewing/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken opnieuw 3 jaar partner Amsterdam Dance Event
Samenwerking – Heineken en Amsterdam Dance Event (ADE) hebben zich de komende drie jaar verboden. Jaarlijks bezoeken 500.000 mensen ADE om te genieten van de elektronische muziek. De samenwerking gaat van start met een officieel openingsfeest op woensdag 16 oktober in The Loft in de A’DAM Toren.
Lees berichtBier met minder alcohol steeds populairder
Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees bericht‘Naamsbekendheid fritz-kola moet groeien via festivals’
Interview - fritz-kola is al sinds 2008 in Nederland beschikbaar. Vooral in de randstad. Toch is er betrekkelijk weinig bekend over het merk dat in 2003 bij onze oosterburen door twee vrienden in de markt werd gezet. @FoodClicks spreekt met een van de oprichters, Mirco Wolf Wiegert. Hij wil naast internationaal campagne voeren, in Nederland toch vooral werken aan naamsbekendheid via de...
Lees berichtZes craft brouwerijen starten gezamenlijk Craft Club
Bieren - Zes craft brouwerijen - Rock City Brewing, Two Chefs Brewing, Brouwerij Frontaal, BrewDog, Kompaan Craft Beer en vandeStreek Bier – slaan de handen ineen en starten Craft Club. De groep brouwers maakt elke maand unieke bieren die door een eigen snelle en compleet gekoelde logistieke keten – van brouwerij tot eindverbruiker – zo snel mogelijk gedronken kunnen worden.
Lees berichtNederlandse Brouwers versterkt met vier nieuwe leden
Bierbrouwers - Brouwerij Duvel Moortgat NL, Two Chefs Brewing, Kompaan en Noordt hebben zich per februari 2020 aangesloten bij Nederlandse Brouwers. De vereniging Nederlandse Brouwers telt hiermee voortaan veertien leden, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederland vertegenwoordigen.
Lees bericht