Tyson Foods introduceert plantaardige eiwitmerk Raised & Rooted


Introductie – Tyson Foods, Inc. kondigde onlangs de introductie aan van het plantaardige eiwitmerk Raised & Roote. Met de komst is het de eerste keer dat Raised & Rooted buiten de VS verkrijgbaar wordt. Tyson Foods is een bedrijf met ambitie, het heeft als doelstelling om het meest gewaardeerde merk voor producten van plantaardige eiwitten ter wereld worden.

Brett van de Bovenkamp, CEO van Tyson Foods Europe kan niet wachten met het merk aan de slag te gaan, want ook Tyson ziet dat steeds meer consumenten overstappen op een flexitarisch eetpatroon.

Tyson introduceert in eerste instantie een vijftal verschillende soorten plantaardige producten, die via diverse foodserviceklanten in Europa worden gelanceerd. Het gaat vooral om bedrijven die het segment alternatieve eiwitten al hebben omarmd. Dit segment is volgens schatting van Tyson al goed voor enkele miljarden euro’s en groeit nog steeds.

Snelle groei

De producten van Tyson hebben in de Verenigde Staten, sinds de introductie vorig jaar, een snelle groei gekend. Justin Whitmore, executive vice president bij Tyson Foods: "Onze plantaardige nuggets en filets worden nu in 10.000 winkels en online verkocht. Onze expertise in deze categorie zorgt er, in combinatie met onze innovatiecentra in Europa, voor dat we klaar zijn om markten over de hele wereld te bedienen. Hierdoor kan Tyson plantaardige eiwitten voor meer mensen over de hele wereld toegankelijker en betaalbaarder te maken."

Nederland

De plantaardige producten worden in Nederland geproduceerd met plaatselijk verkrijgbare ingrediënten en bevatten geen genetisch gemanipuleerde organismen, palmolie of eieren en geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen. Het gaat om de introductie van een tweetal vegetarische nuggets (Battered Nuggets, Crunchy Breaded Nuggets), Garlic & Herb Dipping Fries (plantaardige frietjes), pittige popcorn en tortilla’s nachos (Extra Crunchy Tortilla Nachos).

Tyson Foods is een van de grootste voedingsbedrijven ter wereld op het gebied van eiwitproducten. Het familiebedrijf werd in 1935 opgericht door John W. Tyson, maar richt zich steeds meer op de markt voor plantaardige producten.

Bron: @FoodCicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CBL roept boeren op acties te beëindigen

Boerenacties - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de brancheorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, roept protesterende boeren op per direct de blokkades van distributiecentra op te heffen. De belangenorganisatie vindt de blokkades onacceptabel.

Lees bericht


Nieuwe WUR-methode haalt Rubisco-eiwit uit tomatenblad

Plantaardig - Wageningse onderzoekers zijn er als eerste ter wereld in geslaagd het hoogwaardige Rubisco-eiwit te winnen uit tomatenblad, een belangrijke reststroom in de glastuinbouw. Bij toepassing op grote schaal komen meer plantaardige eiwitten beschikbaar om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden.

Lees bericht


YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren

Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid