Unilever doneert heftruck en koekjes aan Rotterdamse Voedselbank


Actie – Unilever heeft aan de Voedselbank Rotterdam een heftruck geschonken. Voor de Voedselbank ging hiermee een grote wens in vervulling. Daarnaast schonk het bedrijf nog een 20.000 food waste koekjes.

Elke dag worden er duizenden pakketten bij de Rotterdamse Voedselbank samengesteld en en verspreid in de omgeving en een heftruck is daarbij  geen overbodige luxe. Een groot deel van de Unilever-medewerkers startte op eigen initiatief het budget voor het personeelsfeest in te zetten voor de Voedselbank. Na overleg waarmee de Voedselbank het meest geholpen zou zijn, viel de keuze op de heftruck. Thijs Sleddering, Marketing Director Foods Unilever Nederland: “En om de klanten van de Voedselbank Rotterdam in deze donkere decembermaand een warm hart onder de riem te steken, delen we als extraatje 2.000 Kletspotten uit gevuld met 20.000 food waste koekjes. De koekjes zijn speciaal voor deze gelegenheid gemaakt van een overgebleven maar nog prima partij Calvé Sinterklaas Pindakaas.” Het restant zou anders vernietigd worden, omdat er te grote kruidnootjes in zitten. Door er koekjes van te maken kunnen niet alleen mensen van de koekjes geniete, maar voorkomt het ook nog eens verspilling.

Unilever werkt al jarenlang samen met de voedselbank. Begin december pakten honderden medewerkers van Unilever en een aantal partners een recordaantal van 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank, dit jaar extra bijzonder vanwege het 10e jaar dat Unilever de Kerstpakketten-actie voor de voedselbank realiseert. Jaarlijks doneert het bedrijf ruim 1 miljoen producten aan de voedselbank.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Unilever zet volgende stap tegen voedselverspilling

Voedselverspilling – Too Good To Go en Unilever zetten de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling. Voortaan is het mogelijk om via de Too Good To Go app een pakket met producten van onder andere Unox, Knorr, Calvé en Conimex thuis te laten bezorgen, direct van de maker naar de consument. Dat betekent ook voor Too Good To Go nieuwe...

Lees bericht

Unilever geeft drie meest favoriete terrassen investeringsbudget

Verkiezing - Eeterij ‘t Wagenhuis uit Nieuw-Vossemeer, Grand Café De Dominee uit Oldenzaal en Strandpaviljoen Pier 7 uit Vlissingen zijn met hun respectievelijke 1e, 2e en 3e plaats de meest favoriete terrassen van Nederland. De winnende horecazaken gaan naar huis met forse prijzen, namelijk een investeringsbudget van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro.

Lees bericht

Albert Heijn start samen met Voedselbank ontbijtactie

Actie – Omdat geen enkel kind zonder ontbijt naar school moet start Albert Heijn samen met de voedselbanken de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Klanten kunnen in de 550 winkels van AH ontbijtproducten kopen en deze doneren aan de Voedselbank. De actie loopt vanaf 29 augustus t/m 4 september.

Lees bericht


Peter Dekkers nieuwe General Manager Unilever Nederland

Benoeming – Op 1 juli 2022 start Peter Dekkers als General Manager Nutrition Europe, Midden-Oosten en Turkije en Head of Country van Unilever Nederland. Annemarieke de Haan, voormalig General Manager Unilever Benelux, start op die datum als General Manager Home Care Zuidoost Azië.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid