Unilever gaat organisatie vereenvoudigen


Organisatie - Unilever gaat de organisatiestructuur herzien en deze eenvoudiger maken. Het bedrijf hoopt op die manier categoriegerichter te kunnen opereren.

Het bedrijf neemt afscheid van de huidige matrixstructuur en wordt georganiseerd rond vijf verschillende bedrijfsgroepen: schoonheid en welzijn, persoonlijke verzorging, thuisverzorging, voeding en ijs. Elke Business Group krijgt de verantwoordelijkheid voor strategie, groei en winstgevendheid wereldwijd.  Alan Jope, CEO Unilever: “Door de organisatiestructuur naar vijf categoriegerichte Business Groups in te richten, kunnen we beter inspelen op consumenten- en kanaaltrends. Groei blijft onze topprioriteit en deze organisatorische verandering gaat ons daarbij helpen.”

De nieuwe organisatie bij Unilever komt er als gevolg van de veranderingen per 1 april als volgt uit te zien:

• Fernando Fernandez, EVP Latijns-Amerika, is benoemd tot President Beauty & Wellbeing, waaronder haarverzorging, huidverzorging, vitamines, mineralen en supplementen.

• Fabian Garcia, President Noord-Amerika, is aangesteld als President Persoonlijke Verzorging, verantwoordelijk voor Huidreiniging, Deodorants en Mondverzorging.

• Peter ter Kulve blijft in zijn rol als President Thuiszorg verantwoordelijk voor Fabric Care, Home & Hygiene en Water & Air.

• Hanneke Faber, President Foods & Refreshment, is benoemd tot President Nutrition, waar Scratch Cooking, Healthy Snacking, Functional Nutrition, Plant-Based Meat en Food Solutions zullen worden ondergebracht.

• Matt Close, EVP Ice Cream, is benoemd tot President Ice Cream, een zelfstandige Business Group.

Naast de organisatorische veranderingen wordt er ook fors ingeleverd in personeel wereldwijd. Zo zal het nieuwe organisatiemodel leiden tot 15% minder senior managementfuncties. Jongeren krijgen daarentegen meer ruimte. Unilever verwacht dat in het juniormanagement de functies met 5% gaan toenemen.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Pilot Ben & Jerry’s moet broeikasgas melkveehouderijen halveren

Duurzaamheid – IJsmerk Ben & Jerry’s gaat zich inzetten om de uitstoot van broeikasgassen op vijftien melkveehouderijen tegen het eind van 2024 terug te brengen tot de helft van het sectorgemiddelde. Zodra het project van ‘Mootopia’ zich heeft bewezen, worden de initiatieven uitgebreid naar boerderijen in de wereldwijde zuivel supply chain van Ben & Jerry’s.

Lees bericht




Fred van Beek vertrekt bij Unilever

Persoonlijk - Fred van Beek (54), vice president Customer Development en daarmee de hoogste commerciële baas van Unilever Nederland, vertrekt per 1 april bij Unilever. Hij zal vanaf dat moment starten als CEO van de Eijerkamp Retail Groep.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid