Unilever geeft drie meest favoriete terrassen investeringsbudget


Eeterij ‘t Wagenhuis uit Nieuw-Vossemeer ontving met de eerste prijs 100.000 euro als investering in het horecabedrijf

Verkiezing - Eeterij ‘t Wagenhuis uit Nieuw-Vossemeer, Grand Café De Dominee uit Oldenzaal en Strandpaviljoen Pier 7 uit Vlissingen zijn met hun respectievelijke 1e, 2e en 3e plaats de meest favoriete terrassen van Nederland. De winnende horecazaken gaan naar huis met forse prijzen, namelijk een investeringsbudget van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro.

De horecazaken deden mee aan de landelijke verkiezing Hét Lipton Terras van 2022 die door Lipton Ice Tea is geïnitieerd om de horeca deze zomer flink in het zonnetje te zetten. Mensen brachten hun stem uit op de 11.547 deelnemende horecazaken in ons land. In juli ging de top drie er ook al met de regionale prijs van 10.000 euro vandoor. Aan dat prijzengeld kunnen zij nu, door aanhoudend campagne te hebben gevoerd, ook de hoofdprijzen van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro aan investeringsbudget toevoegen.

App-groepen

Het prijzengeld komt goed terecht. “Na de provinciale prijs ging iedereen er helemaal voor. Er werden verschillende app-groepen aangemaakt, waarbij mensen dagelijks werden herinnerd om hun stem uit te brengen,” zegt eigenaar Jack Bosters van Eeterij ‘t Wagenhuis. “We zijn ongelooflijk trots dat we in de prijzen zijn gevallen. De afgelopen coronaperiode was voor ons niet gemakkelijk, maar ons team is hecht.” Ook de eigenaren Thijs Tibben en Clint Vogelzang van Grand Café de Dominee zijn trots op hun prijs. “We zijn vol ongeloof dat we deze prijs hebben gewonnen, iedereen was door het dolle heen”. Het prijzengeld van de regionale prijs hebben zij in een personeelsfeest gestoken, als beloning voor het harde werken.

Kippenvel

De broers Niek, Valentijn en Jelle Damen van het Zeeuwse Strandpaviljoen Pier 7 zien de prijs als eem kippenvelmoment. “We hadden al plannen om Pier 7 naar een nog hoger niveau te tillen. Dus de prijs komt goed van pas. De medewerkers hebben een groot aandeel gehad in het behalen van de prijs. Zij hebben de gasten continu op de hoogte gebracht over hoe ze hun stem konden uitbrengen. Het geldbedrag steken we in de zaak en daarnaast ook in een mooi feest voor personeel, familie en vrienden.”

Smaakt naar meer

Lipton wilde met de verkiezing Hét Lipton Terras 2022 ondernemers een hart onder de riem steken en hun steunen - na een aantal zware jaren – zodat zij weer kunnen investeren in hun zaak. “Bovendien hebben consumenten nieuwe terrassen kunnen ontdekken in Nederland. Landelijk hebben 11.547 horecazaken zich aangemeld, wat een ontzettend mooi resultaat is. We zijn trots op alle ondernemers die gedreven en innovatief campagne hebben gevoerd met personeel, familie, vrienden(groepen) en (vaste) gasten. Het succes en enthousiasme smaakt absoluut naar meer voor volgende jaren,’ aldus Mark Hanemaaijer, director out of home bij Unilever.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Grand Café De Dominee uit Oldenzaal ging er vandoor met de tweede plaats
Strandpaviljoen Pier 7 uit Vlissingen ging er vandoor met een derde plaats als meest favoriete terras van Nederland

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Unilever zet volgende stap tegen voedselverspilling

Voedselverspilling – Too Good To Go en Unilever zetten de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling. Voortaan is het mogelijk om via de Too Good To Go app een pakket met producten van onder andere Unox, Knorr, Calvé en Conimex thuis te laten bezorgen, direct van de maker naar de consument. Dat betekent ook voor Too Good To Go nieuwe...

Lees bericht


Peter Dekkers nieuwe General Manager Unilever Nederland

Benoeming – Op 1 juli 2022 start Peter Dekkers als General Manager Nutrition Europe, Midden-Oosten en Turkije en Head of Country van Unilever Nederland. Annemarieke de Haan, voormalig General Manager Unilever Benelux, start op die datum als General Manager Home Care Zuidoost Azië.

Lees bericht

Pilot Ben & Jerry’s moet broeikasgas melkveehouderijen halveren

Duurzaamheid – IJsmerk Ben & Jerry’s gaat zich inzetten om de uitstoot van broeikasgassen op vijftien melkveehouderijen tegen het eind van 2024 terug te brengen tot de helft van het sectorgemiddelde. Zodra het project van ‘Mootopia’ zich heeft bewezen, worden de initiatieven uitgebreid naar boerderijen in de wereldwijde zuivel supply chain van Ben & Jerry’s.

Lees bericht







© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid