Unilever houdt vast aan eerdere duurzaamheidsdoelen


Annemarieke de Haan, Unilever

Duurzaamheid - Ondanks de coronaperiode houdt Unilever vast aan de gestelde ambitieuze doelen om afval  zoveel mogelijk te hergebruiken. Het bedrijf gaat daarom meer gerecycled plastic gebruiken, introduceert circulaire verpakkingsinnovaties en lanceert nieuwe partnerships.

Unilever was vorig jaar de eerste grote producent van consumentengoederen die heeft toegezegd dat al haar merken aanzienlijk minder nieuw vervaardigd plastic gaan gebruiken. Het bedrijf heeft toegezegd dat het tegen 2025 de helft minder nieuw plastic zal gebruiken door het gebruik van plastic verpakkingen met meer dan 100.000 ton te verminderen en meer gerecycled plastic toe te passen in haar plastic verpakkingen.

Unilever heeft het gebruik van plastic dat is gerecycled na gebruik, het zogenaamde post-consumer recycled plastic (PCR) opgevoerd tot zo’n 75.000 ton. Dat is meer dan 10% van Unilevers plastic voetafdruk en een belangrijke stap voorwaarts om tegen 2025 ten minste 25% PCR te gebruiken. Unilever verwacht zelf het gebruik van PCR de komende 12 maanden te verdubbelen.

Daarnaast heeft het bedrijf innovatieve circulaire verpakkingsvormen geïntroduceerd voor Magnum, flessen voor Dove van 100% gerecycled plastic en voor Robijn vloeibare wasmiddelverpakkingen van 70% gerecycled plastic. Verder wordt met partners, zoals het European Plastic Pact en Platform Accelerating Circular Economy (PACE) gewerkt aan verdere inzameling van plastics. Zelfs op een schaal waarbij er meer plastic wordt ingezameld en verwerkt dan dat het bedrijf verkoopt. Annemarieke de Haan, General Manager Unilever Benelux daarover: "Plastic is een waardevol en veelzijdig verpakkingsmateriaal, maar we moeten plastic houden waar het hoort - in een circulaire economie, waar materialen voortdurend worden hergebruikt”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid