Unilever test verkoop ‘onverpakt ijs’


Verpakking – In Engeland test Unilever de effecten op de verkoop van Solero-ijsjes die verkocht worden zonder plastic verpakking, maar in een speciale multipack kartonnen doos. De test die Unilever doet in samenwerking met supermarkt Ocado is bedoeld om het gebruik van plastic voor eenmalig gebruik te verminderen. Gekozen is daarom om de ijsjes te verpakken in een recyclebare kartonnen doos met gescheiden compartimenten. Hierdoor zou een individuele verpakking van de ijsjes niet meer nodig zou zijn. De verpakking is gemaakt van een speciaal ontworpen polyethyleen gecoat karton. Het is vergelijkbaar met koffiebekers voor eenmalig gebruik, maar dan met zeer laag plasticgehalte. Hierdoor is de verpakking in Engeland goedgekeurd om te mogen worden gerecycled.   Bron: @FoodClicks Verpakking – In Engeland test Unilever de effecten op de verkoop van Solero-ijsjes die verkocht worden zonder plastic verpakking, maar in een speciale multipack kartonnen doos. De test die Unilever doet in samenwerking met supermarkt Ocado is bedoeld om het gebruik van plastic voor eenmalig gebruik te verminderen. Gekozen is daarom om de ijsjes te verpakken in een recyclebare kartonnen doos met gescheiden compartimenten. Hierdoor zou een individuele verpakking van de ijsjes niet meer nodig zou zijn. De verpakking is gemaakt van een speciaal ontworpen polyethyleen gecoat karton. Het is vergelijkbaar met koffiebekers voor eenmalig gebruik, maar dan met zeer laag plasticgehalte. Hierdoor is de verpakking in Engeland goedgekeurd om te mogen worden gerecycled.   Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better

Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met  B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.

Lees bericht



HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid