Unilever verkoopt theedivisie aan CVC Capital Partners
Overname – De theedivisie van Unilever is verkocht aan de investeringsmaatschappij CVC Capital Partners. Met de verkoop is een bedrag gemoeid van 4,5 miljard euro. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.
Bij de verkoop gaat het niet om de icetea’s, maar om de warme theetak, waar Unilever 34 verschillende merken heeft. De bekendste in Nederland zijn Lipton en Pukka. Dat de theedivisie verkocht zou worden was al bekend. Volgens analisten was het bedrijfsonderdeel vorige maand al ondergebracht in een nieuw bedrijfsonderdeel met de naam ekaterra. Dit onderdeel realiseerde vorig jaar een omzet van circa 2 miljard euro. Dat onderdeel is nu verkocht aan CVC Capital Partners. De theeactiviteiten die Unilever nog heeft in Indië, Nepal en Indonesië vallen niet onder de deal.
CVC Capital Partners is een zogenaamde durfinvesteerder en wereldwijd actief. Aan investeringen zou het bedrijf voor zo’n 110 miljard euro hebben uitstaan.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Na Conimex nu Unox van Unilever in andere handen
Overname – Voedingsmiddelenconcern Zwanenberg Food Group wil de merken Unox en (in België en Griekenland) Zwan overnemen van Unilever. De beoogde overname omvat tevens de productielijnen van Unilever voor soepen in stazakken (‘pouches’). Na Conimex gaat nu het Unox-merk over in andere handen.
Lees berichtPaulig neemt Conimex over van Unilever
Overname - Het voedings- en drankenbedrijf Paulig wil Conimex overnemen van Unilever. Het bedrijf staat bekend om zijn assortiment maaltijdingrediënten, kroepoek, soepen, sauzen en kruiden. Paulig wil met de overname de positie verstevigen in de Aziatische voedingscategorie in Nederland.
Lees berichtFoodpartners weer actief voor Voedselbanken Nederland
Actie - Van maandag 2 tot en met 5 december zetten 660 medewerkers van Unilever en partners zich wederom in bij Ahoy Rotterdam om pakketten in te pakken voor de Voedselbanken. Hetzelfde doen 265 vrijwilligers bij Bidfood in Biddinghuizen. Deze pakketten zijn bedoeld voor gezinnen die onder de armoedegrens leven en tijdens de feestdagen extra steun kunnen gebruiken.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtUnilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo starten ‘Het Wortel Collectief’
Samenwerking – Omdat je samen in regeneratieve landbouw meer kunt bereiken dan alleen zijn Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo ‘Het Wortel Collectief’ gestart. De naam verwijst naar het eerste product dat in het kader van het gezamenlijk regeneratieve project wordt ingezet, de wortel.
Lees berichtMark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry
Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.
Lees bericht