Unilever verkoopt theedivisie aan CVC Capital Partners


Overname – De theedivisie van Unilever is verkocht aan de investeringsmaatschappij CVC Capital Partners. Met de verkoop is een bedrag gemoeid van 4,5 miljard euro. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.

Bij de verkoop gaat het niet om de icetea’s, maar om de warme theetak, waar Unilever 34 verschillende merken heeft. De bekendste in Nederland zijn Lipton en Pukka. Dat de theedivisie verkocht zou worden was al bekend. Volgens analisten was het bedrijfsonderdeel vorige maand al ondergebracht in een nieuw bedrijfsonderdeel met de naam ekaterra. Dit onderdeel realiseerde vorig jaar een omzet van circa 2 miljard euro. Dat onderdeel is nu verkocht aan CVC Capital Partners. De theeactiviteiten die Unilever nog heeft in Indië, Nepal en Indonesië vallen niet onder de deal.

CVC Capital Partners is een zogenaamde durfinvesteerder en wereldwijd actief. Aan investeringen zou het bedrijf voor zo’n 110 miljard euro hebben uitstaan.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Toekomstvisies centraal tijdens Rotterdams Upstream festival

Festival – Upstream is een meerdaags festival in Rotterdam, waar scale-up founders, investeerders, studenten, beleidsmakers en corporates met lef samenkomen om te praten over de grote veranderingen die de wereld zal moeten ondergaan. Het delen van visies van topondernemers op het terrein van circulariteit spelen een belangrijk rol tijdens het festival.

Lees bericht










© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid