Unilever zet verkoop margarinedivisie door


Industrie - Unilever gaat de divisie margarine-producten definitief verkopen. De merken Blue Band, Becel en de nationale merken Bona en Zeeuws Meisje, waarmee het bedrijf groot is geworden en waaraan het deels de ontstaansgeschiedenis heeft te danken, behoren niet meer tot de kernactiviteiten. Unilever komt voort uit een fusie van twee bedrijven: de Margarine Unie en de Britse zeepproducent Lever Brothers. De verkoopplannen zijn actueel geworden na een overname bod op Unilever door het Amerikaanse bedrijf Kraft Heinz. Unilever zag zich daarop genoodzaakt de winstgevendheid verder te vergroten. Afnemende broodconsumptie zorgde er daarnaast voor dat de broodsmeersels het minder goed deden. Ook zag het bedrijf zich steeds voor de opgave gesteld de variaties steeds verder te vergroten om de marktpositie te kunnen blijven behouden. Om te laten zien dat het bedrijf zelfstandig beter af is, stoot het bedrijf onderdelen af die minder winstgevend zijn. Winstgevende onderdelen gaat het bedrijf juist meer samenvoegen. De divisie waar het ijs van Magnum en Ben & Jerry’s inzit wordt daarom ondergebracht of samengevoegd met de voedingsdivisie met merken als Knorr en Hellmann's. Dat moet meer winst gaan opleveren. Unilever behaalde vorig jaar een omzet van bijna 53 miljard euro met een winst van 5,5 miljard euro. Met de verkoop van de margarinetak hoopt Unilever volgens analisten zo'n 7 miljard euro binnen te halen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht

Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht

Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht


TivoliVredenburg en Vrumona verlengen 20-jarige samenwerking

Leisure - TivoliVredenburg en Vrumona verlengen opnieuw hun samenwerking. In combinatie met Unilever is de al twintig jaar durende samenwerking, opnieuw met vijf jaar verlengd. In de nieuwe overeenkomt  staan het inspireren met frisdrank, productinnovatie en het tegengaan van plastic centraal. In een gezamenlijk toelichting geven de partijen aan dat nieuwe producten en aandacht voor non-alcoholische dranken de belangrijke speerpunten...

Lees bericht

Ad Jansen (Suiker Unie) wint eerste FNLI Award

Verkiezing - Tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) werd de eerste FNLI Award uitgereikt aan Ad Jansen van Suiker Unie. De prijs is een uitdrukking van waardering voor een initiatief uit de levensmiddelensector op het gebeid van transparantie, gezondheid, duurzaamheid of voedselveiligheid. Ad Jansen, stafmedewerker Logistiek bij de Suiker Unie, kreeg zijn prijs voor zijn rol en...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid