Van der Valk Amersfoort test onbemande shop Marquet

Hotels – Als antwoord op de groeiende vraag naar onbemande minimarkt-concepten binnen hotels, kantoren en bedrijven is Marquet gestart. Het concept, dat ontwikkeld is door Chris Marbus van het vendingconcept Quiosk bij voornamelijk tankstations, draait momenteel als pilot bij de hotelgroep Van der Valk in Amersfoort.
Het hotel in Amersfoort is tijdens de coronaperiode drastisch verbouwd. Onderdeel van die verbouwing is het onbemande shopconcept Marquet geweest. Tegenover de hotellobby is een ruimte gecreëerd waar gasten van het hotel en het restaurant eten en drinken kunnen halen voor onderweg. Het assortiment is beperkt, maar voldoet voor de reiziger met snelle trek of die op pad gaat met fiets of auto, of die iets zoekt voor de hotelkamer. In het assortiment belegde en voorverpakte broodjes, zoetwaren zoals Mars-sen en chips, maar ook een biertje voor op de hotelkamer bijvoorbeeld.
Test
Voor Van der Valk en Marbus is de locatie bij Van der Valk een test. “We moeten eerst kijken hoe het concept onder normale omstandigheden functioneert. We zijn nu door de coronamaatregelen nog steeds niet in een normale situatie, maar dat het een antwoord gaat zijn op de nieuwe situatie, daarvan zijn we overtuigd,” aldus Marbus.
Laagdrempelig
Overige Van der Valk-locaties, maar ook zelfstandige bedrijven hebben inmiddels belangstelling getoond. Marbus: “Het concept is niet alleen bedoeld voor hotels, maar we zijn ook bezig met experiencebedrijven en twee bouwmaterialenzaken. Heel nadrukkelijk zien we een potentieel bij bedrijven met een eindbaas, die service willen aanbieden, maar die niet duizenden euro’s willen investeren in een afdeling met allerhande foodproducten. We hebben daarom een eenvoudige scanzuil, gecombineerd met een eenvoudig betaalsysteem. Alles is bewust laagdrempelig gehouden, zodat we een snelle organische groei kunnen doormaken.”
(Binnenkort meer over Marquet in de nieuwste uitgave van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Toos van der Valk lanceert nieuwe TOOS Rosé
Introductie – Onlangs vond de lancering van de nieuwe TOOS Rosé plaats. Deze lancering werd gevierd in de tuin van Toos in Nuland in aanwezigheid van een aantal kleinkinderen van Toos van der Valk. Het is de tweede keer dat er een TOOS Rosé wordt uitgebracht.
Lees berichtCBS ziet forse groei horeca in eerste kwartaal 2022
Analyse - De omzet in de horeca groeide in het eerste kwartaal van 2022 met 9,7 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat komt vooral door versoepeling van de coronamaatregelen. Vergeleken met het eerste kwartaal vorig jaar lag de horecaomzet 92,2 procent hoger, maar ook dat werd veroorzaakt door een strenge lockdown in het eerste kwartaal 2021. De cijfers zijn afkomstig van het...
Lees berichtCBS: Bijna een vijfde coronasteun naar horeca
Corona – Vanaf maart 2020 tot en met september 2021 hebben ondernemers circa 31 miljard euro aan steun gekregen ter compensatie voor loonkosten en vaste lasten tijdens de coronacrisis. De horeca ontving het grootste deel van dit bedrag: 19 procent. Dat meldt het CBS op basis van cijfers over steunmaatregelen voor bedrijven, gemaakt op verzoek van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK).
Lees berichtING: ‘Horecasector heeft behoefte aan helder perspectief voor 2022’
Analyse - Niet alleen dit jaar, maar ook in 2022 blijft de coronapandemie de horecasector nog hinderen. Ondanks een verwachte volumegroei voor de horeca van 25% tot 30% is de sector ook in 2022 nog niet volledig hersteld van de coronapandemie. Dit blijkt uit het nieuwe vooruitzicht horeca van ING Research.
Lees berichtRadisson Blu Palace Noordwijk naar Van der Valk
Hotels - Het voormalige Radisson Blu Palace Hotel (120 kamers, 1.200 m2 vergaderruimte) in Noordwijk aan Zee, is verkocht aan de Nederlandse hotelfamilie Van der Valk. Dat meldt het Leidsch Dagblad.
Lees berichtVan der Valk en Alpro samen aan de slag met plantaardige zuivel
Duurzaamheid - Van der Valk Hotels en Alpro Nederland slaan de handen ineen om de gasten van 67 hotels in Nederland, België en Duitsland te stimuleren vaker voor vaker voor plantaardige voeding te kiezen. Voortaan biedt de hotelketen bij de ontbijtbuffetten en bij hun koffiespecialiteiten plantaardige drinks en alternatieven voor eetzuivel.
Lees bericht