Van Der Valk zet Garden Gourmet burger op het menu


Hotel – Ook hotelketen Van der Valk gaat op de veganistische toer en zet Garden Gourmet incredible burger op de kaart. De burger is een innovatie van Nestlé en werd begin dit jaar geïntroduceerd. De Garden Gourmet Incredible Burger is 100% plantaardig met natuurlijke eiwitten uit soja en tarwe. De burger heeft een hartige smaak, is sappig, heeft een fijne textuur. Natuurlijke plantenextracten als rode biet, wortel en paprika zorgen er voor dat de veganburger tijdens de bereiding in de pan, op de grill of BBQ lijkt op een echte hamburger van rundvlees. Ook Johan Kommerij, Executive Chef Van der Valk Emmeloord is te spreken over de kwaliteit van de veganburger: “The Garden Gourmet Incredible Burger doet geen concessies aan smaak, textuur en kookervaring. Het is authentiek plantaardig voedsel en onze gasten ervaren het als smaakvol.” Gehaktvariant De veganburger kreeg in de zomer ook een gehaktvariant. Topman Mark Schneider van Nestlé zei tijdens die introductieperiode dat hij een groot fan is van de veganburger. Hij sprak uit dat van hem niet iedereen een vegetariër hoeft te worden, maar dat er met minder vlees eten niets mis is. Hij verwachtte ook dat steeds meer mensen flexitariër worden. Ook sprak hij de verwachting uit dat vegan binnen de kortste tijd zo goed wordt dat je het verschil met vlees niet meer proeft. Blijvende trend Op de site van Nestlé Nederland laat Aart Veth, General Manager Groothandel bij Van der Valk weten eveneens te geloven dat vegan een vast onderdeel van de consumptie gaat uitmaken : “We willen onze gasten heerlijke en gezonde plantaardige producten bieden, deze trend is een blijvende trend en we willen bijdragen aan het verkleinen van onze voetafdruk.” Bron: @FoodClicks Hotel – Ook hotelketen Van der Valk gaat op de veganistische toer en zet Garden Gourmet incredible burger op de kaart. De burger is een innovatie van Nestlé en werd begin dit jaar geïntroduceerd. De Garden Gourmet Incredible Burger is 100% plantaardig met natuurlijke eiwitten uit soja en tarwe. De burger heeft een hartige smaak, is sappig, heeft een fijne textuur. Natuurlijke plantenextracten als rode biet, wortel en paprika zorgen er voor dat de veganburger tijdens de bereiding in de pan, op de grill of BBQ lijkt op een echte hamburger van rundvlees. Ook Johan Kommerij, Executive Chef Van der Valk Emmeloord is te spreken over de kwaliteit van de veganburger: “The Garden Gourmet Incredible Burger doet geen concessies aan smaak, textuur en kookervaring. Het is authentiek plantaardig voedsel en onze gasten ervaren het als smaakvol.” Gehaktvariant De veganburger kreeg in de zomer ook een gehaktvariant. Topman Mark Schneider van Nestlé zei tijdens die introductieperiode dat hij een groot fan is van de veganburger. Hij sprak uit dat van hem niet iedereen een vegetariër hoeft te worden, maar dat er met minder vlees eten niets mis is. Hij verwachtte ook dat steeds meer mensen flexitariër worden. Ook sprak hij de verwachting uit dat vegan binnen de kortste tijd zo goed wordt dat je het verschil met vlees niet meer proeft. Blijvende trend Op de site van Nestlé Nederland laat Aart Veth, General Manager Groothandel bij Van der Valk weten eveneens te geloven dat vegan een vast onderdeel van de consumptie gaat uitmaken : “We willen onze gasten heerlijke en gezonde plantaardige producten bieden, deze trend is een blijvende trend en we willen bijdragen aan het verkleinen van onze voetafdruk.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht


Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht

Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht


Nieuw bij Captain Food de plantaardige gehaktbal

Introductie – De plantaardige gehaktbal is te gebruiken voor het bekende broodjes bal, als onderdeel van een maaltijd, direct eetbaar vanuit de jus of als een berehap met pindasaus. De nieuwe vleesloze bal van Captain Food smaakt als half-om-half gehakt en is vrijwel overal voor inzetbaar.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid