Van Houten brengt ruby chocoladedrank in poedervorm

Innovatie – Een innovatie in de wereld van cacao, zo mag de introductie van de ruby chocoladedrank in poedervorm wel worden gezien. Van Houten is het eerste merk ter wereld dat deze roze chocoladedrank in poedervorm introduceert.
Van Houten is het grootste chocolademerk van cacaoproducent Barry Callebaut. Van Houten staat al meer dan 200 jaar wereldwijd bekend staat om zijn chocoladedranken. Het daarom niet vreemd dat juist Van Houten komt met de innovatie ruby chocoladedrank in poedervorm.
De innovatie wordt in eerste instantie exclusief aangeboden aan de horeca, met name aan barista's en koffiebars. Freek van der Knaap, Vice-President Vending & Beverages EMEA: “Deze chocoladedrank heeft de heerlijke smaak en roze kleur van ruby chocolade, en het poeder lost gemakkelijk op in elk type melk, zowel in warme als koude toepassingen. Dit is een echte innovatie op het gebied van dranken en we zijn er dan ook ontzettend trots op dat we het als eerste kunnen aanbieden aan onze horecapartners. "
In 2017 introduceerde Barry Callebaut ruby als nieuwe, vierde soort chocolade. Door het productieproces blijft de van nature aanwezige fruitige smaak en opvallende roze kleur van de ruby cacaoboon behouden. Er zijn hierdoor ook geen bessen, bessensmaken of kleurstoffen toegevoegd aan het poeder.
Bron: Barry Callebaut/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Marcin Dobrock nieuwe topman Mondelez Benelux
Benoeming - Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock als Vice President & Managing Director van Mondelēz International in de Benelux. Hij volgt in die functie Jan Willem Balk op.
Lees berichtCoco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over
Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.
Lees berichtPauwels Engineering nieuwe eigenaar Lovechock
Overname - Om de toekomstvisie van het bedrijf te versterken heeft Lovechock BV de krachten gebundeld met het Belgische familiebedrijf Pauwels Engineering NV. Door de fusie kan Lovechock, dat op een duurzame wijze chocolade maakt, sneller groeien.
Lees berichtMilka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander
Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.
Lees berichtSamenwerking Ben&Jerry’s en Tony’s Chocolonely krijgt lovesongs
Samenwerking - Om de Love A-Fair compleet te maken tussen Tony’s Chocolonely en ijsmerk Ben & Jerry’s zijn er nu drie love songs, samen met rapper/zanger Faberyayo (Pepijn Lanen). In de liedjes maken ze hun liefde 100% openbaar, en roepen ze iedereen op om mee te doen aan de Chocolate Love A-Fair.
Lees berichtNestlé Internationaal maakt sterke groei door in 2021
Jaarcijfers - Voedingsconcern Nestlé heeft internationaal een sterk groei doorgemaakt in 2021. Dat blijkt uit de gepresenteerde jaarcijfers. Ook in Nederland presteerde het bedrijf goed. De categorieën koffie en dierenvoeding lieten een sterke groei zien, maar vooral ook in plantaardig eten en drinken deed het bedrijf het goed.
Lees bericht