Van Houten brengt ruby chocoladedrank in poedervorm


Innovatie – Een innovatie in de wereld van cacao, zo mag de introductie van de ruby chocoladedrank in poedervorm wel worden gezien. Van Houten is het eerste merk ter wereld dat deze roze chocoladedrank in poedervorm introduceert.

Van Houten is het grootste chocolademerk van cacaoproducent Barry Callebaut. Van Houten staat al meer dan 200 jaar wereldwijd bekend staat om zijn chocoladedranken. Het daarom niet vreemd dat juist Van Houten komt met de innovatie ruby chocoladedrank in poedervorm.

De innovatie wordt in eerste instantie exclusief aangeboden aan de horeca, met name aan barista's en koffiebars. Freek van der Knaap, Vice-President Vending & Beverages EMEA: “Deze chocoladedrank heeft de heerlijke smaak en roze kleur van ruby chocolade, en het poeder lost gemakkelijk op in elk type melk, zowel in warme als koude toepassingen. Dit is een echte innovatie op het gebied van dranken en we zijn er dan ook ontzettend trots op dat we het als eerste kunnen aanbieden aan onze horecapartners. "

In 2017 introduceerde Barry Callebaut ruby als nieuwe, vierde soort chocolade. Door het productieproces blijft de van nature aanwezige fruitige smaak en opvallende roze kleur van de ruby cacaoboon behouden. Er zijn hierdoor ook geen bessen, bessensmaken of kleurstoffen toegevoegd aan het poeder.

Bron: Barry Callebaut/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail

Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.

Lees bericht



Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht

Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid