Vegan Junk Food Bar opent eerste locatie in Duitsland
Formulenieuws – Vegan Junk Food Bar heeft de eerste locatie geopend in Duitsland. Het restaurant dat in augustus in Keulen de deuren opent is met 222 zitplaatsen gelijk de grootste locatie. Volgens de restaurantketen volgen meerdere locaties in Duitsland en ook in andere Europese steden.
De locatie in Keulen aan Hohenzollernring 21-23, aan de rand van het oude stadscentrum, wordt op 1 september officieel geopend. Elke middag en avond kunnen de gasten hun plantaardige bites & drinks ter plekke nuttigen of afhalen. ’s Avonds verandert de locatie in een discosfeer, met de mogelijkheid om te dansen terwijl gasten kunnen genieten van VJFBites en cocktails.
Speakeasy
Ook lanceert Keulen zijn allereerste 2D optische illusieruimte als een speakeasy restaurantconcept. Dit concept neemt gasten mee van de realiteit naar de wereld van kunst en fantasie. Het geeft klanten het gevoel in een zwart-wit stripboek te zijn en tegelijkertijd te genieten van het kleurrijke VJFB-menu.
Speciaal voor de Duitse markt staat binnenkort een nieuw gerecht bestaande uit ‘Loaded Fries met Bratwurst’ op het menu. Verder zal het menu grotendeels hetzelfde zijn als dat van de andere internationale zaken.
Eat for planet
Vanuit de groeiende drang om een plek te creëren waar iedereen samen kan genieten van Vegan Junk Food, startte VJFB haar EAT FOR THE PLANET missie en opende in 2017 haar eerste restaurant in Amsterdam. Snel gevolgd door meer winkels in Amsterdam en recent een nieuwe winkel in het centrum van Eindhoven, Nederland. November 2020 breidde VJFB de internationale aanwezigheid uit door een eerste flagshipstore te openen in El Born, Barcelona, Spanje.
Onderscheidend
VJFB is volgens eigen zeggen meer dan een restaurant. Het is een complete ervaring. De restaurants serveren innovatieve, instagrambare veganistische junkfoodgerechten. De onderscheidende interieurs zijn een mix van kleurrijke street art met een vleugje chic.
Bron: VJFB/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Noah Wynants (De Librije) in top 3 Beste Jonge Chef ter Wereld
Wedstrijd - De Nederlandse chef Noah Wynants (28), senior souschef bij De Librije*** in Zwolle, heeft tijdens de S.Pellegrino Young Chef Academy Competition in Milaan een indrukwekkende derde plaats behaald.
Lees berichtUber Eats: friet is favoriete snack, maar vegan groeit
Analyse - Bezorgdienst Uber Eats heeft een analyse gemaakt van de besteltrends in Nederland in 2024. De data geven een opvallend beeld van het eetgedrag van Nederlanders, waarin traditionele snacks nog altijd favoriet zijn, maar plantaardige alternatieven aan terrein winnen.
Lees berichtSchiphol opent nieuw duty free-concept
Luchthaven - Airport Schiphol en Lagardère Travel Retail hebben deze week de grootste winkel op de luchthaven geopend: de flagshipstore van het nieuwe retailconcept Today Duty Free. De winkel van 1.500 m² biedt een compleet vernieuwd aanbod in parfums, cosmetica, zoetwaren en dranken.
Lees berichtDuitse Extrawurst in Arnhem wil groeien in vestigingen
Formulenieuws – Het Duitse fastfoodmerk Extrawurst heeft de eerste vaste locatie geopend in Nederland. In een voormalige slagerij in het centrum van Arnhem kunnen foodliefhebbers sinds een half jaar terecht voor Duitse gerechten als curryworst, fricadelle en schnitzel. Maar Extrawurst wil groeien.
Lees berichtEfteling serveert voortaan uitsluitend vegan poffertjes
Attractiepark – In restaurant 't Poffertje in de Efteling worden sinds kort alleen nog vegan poffertjes geserveerd. Het attractiepark heeft de receptuur aangepast, waardoor het beslag volledig plantaardig is. Volgens een woordvoerder, in een reactie aan pretparkwebsite Looopings, is de wijziging onderdeel van de bredere duurzaamheidsambitie van het park.
Lees berichtPrivate labelbeurs PLMA toont opmars huismerken
Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...
Lees bericht