Vegan Junk Food Bar wil internationaal uitbreiden


VJFB-gerechten zijn kleurrijk en instagrammable / Foto bij: VJFB

Formulenieuws – De vegetarische Junk Food Bar (VJFB) wil uitbreiden in de belangrijkste steden ter wereld. Om deze plannen te kunnen waarmaken zoekt het bedrijf franchisers die een vestiging willen starten.

VJFB is vanaf vandaag op zoek naar ‘gekwalificeerde, goed gekapitaliseerde foodservice franchisenemers met gedegen praktijkervaring in het foodservice-segment om het merk internationaal uit te rollen’, aldus de keten met vier vestigingen in Nederland. Een passie voor plantaardig eten is een groot pluspunt.

Maar het wensen lijstje voor de ideale franchise is uitvoeriger. Zo moet de ideale kandidaat een bewezen trackrecord hebben op het gebied van samenwerking met internationale merken als distributeur, partner, agent, franchisenemer of licentiehouder. Maar ook een sterke financiële achtergrond met kennis van de lokale consumentenmarkt, geboekte successen in de horeca. En, alsof dat nog niet genoeg is, moet de kandidaat de wens hebben om de komende jaren minimaal 10 tot 100 VJFB-stores te ontwikkelen in hun marktgebied.

Vegan Junk Food, opende de VJFB in 2017 in het monumentale deel van Amsterdam haar eerste restaurant. Het moest een plek worden waar veganisten en niet-veganisten samen konden genieten van vegan junk food. Snel hierna volgde er vier extra vestigingen in Nederland. In 2018 werd VJFB de winnaar van 2 prijzen bij de Vegan Awards NL.

VJFB serveert innovatieve veganistische junkfood gerechten, zoals VJFBurgers, Freak Fries en Zeafood tot cocktails. Naast bites en drinks biedt de keten tegenwoordig ook merchandise items aan. Voor franchisenemers betekent het dat naast het restaurant, VJFB ook als lifestyle merk kan worden ingezet zodat nieuwe inkomstenstromen kunnen worden opgezet.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Uber Eats: friet is favoriete snack, maar vegan groeit

Analyse - Bezorgdienst Uber Eats heeft een analyse gemaakt van de besteltrends in Nederland in 2024. De data geven een opvallend beeld van het eetgedrag van Nederlanders, waarin traditionele snacks nog altijd favoriet zijn, maar plantaardige alternatieven aan terrein winnen.

Lees bericht


Efteling serveert voortaan uitsluitend vegan poffertjes

Attractiepark – In restaurant 't Poffertje in de Efteling worden sinds kort alleen nog vegan poffertjes geserveerd. Het attractiepark heeft de receptuur aangepast, waardoor het beslag volledig plantaardig is. Volgens een woordvoerder, in een reactie aan pretparkwebsite Looopings, is de wijziging onderdeel van de bredere duurzaamheidsambitie van het park.

Lees bericht

Private labelbeurs PLMA toont opmars huismerken

Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...

Lees bericht

Worstmakers Brandt & Levie nu met vega Groenteworsten

Introductie - Na de introductie van de hybride worsten, nemen de Amsterdamse slagers van Brandt & Levie nu de volgende stap met hun nieuwe vegetarische Groenteworsten. Drie culinaire worsten met groente in de hoofdrol en een eigen wereldse twist: Italiaans, Aziatisch en Mexicaans.

Lees bericht



Eazie opent geheel vernieuwde vestiging in Dordrecht

Formulenieuws – Eazie heeft onlangs een vestiging nieuw heropend. The asian good food bar, zoals de formule wordt genoemd, wil de komende drie jaar groeien naar 50 vestigingen in Nederland. Voor dit jaar staan nog meerdere openingen in de planning, zo laat de franchisegever weten.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid