Vegan Junk Food Bar wil internationaal uitbreiden


Foto bij: VJFB

Formulenieuws – De vegetarische Junk Food Bar (VJFB) wil uitbreiden in de belangrijkste steden ter wereld. Om deze plannen te kunnen waarmaken zoekt het bedrijf franchisers die een vestiging willen starten.

VJFB is vanaf vandaag op zoek naar ‘gekwalificeerde, goed gekapitaliseerde foodservice franchisenemers met gedegen praktijkervaring in het foodservice-segment om het merk internationaal uit te rollen’, aldus de keten met vier vestigingen in Nederland. Een passie voor plantaardig eten is een groot pluspunt.

Maar het wensen lijstje voor de ideale franchise is uitvoeriger. Zo moet de ideale kandidaat een bewezen trackrecord hebben op het gebied van samenwerking met internationale merken als distributeur, partner, agent, franchisenemer of licentiehouder. Maar ook een sterke financiële achtergrond met kennis van de lokale consumentenmarkt, geboekte successen in de horeca. En, alsof dat nog niet genoeg is, moet de kandidaat de wens hebben om de komende jaren minimaal 10 tot 100 VJFB-stores te ontwikkelen in hun marktgebied.

Vegan Junk Food, opende de VJFB in 2017 in het monumentale deel van Amsterdam haar eerste restaurant. Het moest een plek worden waar veganisten en niet-veganisten samen konden genieten van vegan junk food. Snel hierna volgde er vier extra vestigingen in Nederland. In 2018 werd VJFB de winnaar van 2 prijzen bij de Vegan Awards NL.

VJFB serveert innovatieve veganistische junkfood gerechten, zoals VJFBurgers, Freak Fries en Zeafood tot cocktails. Naast bites en drinks biedt de keten tegenwoordig ook merchandise items aan. Voor franchisenemers betekent het dat naast het restaurant, VJFB ook als lifestyle merk kan worden ingezet zodat nieuwe inkomstenstromen kunnen worden opgezet.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nederlander legt steeds vaker groente op de barbecue

Onderzoek - Meer dan één derde (39%) van de Nederlanders geeft aan meer te barbecueën in vergelijking met voorgaande jaren. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren ligt er nu steeds vaker groente op de bbq. Bijna een kwart (24%) van de Nederlanders is met minder vlees gaan barbecueën, zo blijkt uit recent onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh.

Lees bericht


WijnSpijs start met 100% vegan WijnWandelingen

Wijn – Culinair platform WijnSpijs, de organisatie die onder andere wijnwandelingen in de benelux verzorgt, heeft nu ook wandeling waarbij de wijn wordt gecombineerd met veganistische gerechten. In eerste instantie gaat het om wandelingen in Utrecht en Amsterdam.

Lees bericht

Meer foodconcepten bij vernieuwde AH Gelderlandplein

Formulenieuws – De vernieuwde Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam heeft na een verbouwing de allernieuwste foodconcepten gekregen en tevens het grootste biologisch en glutenvrij assortiment. De supermarktketen zet hiermee de volgende stap op het gebied van vers, gemak en gezond. Klanten vinden er de Allerhande Keuken met Babacous, een sushibar die is uitgebreid met Aziatisch streetfood en een groot vega...

Lees bericht



‘Producent Miami Burger’ start eerste vegan burgerbar

Fastfood – Een hamburger die smaakt als een Big Mac maar die toch volledig vegan is. Een burger die de uitdagende naam draagt van The Big Hack met als ondertiteling: ‘The most famous burger in the world got hacked’ . Dat is niet alleen creatief bedacht, maar legt de lat ook hoog qua verwachting. En dat is precies wat Miami Burger vanuit...

Lees bericht

PLNT introduceert kant & klare Vegan Beef Wellington

Introductie - PLNT heeft speciaal voor het Paas-assortiment de eerste kant-en-klare Vegan Beef Wellington in Nederland ontwikkeld. Volgens producent Future Food Group in Veenendaal zijn er meerdere initiatieven geweest, maar is er nu een Vegan Beef Wellington die net zo sappig en lekker is als het origineel.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid