‘Vegan pizza is overal booming’


Vegan – De plantaardige pizza verkoopt overal geweldig goed; 'de verkoop is booming'. Dat zegt althans Veerle Vrindts, directeur ProVeg Nederland, de stichting die die de omslag naar meer veganistisch voedsel wil versnellen in Nederland. Deze week konden ook de klanten van de Jumbo supermarkten terecht voor een volledig plantaardige diepvriespizza met vegan kaas. De vegan kaaspizza’s waren al eerder verkrijgbaar bij de grote fastfood ketens. Zo bracht New York Pizza vorig jaar een vegan pizza op de markt. En niet veel later volgden ook Domino’s en Papa John’s met meerdere varianten. Dat deze vegan-varianten goed verkopen, weet Vrindts ook. “New York Pizza verkocht in de eerste paar maanden al meer dan 50.000 vegan pizza’s en Domino’s zag dit jaar de vraag naar vegetarische en veganistische pizza’s met 25% stijgen.” “De consument heeft via de bezorgpizza kennis kunnen maken met volledig plantaardige pizza’s en verwacht deze nu ook in de supermarkt, om thuis af te kunnen bakken”, aldus Vrindts. De groei zit volgens haar ook niet alleen bij de veganisten. Ook het feit dat er veel mensen zijn met intolerantie voor lactose speelt een belangrijke rol bij de populariteit van de vegan pizza’s. Bron: @FoodClicks Vegan – De plantaardige pizza verkoopt overal geweldig goed; 'de verkoop is booming'. Dat zegt althans Veerle Vrindts, directeur ProVeg Nederland, de stichting die die de omslag naar meer veganistisch voedsel wil versnellen in Nederland. Deze week konden ook de klanten van de Jumbo supermarkten terecht voor een volledig plantaardige diepvriespizza met vegan kaas. De vegan kaaspizza’s waren al eerder verkrijgbaar bij de grote fastfood ketens. Zo bracht New York Pizza vorig jaar een vegan pizza op de markt. En niet veel later volgden ook Domino’s en Papa John’s met meerdere varianten. Dat deze vegan-varianten goed verkopen, weet Vrindts ook. “New York Pizza verkocht in de eerste paar maanden al meer dan 50.000 vegan pizza’s en Domino’s zag dit jaar de vraag naar vegetarische en veganistische pizza’s met 25% stijgen.” “De consument heeft via de bezorgpizza kennis kunnen maken met volledig plantaardige pizza’s en verwacht deze nu ook in de supermarkt, om thuis af te kunnen bakken”, aldus Vrindts. De groei zit volgens haar ook niet alleen bij de veganisten. Ook het feit dat er veel mensen zijn met intolerantie voor lactose speelt een belangrijke rol bij de populariteit van de vegan pizza’s. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht


Vakcentrum: tabaksban supers in strijd met Europese Dienstenrichtlijn

Tabak - Het Vakcentrum heeft in een brief aan staatsecretaris van Ooijen van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) nogmaals bezwaar gemaakt tegen het voorgenomen verbod op verkoop van tabak in supermarkten. Het Vakcentrum verwijst daarbij naar het advies van de Raad van State waarin naar die Europese Dienstenrichtlijn verwezen wordt.

Lees bericht

Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht


Marc Jansen nieuwe algemeen directeur bij CBL

Benoeming - Bij het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) heeft per 1 januari 2024 een directeurswissel plaatsgevonden. Marc Jansen heeft de functie van algemeen directeur René Roorda overgenomen. Roorda blijft op zijn huidige dossiers actief als directeur bij het CBL.

Lees bericht

Marktaandelen supers in 2023 volgens NielsenIQ

Supermarkten - Marktonderzoeker NielsenIQ heeft de marktaandelen van supermarkten over 2023 bekendgemaakt. Zoals gebruikelijk zijn niet alle marktaandelen gepubliceerd, aangezien supermarktbedrijven daarvoor toestemming moeten geven en deze dit lang niet allemaal doen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid