Verkade hernieuwt partnership met Fairtrade

Chocolade – Alle cacao in Verkade chocoladerepen is vanaf nu Fairtrade gecertificeerd. Dat heeft het chocolademerk bekendgemaakt. Met het partnership committeert het bedrijf zich aan het betalen van tenminste de Fairtrade minimumprijs voor de cacao en krijgen de Fairtrade boerencoöperaties een premie bovenop de minimumprijs.
Verkade wil ‘het thuisgevoel voor iedereen mogelijk maken’. Veiligheid en voldoende inkomen verdienen om je gezin te kunnen onderhouden zijn daarvoor belangrijke voorwaarden, aldus Verkade. En Fairtrade is voor ons de partner om hier een bijdrage aan te kunnen leveren, omdat er aandacht is voor de leef- en werkomstandigheden van boeren én voor milieuvriendelijke teelt. Er worden trainingen gegeven en programma’s opgezet op het gebied van klimaatverandering, gender, jongeren en kinderarbeid. En dankzij de Fairtrade premie die de boeren ontvangen, kan er geïnvesteerd worden in kennis, infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg en kunnen er investeringen worden gedaan tegen de negatieve effecten van klimaatverandering, bijvoorbeeld door het planten van schaduwbomen. Ontwikkelingen waar wij vanuit ons merk veel waarde aan hechten.
Herlancering
Er staat voor Verkade de komende maanden een complete herlancering op het programma, gebaseerd op de nieuwe positionering. Chocolade speelt hierin een prominente rol. De hernieuwde range Verkade chocolade gemaakt met Fairtrade cacao bestaat uit 11 smaken. Daarvan zijn er drie nieuw: repen in verschillende melktinten, van heel lichte en extra romige tot donkere melkchocolade. Allen met een fijn nootje als toevoeging.
Bron: Verkade/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Marloes Groenewegen nieuwe directeur Fairtrade Nederland
Benoeming - Met ingang van 1 januari 2025 wordt Marloes Groenewegen (46) de nieuwe directeur van Fairtrade Nederland. Zij volgt Peter d'Angremond op die sinds 2009 de Nederlandse tak binnen het wereldwijde netwerk heeft geleid.
Lees berichtSchiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail
Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.
Lees berichtAls eerste supermarkt koopt AH alle cacao in via Tony’s Open Chain
Supermarkt - Albert Heijn gaat de inkoop van de cacao voor alle eigen merkproducten de komende 3 jaar regelen via Tony’s Open Chain. AH is daarmee de eerste supermarktpartij die dat doet voor het huismerk-assortiment producten met cacao.
Lees berichtLancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR
Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.
Lees berichtISM is coronaperiode goed te boven gekomen
Vakbeurzen - De Internationale snack- en zoetwaren beurs ISM, die dit jaar weer in de vertrouwede periode van 28 tot en met 31 januari in Keulen werd gehouden, lijkt de afgelopen coronaperiode goed te hebben doorstaan. Weliswaar was de beurs kleiner dan de edities voor corona, maar deelnemers van de huidige editie waren goed te spreken over het aanbod en de kwaliteit...
Lees bericht‘53% van de Nederlanders viert Sinterklaasfeest’
Zoetwaren – Sinterklaas blijft een populair feest. Met 53% van de Nederlanders die het feest viert is het nog altijd een van de belangrijkste tradities voor volwassenen. De gezelligheid , maar ook nostalgie en traditie worden als redenen aangedragen.
Lees bericht