Verkade hernieuwt partnership met Fairtrade


Chocolade – Alle cacao in Verkade chocoladerepen is vanaf nu Fairtrade gecertificeerd. Dat heeft het chocolademerk bekendgemaakt. Met het partnership committeert het bedrijf zich aan het betalen van tenminste de Fairtrade minimumprijs voor de cacao en krijgen de Fairtrade boerencoöperaties een premie bovenop de minimumprijs.

Verkade wil ‘het thuisgevoel voor iedereen mogelijk maken’. Veiligheid en voldoende inkomen verdienen om je gezin te kunnen onderhouden zijn daarvoor belangrijke voorwaarden, aldus Verkade. En Fairtrade is voor ons de partner om hier een bijdrage aan te kunnen leveren, omdat er aandacht is voor de leef- en werkomstandigheden van boeren én voor milieuvriendelijke teelt. Er worden trainingen gegeven en programma’s opgezet op het gebied van klimaatverandering, gender, jongeren en kinderarbeid. En dankzij de Fairtrade premie die de boeren ontvangen, kan er geïnvesteerd worden in kennis, infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg en kunnen er investeringen worden gedaan tegen de negatieve effecten van klimaatverandering, bijvoorbeeld door het planten van schaduwbomen. Ontwikkelingen waar wij vanuit ons merk veel waarde aan hechten.

Herlancering

Er staat voor Verkade de komende maanden een complete herlancering op het programma, gebaseerd op de nieuwe positionering. Chocolade speelt hierin een prominente rol.  De hernieuwde range Verkade chocolade gemaakt met Fairtrade cacao bestaat uit 11 smaken. Daarvan zijn er drie nieuw: repen in verschillende melktinten, van heel lichte en extra romige tot donkere melkchocolade. Allen met een fijn nootje als toevoeging.

Bron: Verkade/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Roomijs populairder bij Nederlanders dan softijs’

Onderzoek – Nederlanders zijn gek op ijs, maar sommige ijsvarianten hebben toch de voorkeur. Zo is roomijs (40%) de favoriete ijssoort is, gevolgd door een hoorntje softijs (30%) en op de derde plek sorbetijs (17%). Dit bleek uit onderzoek van maaltijdenplatform Deliveroo onder 1000 Nederlanders.

Lees bericht







Dubbelfunctie Fabian van Schie bij pladis en Verkade

Benoeming - Het internationale pladis, moederbedrijf van onder andere Koninklijke Verkade in Nederland, heeft Fabian van Schie aangesteld als nieuwe Managing Director van Koninklijke Verkade en Commercieel Directeur pladis Benelux. In deze rollen is hij verantwoordelijk voor de het opstellen en uitvoeren van het commerciële beleid van het bedrijf in de Benelux.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid