Verkade hernieuwt partnership met Fairtrade


Chocolade – Alle cacao in Verkade chocoladerepen is vanaf nu Fairtrade gecertificeerd. Dat heeft het chocolademerk bekendgemaakt. Met het partnership committeert het bedrijf zich aan het betalen van tenminste de Fairtrade minimumprijs voor de cacao en krijgen de Fairtrade boerencoöperaties een premie bovenop de minimumprijs.

Verkade wil ‘het thuisgevoel voor iedereen mogelijk maken’. Veiligheid en voldoende inkomen verdienen om je gezin te kunnen onderhouden zijn daarvoor belangrijke voorwaarden, aldus Verkade. En Fairtrade is voor ons de partner om hier een bijdrage aan te kunnen leveren, omdat er aandacht is voor de leef- en werkomstandigheden van boeren én voor milieuvriendelijke teelt. Er worden trainingen gegeven en programma’s opgezet op het gebied van klimaatverandering, gender, jongeren en kinderarbeid. En dankzij de Fairtrade premie die de boeren ontvangen, kan er geïnvesteerd worden in kennis, infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg en kunnen er investeringen worden gedaan tegen de negatieve effecten van klimaatverandering, bijvoorbeeld door het planten van schaduwbomen. Ontwikkelingen waar wij vanuit ons merk veel waarde aan hechten.

Herlancering

Er staat voor Verkade de komende maanden een complete herlancering op het programma, gebaseerd op de nieuwe positionering. Chocolade speelt hierin een prominente rol.  De hernieuwde range Verkade chocolade gemaakt met Fairtrade cacao bestaat uit 11 smaken. Daarvan zijn er drie nieuw: repen in verschillende melktinten, van heel lichte en extra romige tot donkere melkchocolade. Allen met een fijn nootje als toevoeging.

Bron: Verkade/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail

Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.

Lees bericht


Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht


ISM is coronaperiode goed te boven gekomen

Vakbeurzen - De Internationale snack- en zoetwaren beurs ISM, die dit jaar weer in de vertrouwede periode van 28 tot en met 31 januari in Keulen werd gehouden, lijkt de afgelopen coronaperiode goed te hebben doorstaan. Weliswaar was de beurs kleiner dan de edities voor corona, maar deelnemers van de huidige editie waren goed te spreken over het aanbod en de kwaliteit...

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid