Verkade hernieuwt partnership met Fairtrade

Chocolade – Alle cacao in Verkade chocoladerepen is vanaf nu Fairtrade gecertificeerd. Dat heeft het chocolademerk bekendgemaakt. Met het partnership committeert het bedrijf zich aan het betalen van tenminste de Fairtrade minimumprijs voor de cacao en krijgen de Fairtrade boerencoöperaties een premie bovenop de minimumprijs.
Verkade wil ‘het thuisgevoel voor iedereen mogelijk maken’. Veiligheid en voldoende inkomen verdienen om je gezin te kunnen onderhouden zijn daarvoor belangrijke voorwaarden, aldus Verkade. En Fairtrade is voor ons de partner om hier een bijdrage aan te kunnen leveren, omdat er aandacht is voor de leef- en werkomstandigheden van boeren én voor milieuvriendelijke teelt. Er worden trainingen gegeven en programma’s opgezet op het gebied van klimaatverandering, gender, jongeren en kinderarbeid. En dankzij de Fairtrade premie die de boeren ontvangen, kan er geïnvesteerd worden in kennis, infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg en kunnen er investeringen worden gedaan tegen de negatieve effecten van klimaatverandering, bijvoorbeeld door het planten van schaduwbomen. Ontwikkelingen waar wij vanuit ons merk veel waarde aan hechten.
Herlancering
Er staat voor Verkade de komende maanden een complete herlancering op het programma, gebaseerd op de nieuwe positionering. Chocolade speelt hierin een prominente rol. De hernieuwde range Verkade chocolade gemaakt met Fairtrade cacao bestaat uit 11 smaken. Daarvan zijn er drie nieuw: repen in verschillende melktinten, van heel lichte en extra romige tot donkere melkchocolade. Allen met een fijn nootje als toevoeging.
Bron: Verkade/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Marcin Dobrock nieuwe topman Mondelez Benelux
Benoeming - Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock als Vice President & Managing Director van Mondelēz International in de Benelux. Hij volgt in die functie Jan Willem Balk op.
Lees berichtCoco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over
Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.
Lees berichtPauwels Engineering nieuwe eigenaar Lovechock
Overname - Om de toekomstvisie van het bedrijf te versterken heeft Lovechock BV de krachten gebundeld met het Belgische familiebedrijf Pauwels Engineering NV. Door de fusie kan Lovechock, dat op een duurzame wijze chocolade maakt, sneller groeien.
Lees berichtMilka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander
Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.
Lees berichtChocoladehuis Guylian verduurzaamt duty free assortiment
Chocolade - Het Belgische chocolademerk Guylian, bekend van het klassieke zeebanket, lanceert een vernieuwd duty free assortiment. Ook de Master’s Selection is in een geheel nieuw, duurzaam jasje gestoken. De vernieuwde collecties zullen vanaf half oktober verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en duty free shops.
Lees berichtSamenwerking Ben&Jerry’s en Tony’s Chocolonely krijgt lovesongs
Samenwerking - Om de Love A-Fair compleet te maken tussen Tony’s Chocolonely en ijsmerk Ben & Jerry’s zijn er nu drie love songs, samen met rapper/zanger Faberyayo (Pepijn Lanen). In de liedjes maken ze hun liefde 100% openbaar, en roepen ze iedereen op om mee te doen aan de Chocolate Love A-Fair.
Lees bericht