Vermaat horecapartner van nieuwe migratiemuseum
_1080_720_90.jpeg)
Museum - Vermaat Groep is de horecapartner van Fenix, het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. In de gerestaureerde historische havenloods uit 1923 ontwikkelt Vermaat drie horecaconcepten, die ondersteunend zijn aan het thema van het museum.
De samenwerking tussen Fenix en Vermaat richt zich op het neerzetten van horeca als drager van migratieverhalen. “Als horecapartner van Fenix vertaalt Vermaat deze essentie naar verschillende horecapunten binnen het museum, onder andere in samenwerking met gerenommeerde Michelin-sterren restauranteigenaar en chef Maksut Aşkar uit Istanbul,” zo laat Vermaat weten in een toelichting.
Maksut Aşkar
Naast het Museumcafé in Fenix met Anatolische keuken onder leiding van topchef Maksut Aşkar, is er ook een bakkerij met vers brood en delicatessen onder leiding van Aşkar. De andere twee horecaconcepten zijn een IJssalon met het ambachtelijk Italiaans ijs van de familie Granucci en een espressobar. De espressobar biedt gasten koffie aan met uitzicht op Rotterdam
De 'O'
O Anatolian cafe & bakery, gevestigd in het atrium van Fenix en toegankelijk voor alle bezoekers, vormt het hart van deze samenwerking. Met ‘O’ introduceert Aşkar zijn eigentijdse Anatolische keuken in Nederland. De kaart is geïnspireerd op streetfood en familierecepten die generaties lang zijn doorgegeven in Anatolië, een regio op het kruispunt van Centraal-Azië, de Balkan en het Midden-Oosten, van waaruit veel Turkse migranten naar Nederland zijn gekomen.
Granucci
Het ijs bij Fenix komt van de Granucci-familie die al bijna een eeuw lang ijs maakt. De familie maakte in 1926 vanuit Toscane de stap naar Nederland om hier ijs te verkopen. Jelmar van der Wel, zakelijk directeur Fenix: "We zijn enorm trots dat we ook met gastronomie verhalen over migratie vertellen in Fenix. In onze samenwerking met Vermaat hebben we vanaf de tekentafel tot en met de opening het beste in elkaar naar boven gehaald om Fenix als culinaire bestemming op de kaart te zetten."
"We hebben maandenlang samengewerkt aan dit omvangrijke project en wij zijn ongelooflijk trots op ons partnership met Fenix. Samen ontwikkelen wij hospitality concepten met een persoonlijk verhaal en met bijzondere smaken.” – Hendrik Franken, Creative Director Europe Vermaat.
Bron: Vermaat/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bavaria onthult 0.0% brouwerijinstallatie Fenix
Brouwerij - Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, onthult vandaag haar nieuwste 0.0% brouwinstallatie voor alcoholvrij en alcoholarm bier. Deze brouwinstallatie, genaamd Fenix, stelt Bavaria in staat om een nieuw alcoholvrij bier te brouwen dat de toets met een alcoholhoudend pils ruimschoots kan doorstaan.
Lees bericht