Vernieuwde La Place opent in Amsterdam
Formulenieuws – Na twee jaar verbouwen en ontwikkelen opende vandaag de vernieuwde La Place-restaurant aan de Kalverstraat in Amsterdam, de flagship store. De formule werd grondig herijkt en geplaatst in een volledig gerenoveerd, historisch gebouw van drie etages. Met een eigentijds interieur en sfeervolle zitgedeelten op de tweede en derde etage oogt het concept weer als nieuw. En dat was de bedoeling. Er is niet eens zo heel veel gesleuteld aan de formule. De recepturen zijn opnieuw bekeken, er zijn producten en gerechten aan toegevoegd en alle units van waarachter de producten worden ter plekke worden bereid, zijn nog transparanter gemaakt. De gasten kunnen op die manier nog beter zien dat alles vers wordt gemaakt. Maar voor de rest is La Place nog steeds herkenbaar als La Place. Daarnaast is er gekeken naar presentatietechnieken en indeling van alle horeca-units. De smoothies op ijs staan voorin, gecombineerd met de makkelijk mee te nemen producten, voor de on-the-go-gasten die gelijk weer door willen. Daarvoor is ook een speciaal afrekenpunt geplaatst. Maar wie de tijd heeft, kan zich laten verleiden door de vers afgebakken broodjes, kippetjes en taarten. Zelfs eigen gesneden friet (met schil) wordt aangeboden. Versheid Versheid blijft de belangrijkste kracht achter het La Place-concept. Het ter plekke klaar maken van alle producten wordt zelfs bijna belangrijker gevonden dan bepaalde service-elementen zoals het bedienen aan tafel. Volgens de kersverse directeur Frank Wubben zijn er wel experimenten geweest met besteltablets in La Place restaurants en het serveren aan tafel, maar leverde dat niet het gewenste effect op. “Kwaliteit, vers tegen een betaalbare prijs is wat de klant bij La Place zoekt, dus daar zetten we ook vol op in,” aldus Wubben. Express La Place wil groeien de komende jaren. Niet alleen in binnenland, maar ook in het buitenland. En zelfstandig of met exploitatiepartners. Colette Cloosterman-Van Eerd, lid van de Jumbo-directie, waar La Place onder valt: “We hebben de keten niet gekocht voor de 102 restaurants die de keten nu telt. We willen groeien en dat gaan we ook doen.” Vedere groei ziet La Place ook in Nederland met een van de formats. Zo is er in Amsterdam naast de Kalverstraat nog wel ruimte voor een aantal La Place Express-locaties. (In de volgende uitgave van @FoodClicks meer over de achtergronden en veranderingen bij La Place) Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Na twee jaar verbouwen en ontwikkelen opende vandaag de vernieuwde La Place-restaurant aan de Kalverstraat in Amsterdam, de flagship store. De formule werd grondig herijkt en geplaatst in een volledig gerenoveerd, historisch gebouw van drie etages. Met een eigentijds interieur en sfeervolle zitgedeelten op de tweede en derde etage oogt het concept weer als nieuw. En dat was de bedoeling. Er is niet eens zo heel veel gesleuteld aan de formule. De recepturen zijn opnieuw bekeken, er zijn producten en gerechten aan toegevoegd en alle units van waarachter de producten worden ter plekke worden bereid, zijn nog transparanter gemaakt. De gasten kunnen op die manier nog beter zien dat alles vers wordt gemaakt. Maar voor de rest is La Place nog steeds herkenbaar als La Place. Daarnaast is er gekeken naar presentatietechnieken en indeling van alle horeca-units. De smoothies op ijs staan voorin, gecombineerd met de makkelijk mee te nemen producten, voor de on-the-go-gasten die gelijk weer door willen. Daarvoor is ook een speciaal afrekenpunt geplaatst. Maar wie de tijd heeft, kan zich laten verleiden door de vers afgebakken broodjes, kippetjes en taarten. Zelfs eigen gesneden friet (met schil) wordt aangeboden. Versheid Versheid blijft de belangrijkste kracht achter het La Place-concept. Het ter plekke klaar maken van alle producten wordt zelfs bijna belangrijker gevonden dan bepaalde service-elementen zoals het bedienen aan tafel. Volgens de kersverse directeur Frank Wubben zijn er wel experimenten geweest met besteltablets in La Place restaurants en het serveren aan tafel, maar leverde dat niet het gewenste effect op. “Kwaliteit, vers tegen een betaalbare prijs is wat de klant bij La Place zoekt, dus daar zetten we ook vol op in,” aldus Wubben. Express La Place wil groeien de komende jaren. Niet alleen in binnenland, maar ook in het buitenland. En zelfstandig of met exploitatiepartners. Colette Cloosterman-Van Eerd, lid van de Jumbo-directie, waar La Place onder valt: “We hebben de keten niet gekocht voor de 102 restaurants die de keten nu telt. We willen groeien en dat gaan we ook doen.” Vedere groei ziet La Place ook in Nederland met een van de formats. Zo is er in Amsterdam naast de Kalverstraat nog wel ruimte voor een aantal La Place Express-locaties. (In de volgende uitgave van @FoodClicks meer over de achtergronden en veranderingen bij La Place) Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtLa Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas
Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees berichtOnverkocht La Place brood wordt Borrelbrood bij Jumbo Foodmarkt
Voedselverspilling – Jumbo introduceert tijdens de Verspillingsweek iets nieuws: Borrelbrood. Het gaat om onverkocht La Place brood van de vorige dag dat wordt belegd in de keukens van Jumbo Foodmarkten en vervolgens alsnog wordt verkocht.
Lees bericht50% minder voedselafval bij Vermaat in 2027 met Orbi’s
Voedselverspilling - Vermaat gaat op grote schaal de strijd aan tegen voedselverspilling. Onderdeel van die aanpak is de inzet van de technologie van Orbisk, de zogenaamde Orbi. De voedsel verspilling moet met deze slimme technologie in 2027 met 50% zijn teruggebracht.
Lees berichtHalfjaaromzet Jumbo groeit met 8,8%, die van La Place 36%
Analyse – De consumentenomzet van Koninklijke Jumbo Food Groep is in het eerste halfjaar van 2023 gegroeid met 8,8 procent naar €5,96 miljard. Ook de omzet van La Place groeide. Deze nam toe met 36% naar €69 miljoen euro in de eerste zes maanden.
Lees bericht