Verpakking ‘Look at my donut’ wint Bunzl Packaton 2022


De studenten Hanneke, Britt en Wendy van de HAS Hogeschool samen met juryvoorzitter Annelies Clements

Wedstrijd – De studenten Hanneke, Britt en Wendy van de HAS Hogeschool in Den Bosch zijn winnaars geworden van de Bunzl Packaton 2022 met hun innovatieve verpakkingsconcept ‘Look at my donut’.

Al jaren organiseert Bunzl Retail & Industry de Bunzl Packaton voor tweedejaars studenten van de opleiding Food Innovation aan de HAS Hogeschool. Ook dit jaar gingen de studenten aan de slag met een verpakkingsvraagstuk uit de praktijk. Op woensdag 23 februari vond er in de ochtend een briefing plaats en diezelfde middag leverden de studenten prachtige ideeën af door middel van een dummy en pitch. Na overleg van de vakjury kwam er een winnaar uit. Hanneke, Britt en Wendy wonnen met hun innovatieve verpakkingsconcept ‘Look at my donut’ de Bunzl Packaton 2022. De prijs werd dit keer weer fysiek uitgereikt. Vorig jaar werd de jaarlijkse prijs online uitgereikt door de coronamaatregelen.

Bunzl Packaton

Vanuit een samenwerking tussen de HAS Hogeschool en Bunzl Retail & Industry in Arnhem gaan studenten aan de slag met een verpakkingsvraagstuk uit de praktijk van een klant van Bunzl Retail & Industry. Dit jaar mochten de young professionals invulling geven aan een verpakkingsconcept voor donuts. Donuts zijn erg populair en een van de meest gefotografeerde etenswaren op sociale media. Daar hoort natuurlijk een mooi verpakkingsconcept omheen. Aan het eind van de dag lieten de studenten door middel van een pitch hun eindresultaat zien.

Winnaars

Duurzaamheid stond breed in de beoordelingscriteria met diverse sub thema’s, maar ook de gebruiksvriendelijkheid, haalbaarheid, presentatie en uitstraling, shopper gerichtheid, communicatie en originaliteit vormden belangrijke thema’s voor het concept. De jury, bestaande uit Annelies Clements (Sustainability & Innovation Manager, Bunzl Retail & Industry), Francesco Serreli (Category Manager, Bunzl Retail & Industry), Korinda Kant (Visual Content Designer) en Charlotte Reijs (Marketeer, Bunzl Retail & Industry) kozen het verpakkingsconcept ‘Look at my donut’ tot winnaar. De verpakking was volledig van mono-materiaal, uitvoerbaar en goed recyclebaar. Daarnaast voldeed de uitstraling van de verpakking aan de eisen doordat het was voorzien van een bedrukking en de donuts zichtbaar waren in het concept.

Bron: Bunzl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HAS Hogeschool verandert naam in HAS green academy

Opleiding – Has Hogeschool bestaat 75 jaar en past de naam aan van de opleiding in HAS green academy. Als gevolg hiervan wordt ook de huisstijl veranderd. HAS green academy wil met de nieuwe naam bevestigen dat de opleiding zich steeds verder ontwikkelt naar expertisecentrum voor agro, food en leefomgeving in Zuid-Nederland.

Lees bericht


Landelijke ZERO Food Waste Challenge van start

Voedselverspilling - HAS Hogeschool houdt samen met Aeres Hogeschool, Hogeschool Inholland, Fontys Hogescholen, Food Valley Circulair, Stichting Jong Leren Eten, Stichting Samen Tegen Voedselverspilling en Rabobank de eerste landelijke ZERO Food Waste Challenge. De challenge start op 13 september.

Lees bericht

Bunzl Retail wekt eigen energie voortaan zelf op

Duurzaamheid - Bunzl Retail & Industry zorgt voortaan voor de eigen energie. Het bedrijf plaatste daarvoor 3.567 zonnepanelen op het dak van de locatie in Arnhem. Het bedrijf in verpakkingen en logistieke retailoplossingen, zet daarmee een volgende stap richting een duurzame toekomst.

Lees bericht

HAS Food Experience 2022 richt zich op een betere wereld

Opleiding - Hybride worsten die de vleesconsumptie helpen reduceren. Maaltijdpakketten voor gezinnen met een lager inkomen en gezondheidsissues. Een fairtrade systeem voor Nederlandse boeren. Luxe chocolade met gedroogde koffiedrab. En een bijzonder biertje als conversation starter. Dat zijn de 5 innovatieve concepten die dinsdag tijdens de HAS Food Experience 2022 een FoodmanShip Award hebben gewonnen.

Lees bericht


Winnaars bekend van de Bunzl Packaton 2021

Wedstrijd – De studenten Joyce, Santana en Maxime en Laura, Max en Dewi zijn winnaar geworden van de Bunzl Packaton 2021 met hun verpakkingsconcepten voor Sushi en een Stol. De wedstrijd voor de verpakkingsconcepten was uitgeschreven voor tweedejaars studenten van de opleiding Food Innovation aan de HAS Hogeschool in Den Bosch.

Lees bericht

Bunzl wint NL Packaging Awards 2020 met EcoCoolBox

Verkiezing  - Bunzl Retail & Industry heeft met de innovatieve EcoCoolBox de NL Packaging Awards 2020 in de categorie Webretail gewonnen. De NL Packaging Awards worden jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die uitblinken in innovatie, creativiteit, techniek en ondernemerschap. De bekendmaking van de vakprijs voor de verpakkingsbranche vond in verband met het coronavirus op 12 november 2020 online plaats.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid