Verpakkingsvrije concept Pieter Pot over naar Delicatessenfabriek

Overname – Pieter Pot, het verpakkingsvrije concept van initiatiefnemer Martijn Bijmolt, gaat over naar de Delicatessefabriek in Berkel en Rodenrijs. Met dit bedrijf werd al samengewerkt als productiebedrijf en wasser van de glazen potten. Founder Martijn Bijmolt maakte de overname zelf bekend op linkedin.
Pieter Pot telt inmiddels 50.000 klanten in Nederland en België. Met deze klanten zijn volgens Bijmolt al meer dan 4 miljoen verpakkingen bespaard. Maar nog belangrijker vindt hij dat het verpakkingsvrije initiatief een systeemverandering in gang heeft gezet, waarbij grote en kleine leveranciers hun keten hebben aangepast. "Pieter Pot heeft aangetoond dat klanten wel degelijk voor verpakkingsvrij willen kiezen als het maar gemakkelijk en aantrekkelijk is," aldus Bijmolt. Dat laatste werd betwijfeld omdat bij de oprichting van Pieter Pot in 2019 een aantal verpakkingsvrije winkels juist de deuren moesten sluiten.
Delicatessenfabriek
Om het verpakkingsvrije concept van Pieter Pot rendabel te houden is verdere groei noodzakelijk. Bijmolt daarover: “Om onze missie voort te zetten en ons circulaire model rendabel te krijgen was het noodzakelijk dat we een partij vonden die de processen binnen de circulaire keten verder kon integreren.” Die partij is gevonden in de Delicatessenfabriek in Berkel en Rodenrijs.Bijmolt heeft aangegeven het bedrijf te gaan verlaten.Medeoprichter Jouri Schoemaker blijft voorlopig wel bij Pieter Pot, maar niet meer in de rol van ceo.
Bron: Pieter Pot/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Pieter Pot bespaart 3 miljoen verpakkingen in 2022
Online supermarkt – Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in 2022 ruim 3 miljoen verpakkingen bespaard. Dat is het grootste aantal sinds de oprichting in 2019. Onlangs nog voegde Pieter Pot ook Autodrop en Oldtimers toe aan het verpakkingsvrije assortiment. Voor volgend jaar wil het bedrijf verdubbelen, onder andere door gekoelde producten in circulaire verpakking mee te nemen.
Lees berichtKraft Heinz Benelux en Pieter Pot gaan meer samenwerken
Samenwerking – Kraft Heinz, één van de grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijven ter wereld, gaat nog meer samenwerken met verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot. Kraft Heinz gaat voortaan de ontbijtproducten chocoladehagelslag van Koninklijke De Ruijter en Brinta havermout in zakken aanbieden bij start-up Pieter Pot, die het vervolgens in statiegeldpotten gaat bezorgen bij de consument.
Lees berichtPieter Pot nu ook verkrijgbaar bij STACH
Voedselverspilling - Vanaf maandag - de eerste dag van de Verspillingsvrije Week - zijn de producten van online supermarkt Pieter Pot ook offline te vinden. In de STACH-vestigingen in Amsterdam en in Haarlem kun je nu terecht voor onder meer pindakaas en popcorn van Pieter Pot.
Lees berichtPieter Pot introduceert de herbruikbare wijnfles
Duurzaamheid - Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot introduceert de eerste circulaire wijnfles van Nederland. Pieter Pot is de eerste in Nederland die start met hervulbare wijnflessen en een gevarieerd aanbod van zes varianten biologische wijn.
Lees berichtPlantaardige food-startup Greenforce haalt 15 miljoen op
Plantaardig – De Duitse food-startup Greenforce heeft een investering opgehaald van 15 miljoen euro. Het bedrijf bestaat twee jaar en maakt plantaardige vlees- vis- en zuivelvervangers in poedervorm.
Lees berichtVerpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot haalt 9 mln euro op
Verpakkingsvrij – Twee jaar na lancering haalt verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot een investering van 9 miljoen euro op. Met behulp van herbruikbare verpakkingen zoals glazen potten wil de snelgroeiende start-up boodschappen doen 100 procent circulair maken.
Lees bericht