Versoepeling geeft eventsector en grotere horeca meer mogelijkheden


Coronamaatregelen – Locaties waar vooraf wordt gereserveerd, hebben geen maximaal aantal bezoekers meer. Dat is goed nieuws voor de grotere restaurants, theaters en eventlocaties als Ahoy, Carré. Vooraf moet er wel gecheckt worden of de bezoekers coronaklachten hebben.

Minister president Mark Rutte maakte in zijn toelichting op de aangekondigde versoepeling  van de maatregelen wel duidelijk een onderscheid in binnen- en buitenactiviteiten. Ook wees hij nadrukkelijk er op dat alle maatregelen als het gaat om hygiëne en handenwassen blijven, maar vooral ook de anderhalve meter afstand. “Die moeten we blijven handhaven en is ook een verantwoordelijkheid van ons allemaal”, gaf hij aan. Ook al baalt hij zelf persoonlijk enorm van die regeling.

Kuchschermen

Voor activiteiten buiten geldt dat bij evenementen tot 250 bezoekers geen zitplaats, checkgesprek of reservering is vereist en dat ook staan bij dergelijke gelegenheden is toegestaan. Bij de horecaterrassen ligt dat anders, daar moet iedereen zitten. Wel mag per 1 juli de anderhalve meter losgelaten worden, mits er schermen – zogenaamde kuchschermen - ter bescherming tussen de tafels worden geplaatst.

Festivals

Deze versoepeling biedt ook ruimte aan activiteiten zoals voetbalwedstrijden en zelfs festivals. Uiteraard blijft de beperking van anderhalve meter gelden, maar bij het vooraf reserveren zijn er wel weer een aantal activiteiten mogelijk. Zelfs bezoek aan de Arena en de Kuip behoort weer tot de mogelijkheden, zij het dat bij deze events spreekkoren en schreeuwen niet is toegestaan en ook daar de anderhalve meter wordt gehandhaafd.  Ook kermissen op kleine schaal behoren weer tot de mogelijkheden, hoewel Rutte aangaf dat voor veel van die activiteiten een vergunning nodig is en een beslissing daarover kan zomaar zes weken tijd in beslag nemen.

Bezorgdheid

De verruiming zat er al een tijdje aan te komen, maar nu die is uitgesproken door het kabinet krijgt de foodservicesector toch bijna twee maanden eerder meer ruimte. De meeste belangenorganisaties reageerden in de media daarom positief, hoewel veel organisaties hun bezorgdheid over omzetontwikkeling en klantenvertrouwen blijven houden.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht




CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid