Vierde Frietboutique met IJsboutique opent in Rotterdam


Ondernemersduo achter Frietboutique en IJsboutique Pebbles van Noorden (staand) en Sammy Berendsen

Patatzaak – Frietboutique opent in de Rotterdamse wijk Kralingen een vierde locatie. Vanaf vrijdag 7 april kunnen friet en ijsliefhebbers bij de nieuwe locatie in de Lusthofstraat terecht. De nieuwe locatie heeft ook een IJsboutique met schepijs.

“We zijn ontzettend trots om uitgerekend in de Lusthofstraat de vierde locatie te openen. Ik ben opgegroeid in dit deel van Rotterdam, dus het voelt als thuiskomen”, aldus mede-eigenaresse Pebbles van Noorden. “Om dan nu mijn oude buurt te voorzien van onze frieten is voor mij de

Champagne-ijs

Frietboutique staat bekend vanwege haar verrassende smaken; zowel voor de friet als voor het ijs. Zo is er voor de ijsliefhebber champagne-ijs te proeven, gemaakt van echte champagne. Het stoofvlees voor het traditionele frietje stoof komt bij keurslagerij én straatgenoot van Linschoten in Rotterdam vandaan. Maar er is ook plantaardig zuurvlees als topping te krijgen op de friet. Dit zuurvlees komt uit een 3D-printer en is van het merk Redefine Meat. Deze topping won tijdens de Horecava nog een innovatie award.

Het ondernemersduo Sammy Berendsen en Pebbles van Noorden willen met de Frietboutique een buurtfunctie vervullen. Een plek waar buurtbewoners jong en oud kunnen samenkomen om te genieten van een frietje of ijsje, gemaakt van verse en lokale producten. De nieuwe locatie biedt ruimte aan ruim 30 gasten binnen. Daarnaast wordt zomers het terras uitgebreid naar 40 zitplekken door middel van twee terrasvlonders.  

De nieuwste Frietboutique zal gerund worden door Rio Tjon-A-Tsien. Rio werkte hiervoor al twee jaar in de vestiging op de Witte de With. “Wat ooit begon als bijbaantje, is nu uitgegroeid tot een toffe carrière”, aldus Tjon-A-Tsien over zijn overstap.

Frietboutique

Frietboutique heeft nog drie vestigingen. Op de Rotterdamse Witte de With, de Bergse Dorpstraat en de Amsterdamse Johannes Verhulststraat. De Frietboutiques fungeren als 2-in-1 winkel, omdat er niet alleen friet gegeten kan worden, maar er ook schepijs is van de IJsboutique. De friet en het ijs worden ook geleverd aan diverse horecagelegenheden.

 

Schepijs in de IJboutique

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn lanceert eigen plantaardige lijn Terra

Introductie - In 2025 wil Albert Heijn dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44%. Daarom introduceert Albert Heijn AH Terra, een nieuwe eigen-merklijn van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer.

Lees bericht


Subway meeste vegan opties van grote fastfood ketens

Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.

Lees bericht


Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”.  Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.

Lees bericht


IKEA komt met ‘voordelig geprijsde’ plantdog

Formulenieuws – IKEA introduceert de plantdog, een plantaardige variant van de al veertig jaar bestaande populaire hotdog. Net als alle andere plantaardige opties in het IKEA Food aanbod, is deze nieuwe hotdog lager in prijs dan de kipvariant. Op die manier wil het Zweedse woonwarenhuis mensen stimuleren om te kiezen voor een plantaardig alternatief.

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid