Violife wil met actie CO2-impact zuivel duidelijk maken


Violife deelde in Gouda tosti's uit met plantaardige kaas

Actieweek - In de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel wil Violife de plantaardige kaas onder de aandacht brengen. En waar kun je dat beter doen dan in Gouda. Bovendien wil Violife mensen bewust maken van de CO2-impact van zuivel en daarmee dus ook van kaas.

Volgens onderzoek dat Violife heeft laten uitvoeren door OnePoll onderschatten veel Nederlandse consumenten de milieu-impact van zuivel. Hoewel kaas na rund- en lamsvlees de grootste uitstoter van broeikasgassen is, denken de meeste Nederlanders dat het wel meevalt met de klimaatbelasting van het zuivelproduct, aldus Violife in een verklaring.

Het plantaardige merk deelt daarom een week lang 30.000 plantaardige tosti’s uit, waarmee Gouwenaren al etend aan CO2-besparing doen. Op deze manier en met een online test wil Violife de bewustwording rondom de milieu-impact van kaas vergroten en Nederlanders inspireren vaker te kiezen voor duurzamere alternatieven.

Het is de eerste keer dat zuivel onderdeel is van de campagne van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel.

Bron: Violife/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nestlé wil koffieketen verder verduurzamen met plan 2030

Koffie - Nescafé - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - introduceert een omvangrijk programma met de ambitie de wereldwijde koffieteelt te verduurzamen: Nescafé Plan 2030. Het plan stimuleert de regeneratieve landbouw en moet het CO2-gebruik in de koffieketen verminderen.

Lees bericht

Max&Bien vegan kaas bij Jumbo en Jumbo Online

Supermarkten - De producten van Max&Bien zijn vanaf 3 oktober verkrijgbaar bij een groot aantal van de Jumbo vestigingen en bij Jumbo Online. Max&Bien is de eerste Nederlandse producent die met haar plantaardige alternatieven voor kaas in het vers-schap met ‘dierlijke’ buitenlandse kazen ligt.

Lees bericht

Max & Bien en Vandersterre gaan samenwerken

Samenwerking - Vandersterre gaat de samenwerking aan met Max & Bien; hét plantaardige alternatief voor kaas. Door de samenwerking ontstaat er voor Max & Bien de mogelijkheid om het merk breder in de markt te brengen. Zo kan de consument zowel in Nederland als daarbuiten kennis maken met dit kaasalternatief.

Lees bericht


Vitam en Fooditis gaan strijd aan tegen CO2 in catering

Verduurzamen – Facilitaire horecadienstverlener Vitam en foodservice-expert Fooditis werken samen om het eten in de Vitam-restaurants verder te verduurzamen. Met de CO2-Impact Tool, BrightGreen, wordt per ingrediënt het CO2-verbruik berekend en getoond op een dashboard zodat gekeken kan worden waar verdere verbetering mogelijk is.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid