Vion brengt Goldbeef diepgevroren en op maat gesneden
Introductie – Onder het label “Cool Cuts” presenteert vleesconcern Vion en nieuw assortiment diepvriesproducten, op maar gesneden. Het label betreft hoogwaardige kwaliteitsproducten van gerijpt rundvlees van het premiummerk Goldbeef. Het assortiment is afgestemd op de horeca en andere grootverbruikers. Onder andere Entrecote, T-Bone, filet en andere diverse trendy “special cuts” worden individueel geportioneerd, diepgevroren en in een sous-vide geschikte folie verpakt. Allemaal afgestemd op de wensen en behoeften van de klantgroepen. Deze nieuwe premiumproducten zijn afkomstig van het Simmentaler rund en het ras Holstein Friesian. “Vion is een van de weinige vleesproducenten die het volledige proces van slachten, verwerken, rijpen en verpakken in eigen beheer verzorgt”, benadrukt Bernd Stange, hoofd van de divisie Beef bij Vion. “Voor de perfecte biefstuk selecteren wij de producten handmatig.” Pas na een rijpingsproces van drie weken zijn de cuts echte Cool Cuts en worden de vleesstukken geportioneerd verpakt en diepgevroren. Het productassortiment bevat verschillende snitten en producten. Dat zijn steak-klassiekers zoals entrecote, T-bone en filet, maar ook flat iron, tomahawk, côte de bœuf en churrasco ribs. Alle varianten worden “ready to cook” aan de klant geleverd, in speciale verpakking voor sous-vide bereiding. Deze methode vereenvoudigt het werk in de professionele keuken: het vlees wordt ontdooid of diepgevroren sous-vide gegaard en daarna in de grillpan aan beide kanten kort gebakken. Ook in het productieproces slaat Vion nieuwe wegen in. Elke productie wordt op aanvraag uitgevoerd. “Niet elke klant wil de biefstuk in de 250-gram-versie, maar misschien liever een stuk van 180 gram”, aldus Bernd Stange. “Op deze individuele wensen spelen wij in.” Omdat de diverse rundvleesvarianten het hele jaar door beschikbaar zijn en omdat het vlees vanaf de productiedatum minimaal 18 maanden houdbaar is, kunnen de klanten de producten altijd gebruiken. In de toekomst zullen nog meer categorieën aan het assortiment worden toegevoegd. Bron: @FoodClicks Introductie – Onder het label “Cool Cuts” presenteert vleesconcern Vion en nieuw assortiment diepvriesproducten, op maar gesneden. Het label betreft hoogwaardige kwaliteitsproducten van gerijpt rundvlees van het premiummerk Goldbeef. Het assortiment is afgestemd op de horeca en andere grootverbruikers. Onder andere Entrecote, T-Bone, filet en andere diverse trendy “special cuts” worden individueel geportioneerd, diepgevroren en in een sous-vide geschikte folie verpakt. Allemaal afgestemd op de wensen en behoeften van de klantgroepen. Deze nieuwe premiumproducten zijn afkomstig van het Simmentaler rund en het ras Holstein Friesian. “Vion is een van de weinige vleesproducenten die het volledige proces van slachten, verwerken, rijpen en verpakken in eigen beheer verzorgt”, benadrukt Bernd Stange, hoofd van de divisie Beef bij Vion. “Voor de perfecte biefstuk selecteren wij de producten handmatig.” Pas na een rijpingsproces van drie weken zijn de cuts echte Cool Cuts en worden de vleesstukken geportioneerd verpakt en diepgevroren. Het productassortiment bevat verschillende snitten en producten. Dat zijn steak-klassiekers zoals entrecote, T-bone en filet, maar ook flat iron, tomahawk, côte de bœuf en churrasco ribs. Alle varianten worden “ready to cook” aan de klant geleverd, in speciale verpakking voor sous-vide bereiding. Deze methode vereenvoudigt het werk in de professionele keuken: het vlees wordt ontdooid of diepgevroren sous-vide gegaard en daarna in de grillpan aan beide kanten kort gebakken. Ook in het productieproces slaat Vion nieuwe wegen in. Elke productie wordt op aanvraag uitgevoerd. “Niet elke klant wil de biefstuk in de 250-gram-versie, maar misschien liever een stuk van 180 gram”, aldus Bernd Stange. “Op deze individuele wensen spelen wij in.” Omdat de diverse rundvleesvarianten het hele jaar door beschikbaar zijn en omdat het vlees vanaf de productiedatum minimaal 18 maanden houdbaar is, kunnen de klanten de producten altijd gebruiken. In de toekomst zullen nog meer categorieën aan het assortiment worden toegevoegd. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek