Vion zet in op regionale ketens en breidt positie in België uit


Vion voert een wijziging door in de Raad van Commissarissen

Vlees - Vion Food Group heeft het voornemen rundvleesbedrijf Adriaens in Zottegem (België) over te nemen na een periode van intensieve samenwerking. Vion wil met deze overname inzetten op regionale versterking in West-Europa, naast de vestigingen in Nederland en Duitsland.

Vion is een internationaal voedingsbedrijf in vlees en in plantaardige vleesvervangers. De strategie richt zich met nadruk op de ontwikkeling van regionale ketens. CEO Ronald Lotgerink: ”Onze klanten willen zien wat ze kopen en waar het vandaan komt. Daarom werken we aan regionale ketens die op basis van de vraag van onze klanten worden samengesteld. Met de versterking van de rundvleesactiviteiten in België krijgen we een betere spreiding van onze activiteiten voor onze klanten in West-Europa.”

Transparant

Belgische runderen staan bekend om hun kwalitatief hoogwaardig vlees, in het bijzonder geldt dit voor het Belgische Witblauw. Vion wil met de overname van Adriaens een kwalitatieve en transparante rundvleesketen opbouwen. Bij Adriaens werken 126 medewerkers die overgaan in de nieuwe organisatie.

Bron: Vion/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Vion herziet bedrijfsportfolio in Duitsland

Heroriëntatie - In lijn met trends in de gehele vleesindustrie past Vion Food Group, een internationale producent van vlees en plantaardige alternatieven, haar strategie in haar belangrijkste markten aan. Vion herziet haar activiteiten in Duitsland en heeft een uitgebreid pakket aan maatregelen ontworpen voor 2024. Het pakket omvat desinvesteringen en sluitingen.

Lees bericht




Wijzigingen in Raad van Commissarissen Vion

Benoeming – Vion, een internationaal foodbedrijf met productielocaties in Nederland en Duitsland en verkoopondersteunende kantoren in 13 landen, maakt bekend dat Peter Broeckx per 18 maart 2021 deel uitmaakt van de raad van commissarissen van het bedrijf.

Lees bericht

Forse omzetgroei slagerijen De Groene Weg

Speciaalzaak – De ambachtelijke verkooppunten en speciaalzaken doen het goed in coronatijd. Dat is ook te merken bij de slagerijen van De Groene Weg, marktleider in Nederland in biologisch vlees. De keten heeft een uitzonderlijk goed jaar achter de rug met een groei van 24%. Bovendien zag de slagerij de klantenkring met 15% toenemen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid