VITAM breidt eigen productenlijn steeds verder uit
Catering – Cateraar VITAM breidt de productlijn onder eigen naam steeds verder uit. Wat begon met een eigen merk ketchup, is inmiddels uitgegroeid met een sauzenlijn in drie variaties en een eigen kroket met eigen mosterd. Gedurende het Nederlands seizoen voorziet Kwekerij Osdorp alle VITAM restaurants van trostomaten die dagelijks vers in de gerechten worden verwerkt. Wanneer bij mooi weer de kassen ‘ontploffen’ maakt VITAM van de overschotten en de exemplaren die niet voldoen aan het schoonheidsideaal haar eigen ketchup en nu ook samen met ontwikkelaar Walter Abma een eigen curry ketchup en barbecuesaus. Op deze manier wil de cateraar een bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. VITAM ontwikkelt meer eigen producten voor haar restaurants. Alles volgens eigen receptuur, met natuurlijke ingrediënten, 100% transparant en gekoppeld aan het seizoen. In 2013 maakte het bedrijf voor het eerst in samenwerking met Walter Abma haar eigen ketchup. Twee jaar later werd het receptuur vernieuwd en opnieuw geïntroduceerd. Nu, weer een jaar later, heeft het succes van ketchup geleid tot een uitbreiding van de productenlijn met een curry ketchup en barbecuesaus. Eigen kroket en mosterd Naast de drie sauzen heeft cateraar VITAM meer producten ontwikkeld in de afgelopen jaren. Zo is er eerder in 2014 een eigen olie en azijn geïntroduceerd en zijn er sinds dit jaar ook een eigen kroket en mosterd ontwikkeld. “Wij richten ons op goed, gezond en lekker eten, maar op zijn tijd hoort daar een lekker kroketje bij”, aldus VITAM. De kroket is gemaakt van biologisch rundvlees uit Nederland en heeft een krokante bite. Al ruim 12 jaar werken VITAM, Kwekerij Osdorp en Walter Abma samen. Alle producten worden op ambachtelijke wijze verwerkt in Noord-Holland door Walter Abma en zijn zonen Cesar en Lotar. De tomaten komen van Kwekerij Osdorp, een zorgboerderij waar ze o.a. daklozen, thuislozen, verslaafden en mensen met een lichamelijke beperking begeleiden in hun werk. VITAM maakt onderdeel uit van de JHB Group. Bron: VITAM Catering – Cateraar VITAM breidt de productlijn onder eigen naam steeds verder uit. Wat begon met een eigen merk ketchup, is inmiddels uitgegroeid met een sauzenlijn in drie variaties en een eigen kroket met eigen mosterd. Gedurende het Nederlands seizoen voorziet Kwekerij Osdorp alle VITAM restaurants van trostomaten die dagelijks vers in de gerechten worden verwerkt. Wanneer bij mooi weer de kassen ‘ontploffen’ maakt VITAM van de overschotten en de exemplaren die niet voldoen aan het schoonheidsideaal haar eigen ketchup en nu ook samen met ontwikkelaar Walter Abma een eigen curry ketchup en barbecuesaus. Op deze manier wil de cateraar een bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. VITAM ontwikkelt meer eigen producten voor haar restaurants. Alles volgens eigen receptuur, met natuurlijke ingrediënten, 100% transparant en gekoppeld aan het seizoen. In 2013 maakte het bedrijf voor het eerst in samenwerking met Walter Abma haar eigen ketchup. Twee jaar later werd het receptuur vernieuwd en opnieuw geïntroduceerd. Nu, weer een jaar later, heeft het succes van ketchup geleid tot een uitbreiding van de productenlijn met een curry ketchup en barbecuesaus. Eigen kroket en mosterd Naast de drie sauzen heeft cateraar VITAM meer producten ontwikkeld in de afgelopen jaren. Zo is er eerder in 2014 een eigen olie en azijn geïntroduceerd en zijn er sinds dit jaar ook een eigen kroket en mosterd ontwikkeld. “Wij richten ons op goed, gezond en lekker eten, maar op zijn tijd hoort daar een lekker kroketje bij”, aldus VITAM. De kroket is gemaakt van biologisch rundvlees uit Nederland en heeft een krokante bite. Al ruim 12 jaar werken VITAM, Kwekerij Osdorp en Walter Abma samen. Alle producten worden op ambachtelijke wijze verwerkt in Noord-Holland door Walter Abma en zijn zonen Cesar en Lotar. De tomaten komen van Kwekerij Osdorp, een zorgboerderij waar ze o.a. daklozen, thuislozen, verslaafden en mensen met een lichamelijke beperking begeleiden in hun werk. VITAM maakt onderdeel uit van de JHB Group. Bron: VITAM
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
KLM gaat eigen cateringbedrijf onder de loep nemen
Catering - KLM gaat de eigen cateringactiviteiten onder de loep nemen en mogelijk afslanken. De beslissing maakt onderdeel uit van een stevig pakket aan maatregelen om de financiële en operationele prestaties van het luchtvaartbedrijf structureel te verbeteren. KLM behaalde in het derde kwartaal van dit jaar met 396 miljoen euro een lagere winst dan een jaar eerder.
Lees berichtISS wint ‘Beste out of home formule in At Work’
Verkiezing - ISS Facility Services is verkozen tot winnaar van “Beste out of home formule in At Work”. De prijs is voor de negende keer uitgereikt aan een cateraar door onderzoeksbureau YouGov.
Lees berichtAlbron neemt bedrijfscateraar Hutten over
Overname - Albron is voornemens om branchegenoot Hutten over te nemen. Beide bedrijven vullen elkaar goed aan en versterken elkaars posities. De overname moet nog worden voorgelegd aan de Autoriteit Consument en Markt.
Lees berichtHet Land van Vitam geeft de eerste oogst
Catering - In het voorjaar ging het Land van Vitam van start en inmiddels is de eerste oogst een feit. Het idee voor het Land van Vitam kwam in stand door Vitam en Schevichoven Groeit! en omvat een samenwerking tussen vier partijen. Het initiatief omvat regeneratieve landbouw, waarbij een bijdrage wordt aan bodemherstel en biodiversiteit, aan de CO2-reductie, koolstofvastlegging...
Lees berichtThe Mayo Sisters introduceren caloriearme chilisaus
Introductie - Na de lancering in maart dit jaar van de Sweet Mustard Culidressing bij schoolcateraar Catermaat, lanceert The Mayo Sisters nu haar tweede smaak. Het gaat om de Sweet Chili Culisauce met weinig suiker, zout en zonder vet.
Lees berichtHealth Food Wall haalt groeikapitaal op om uit te breiden
Foodwall - Het merk Health Food Wall haalt 600.000 euro aan nieuw kapitaal op om de locaties van de Foodwalls verder te laten groeien. Health Food Wall is actief sinds 2018 en maakt vooral de laatste jaren en sterke groei door binnen catering.
Lees bericht