Vivera lanceert plantaardige zalmfilet in Volendam
Plantaardig – Om zelfs ‘de meest kritische visliefhebber’ te overtuigen introduceerde Vivera haar plantaardige zalm op de vismarkt in Volendam. De filet heeft, volgens de producent, een vettige bite en valt door de flake-structuur als een echte zalm uit elkaar.
Vivera wil met de introductie van de visvervanger een duurzaam en lekker alternatief bieden. De vismarkt in Volendam leek het bedrijf daarvoor de aangewezen plek. Een viskraam op de Dijk in deelde voor één dag plantaardige zalm uit. Want als visliefhebbers in Volendam het product kunnen waarderen, kan elke visliefhebber dat. “Een goede vleesvervanger wordt gekenmerkt door de combinatie van structuur en smaak. Het was dan ook een uitdaging om een plantaardige zalmfilet te ontwikkelen,” aldus Karin Löwik, international marketingmanager van Vivera. “Wij hebben veel tijd gestoken in het ontwikkelen van een volwaardig alternatief op het gebied van structuur en smaak. Met deze plantaardige zalmfilet hebben we echt het ‘zalmgevoel’ nagebootst.” In tegenstelling tot veel vlees- en visvervangers, bestaat de basis van de plantaardige zalmfilet niet uit soja maar uit tarwe-eiwitten. Daarnaast zijn er omega 3-vetzuren aan toegevoegd zodat de goede nutriënten van vis behouden blijven. De plantaardige vis kan op verschillende manieren worden bereid, zoals in de oven of in de pan.
Bron: Vivera/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice
Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Lees berichtVivera introduceert plantaardige kipfilet
Introductie - Na de plantaardige steak, komt Vivera dit keer met een plantaardige kipfilet. Het merk stapt daarmee in een omvangrijke markt, aangezien Nederlanders jaarlijks in totaal maar liefst 200 miljoen kippen consumeren.
Lees berichtNederlanders eten de meeste vleesvervangers van alle Europeanen
Analyse – Nederlanders zijn koploper als het gaat om het eten van vleesvervangers en bovendien geven zij ook nog eens het meeste geld uit aan diverse plantaardige varianten. Want niet alleen wordt gekeken naar vleesvarianten, ook de verkoop van plantaardige kaas is in Nederland in twee jaar tijd gegroeid met 400% .
Lees berichtNewForrest gaat verkoop en distributie Vivera verzorgen in foodservice
Samenwerking - Per 1 maart 2021 gaat NewForrest de verkoop en distributie van Vivera verzorgen naar de foodservicemarkt in de Benelux.
Lees berichtSoFine brengt als eerste plantaardige zalm
Plantaardig – Het Nederlandse bedrijf SoFine brengt als eerste bedrijf een 100% plantaardige zalmfilet op de markt: SoFish Fillets Salmon Style. Het product is ontwikkeld omdat er steeds meer belangstelling is voor vlees- en vis vervangers. Vorig jaar lanceerde het bedrijf SoFine al een plantaardige visburger, de SoFish Burger. Naar aanleiding deze succesvolle introductie is het bedrijf aan de slag gegaan om...
Lees berichtSial blijft indrukwekkend foodplatform
Beurzen – De Sial die dezer dagen plaatsvindt in Parc des Exposition in Parijs blijft een indrukwekkend foodplatform voor internationale leveranciers en foodprofessionals. Beursgebouw en indeling maken het voor de bezoeker, ondanks het grote aanbod, ook altijd tot een overzichtelijke vakbeurs. De Sial begon afgelopen zondag 21 oktober en loopt door tot donderdag 25 oktober. Volgens de organisatoren groeit de beurs elk jaar...
Lees bericht