Vleesbedrijf De Groene Weg komt met Goed Verhaal Box
Introductie - Biologisch vleesleverancier De Groene Weg lanceert de Goed Verhaal Box. Het bedrijf wil daarmee vleesminnend Nederland helpen om voor duurzaam vlees te kiezen.
Het maken van duurzame keuzes is voor consumenten niet gemakkelijk. Uit recent onderzoek van Wageningen University & Research blijkt dat consumenten in Nederland maar mondjesmaat minder vlees eten. Met de Goed Verhaal Box wil De Groene Weg de keuze om dan voor biologisch vlees te kiezen, makkelijker maken.
Uit onderzoek van het Future of Food Institute bleek vorig jaar dat ‘wanneer consumenten het verschil weten tussen biologische producten en niet-biologische producten, hun bereidheid voor biologisch te kiezen – en daar ook meer voor te betalen – toeneemt’, laat De Groene Weg weten. Joyce van den Bos, Manager business development bij De Groene Weg: “Wij hebben onszelf als doel gesteld om consumenten goed uit te leggen wat de meerwaarde van een biologisch stukje vlees is. Pas dan trekken we ze over de streep om de keuze voor vlees een duurzamere keuze te laten zijn. Om dat te doen, ontwikkelden we de Goed Verhaal Box. Een box met vier verschillende biologische vleesproducten, waarmee we met vier bijpassende korte verhalen uitleggen wat de essentie van biologisch is. Onze Blije Buitenburgers, Weideworstjes, Darteldijen en Samen Sterk Steaks leggen haarfijn uit dat het om de kracht van de kringloop, meer dierenwelzijn en toename van biodiversiteit gaat.”
Bron: De Groene Weg/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Nederland koploper in gezonde vlees- en zuivelvervangers’
Onderzoek – Nederlandse vleesvervangers en plantaardige melk hebben gemiddeld een gezondere samenstelling dan die uit andere landen. Dit blijkt uit onderzoek van ProVeg International, waarin Nederlandse alternatieven voor vlees en zuivel werden vergeleken met vervangers uit tien andere landen.
Lees berichtHeineken start bouw nieuw Global R&D Centre
Brouwerij - Heineken kondigt de bouw van een Global Research & Development Centre in Zoeterwoude aan, genaamd het Dr. H.P. Heineken Centre. Met de bouw is een investering gemoeid van €45 miljoen. Vanaf halverwege 2025 zal het centrum zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten en processen.
Lees berichtSalomon FoodWorld blijft onderdeel van Vion
Convenience – Salomon Foodworld, de foodservicetak van het Nederlandse bedrijf Vion, blijft onderdeel van het vleesbedrijf. Dat is onlangs bekendgemaakt.
Lees berichtSapje opent pop-upstore op Utrecht CS
Reizigersshop – Sapje, een bedrijf uit De Kwakel dat biologisch sap perst op ambachtelijke wijze, heeft op Utrecht Centraal Station een pop-upstore geopend. De tijdelijke locatie werd ook nog eens snel neergezet; om 10.00 uur maandagmorgen kreeg het bedrijf de sleutels en ’s middags was de locatie operationeel.
Lees berichtAppetijt onderdeel van Meinders Catering
Overname – Vanaf 1 september wordt Appetijt Natuurvoeding & Gezondheid onderdeel van Meinders Catering. Dat laat het cateringbedrijf in Badhoevedorp weten.
Lees berichtDry Aged Biet Chefs Club gaat de ‘gedroogde biet’ promoten
Actie - Dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd. De club is een samenwerking tussen vier chefs, die de dry aged biet willen gaan promoten binnen foodservice.
Lees bericht