Vleesbedrijf De Groene Weg komt met Goed Verhaal Box


Allard Bakker en Joyce van den Bos van De Groene Weg met de Goed Verhaal Box

Introductie - Biologisch vleesleverancier De Groene Weg lanceert de Goed Verhaal Box. Het bedrijf wil daarmee vleesminnend Nederland helpen om voor duurzaam vlees te kiezen.

Het maken van duurzame keuzes is voor consumenten niet gemakkelijk. Uit recent onderzoek van Wageningen University & Research blijkt dat consumenten in Nederland maar mondjesmaat minder vlees eten. Met de Goed Verhaal Box wil De Groene Weg de keuze om dan voor biologisch vlees te kiezen, makkelijker maken.

Uit onderzoek van het Future of Food Institute bleek vorig jaar dat ‘wanneer consumenten het verschil weten tussen biologische producten en niet-biologische producten, hun bereidheid voor biologisch te kiezen – en daar ook meer voor te betalen – toeneemt’, laat De Groene Weg weten. Joyce van den Bos, Manager business development bij De Groene Weg: “Wij hebben onszelf als doel gesteld om consumenten goed uit te leggen wat de meerwaarde van een biologisch stukje vlees is. Pas dan trekken we ze over de streep om de keuze voor vlees een duurzamere keuze te laten zijn. Om dat te doen, ontwikkelden we de Goed Verhaal Box. Een box met vier verschillende biologische vleesproducten, waarmee we met vier bijpassende korte verhalen uitleggen wat de essentie van biologisch is. Onze Blije Buitenburgers, Weideworstjes, Darteldijen en Samen Sterk Steaks leggen haarfijn uit dat het om de kracht van de kringloop, meer dierenwelzijn en toename van biodiversiteit gaat.”

Bron: De Groene Weg/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Heineken start bouw nieuw Global R&D Centre

Brouwerij - Heineken kondigt de bouw van een Global Research & Development Centre in Zoeterwoude aan, genaamd het Dr. H.P. Heineken Centre. Met de bouw is een investering gemoeid van €45 miljoen. Vanaf halverwege 2025 zal het centrum zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten en processen.

Lees bericht


Sapje opent pop-upstore op Utrecht CS

Reizigersshop – Sapje, een bedrijf uit De Kwakel dat biologisch sap perst op ambachtelijke wijze, heeft op Utrecht Centraal Station een pop-upstore geopend. De tijdelijke locatie werd ook nog eens snel neergezet; om 10.00 uur maandagmorgen kreeg het bedrijf de sleutels en ’s middags was de locatie operationeel.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid