Vleesproducent Beimer Meat is nu winkelier


Vleeswinkel – Wat moet je doen als de horecavraag uitvalt en je bent als vleesproducent voor een belangrijk deel afhankelijk van die sector? Precies, je begint een eigen winkel en dat is wat Beimer Meat in Enschede ook heeft gedaan. Voor het eerst in zijn 63-jarige bestaan heeft de producent een vleeswinkel geopend.

Er was sprake van enige paniek bij Beimer Meat, na het bekend worden van de lockdown voor de horeca. Logisch, laat directeur Joost Beimer van Beimer Meat weten in een artikel in de regionale krant Tubantia, als de helft van je omzet uit de horeca komt. In eerste instantie startte hij met het aanbieden van vleesproducten voor de 140 medewerkers van het bedrijf en hun familie. Dat liep zo goed dat hij de verkoop uitbreidde bij de productielocatie aan de Euregioweg met een soort drive thru voor geïnteresseerden. De toeloop daar was zo groot dat hij die afhaalstraat snel moest sluiten. Reden om het idee van een eigen winkel uit te werken.

Aanpassingen

De winkel kwam er eind juni aan de Getfertsingel in Enschede. Omdat consumenten kleiner eenheden hanteren moesten er wel enkele aanpassingen worden gedaan aan de productielijn. Ook de administratie moest aanpassingen doen, maar uiteindelijk kwam de winkel er eind juni. Het assortiment is nog altijd voor een deel gericht op restaurants, met grootverpakkingen en luxe artikelen, maar ook particulieren kunnen er terecht voor kleinere hoeveelheden. Het assortiment bevat kant-en-klare stoofvleesgerechten als goulash en gehaktballen, maar ook T-bones en ribeyes zijn terug te vinden in de koelingen.

Volgens het bericht in Tubantia heeft hij wel kritische telefoontjes gehad van de gemeente, maar volgens Joost Beimer mag hij op die plek de winkel exploiteren. Ook over de concurrentie met de lokale Keurslager en groothandel Sligro haalt hij de schouders op. In tijden van crisis zoekt ieder naar mogelijkheden om te overleven.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste PostNl Businesspoint bij Shell Serva Amersfoort

Petrol – De ruimte was er en de motivatie om iets meer met postbussen te doen was er. Na het faillissement van kantoorboekhandelsketen Office Center kwam er in de keistad ruimte voor een nieuw PostNL Businesspoint. Shell Serva in Amersfoort zag er brood in, maar wilde van de ruimte wel iets meer maken dan een ‘truttig puntje van PostNL’.

Lees bericht


Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht

Plaza digitaliseert verder met orderkiosken

Formulenieuws - Plaza ’t Krûûspunt op Ameland is in mei gestart met orderkiosken. Het cafetariabedrijf wil met de plaatsing van de bestel- en afrekenzuilen inspelen op de toenemende vraag naar snelheid en gemak. Het is de derde Plaza-locatie die de stap naar verdere digitalisering maakt.

Lees bericht



SWO De Splinter wijzigt naam in GemaQ en gaat adviseren

Petrol – De wereld van tankstations verandert en dus verandert SWO De Splinter. Niet alleen krijgt de inkoop- en samenwerkingsorganisatie een nieuwe naam, ook de dienstverlening wordt uitgebreid. Er moet meer maatwerk worden geleverd voor de leden, zei voorzitter Rob van Herpen. Voor de nieuwe naam, is een oude naam nieuw leven ingeblazen, namelijk GemaQ.

Lees bericht

Sligro terug op omzetniveau van voor corona

Groothandel – Sligro wist in de eerste drie maanden van dit jaar de omzet naar een niveau te brengen van voor de coronamaatregelen. Weliswaar viel de omzet in catering nog wat tegen, maar daar tegenover stond een verdere groei in bezorging aan bedrijven.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid