Voetballer Müller aandeelhouder in startup Greenforce


Voetballer Thomas Muller wordt aandeelhouder in Greenfoce

Plantaardig  – Thomas Müller, één van Duitslands meest succesvolle nationale voetballers, wordt aandeelhouder in startup Greenforce. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in plantaardige vlees-, vis-, ei- en zuivelvervangers in poedervorm.

De international van Bayern München gelooft in het innovatieve karakter van de plantaardige food-tech startup. Met deze investering sluit Greenforce aan op de, uit de Verenigde Staten overgewaaide, trend van celebrity investments. De investering van Müller zal er samen met eerdere investeringen van onder andere de Duitse TV presentator Joko Winterscheidt en foodondernemer Michael Käfer, voor zorgen dat het bedrijf verder uit kan groeien tot toonaangevende leider van plantaardige alternatieven in Europa.

Het type investeringen, afkomstig van nationale beroemdheden, past bij het innovatieve en vooruitstrevende karakter van het bedrijf en de nieuwste trend in de markt. Eind vorig jaar wist Greenforce een investering binnen te halen van 15 miljoen. De financieringen stellen het bedrijf in staat om zich verder te ontwikkelen als leider van plantaardige alternatieven op de Europese markt. Naast groei en internationale expansie wordt ook geïnvesteerd in de uitbreiding van het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum in München voor verdere productinnovaties.

Poedervorm

In tegenstelling tot andere vleesvervangers komen de plantaardige alternatieven van Greenforce in poedervorm. Met toevoeging van water vormt het poeder zichzelf tot een eindproduct. Door de technologische innovatie van de poedervorm zijn de producten licht in gewicht, hoeven ze niet gekoeld bewaard te worden en kunnen de porties altijd exact worden afgestemd. Dat betekent, volgens het bedrijf, minder voedselverspilling en minder CO2-uitstoot bij het transport en de (ongekoelde) opslag. Het assortiment bestaat onder andere uit Easy Mix poeders voor plantaardige burgers, gehakt, vissticks, nuggets, ei en haverdrink en kan online worden besteld.

Bron: Greenforce/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht


JRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel

Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.

Lees bericht

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid