Voetballer Müller aandeelhouder in startup Greenforce


Voetballer Thomas Muller wordt aandeelhouder in Greenfoce

Plantaardig  – Thomas Müller, één van Duitslands meest succesvolle nationale voetballers, wordt aandeelhouder in startup Greenforce. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in plantaardige vlees-, vis-, ei- en zuivelvervangers in poedervorm.

De international van Bayern München gelooft in het innovatieve karakter van de plantaardige food-tech startup. Met deze investering sluit Greenforce aan op de, uit de Verenigde Staten overgewaaide, trend van celebrity investments. De investering van Müller zal er samen met eerdere investeringen van onder andere de Duitse TV presentator Joko Winterscheidt en foodondernemer Michael Käfer, voor zorgen dat het bedrijf verder uit kan groeien tot toonaangevende leider van plantaardige alternatieven in Europa.

Het type investeringen, afkomstig van nationale beroemdheden, past bij het innovatieve en vooruitstrevende karakter van het bedrijf en de nieuwste trend in de markt. Eind vorig jaar wist Greenforce een investering binnen te halen van 15 miljoen. De financieringen stellen het bedrijf in staat om zich verder te ontwikkelen als leider van plantaardige alternatieven op de Europese markt. Naast groei en internationale expansie wordt ook geïnvesteerd in de uitbreiding van het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum in München voor verdere productinnovaties.

Poedervorm

In tegenstelling tot andere vleesvervangers komen de plantaardige alternatieven van Greenforce in poedervorm. Met toevoeging van water vormt het poeder zichzelf tot een eindproduct. Door de technologische innovatie van de poedervorm zijn de producten licht in gewicht, hoeven ze niet gekoeld bewaard te worden en kunnen de porties altijd exact worden afgestemd. Dat betekent, volgens het bedrijf, minder voedselverspilling en minder CO2-uitstoot bij het transport en de (ongekoelde) opslag. Het assortiment bestaat onder andere uit Easy Mix poeders voor plantaardige burgers, gehakt, vissticks, nuggets, ei en haverdrink en kan online worden besteld.

Bron: Greenforce/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuwe WUR-methode haalt Rubisco-eiwit uit tomatenblad

Plantaardig - Wageningse onderzoekers zijn er als eerste ter wereld in geslaagd het hoogwaardige Rubisco-eiwit te winnen uit tomatenblad, een belangrijke reststroom in de glastuinbouw. Bij toepassing op grote schaal komen meer plantaardige eiwitten beschikbaar om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden.

Lees bericht



YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren

Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

Lees bericht




‘Vooroordelen staat meer plantaardig eten in de weg’

Onderzoek - Onderzoek, uitgevoerd in opdracht van haverdrankmerk Oatly, laat zien dat Nederlanders veel vooroordelen hebben over elkaars eetgewoonten. Zo denkt 26 procent van de omnivoren in Nederland bijvoorbeeld dat veganisten betweters en ongezond zijn. Dit hokjesdenken staat meer plantaardig eten in de weg. Uit de survey onder een groep van 1062 consumenten verspreid over Nederland blijkt namelijk ook dat 58% van de...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid