Volgend jaar eerste Veggie Challenge LIVE


Veerle Vrindts (links) en Robert Melaard (rechts) bij de ondertekening van de samenwerking. Bovenin van links naar rechts: Leonie Cosijnse, Danique Snel en Marlies Grijns

Event – Op vrijdag 31 maart en zaterdag 1 april volgend jaar vindt in de Werkspoorkathedraal in Utrecht de eerste Veggie Challenge Live plaats. Dit 100% plantaardige lifestyle event wordt georganiseerd door ProVeg Nederland en MTM Events & Exhibitions, de organisator van Gastvrij Rotterdam.

De Veggie Challenge van dit jaar motiveerde bijna een half miljoen mensen om met behulp van een app vaker plantaardig te eten. 30% van de deelnemers kwam uit Nederland, de rest uit een achttal andere landen. De Veggie Challenge is een doorlopend online gedragsveranderingsprogramma waarin mensen èn organisaties worden geïnspireerd om 30 dagen meer plantaardig en minder vlees te eten. Gezien het succes van de Veggie Challenge krijgt het nu ook een live-event.

10.000 bezoekers

Veggie Challenge Live wordt een nieuw initiatief dat in samenwerking met MTM Exhibitions & Events wordt georganiseerd. Met ruim 10.000 bezoekers wordt Veggie Challenge Live in Utrecht één van de grootste plantaardige events van de Benelux. De verwachting is dat op het tweedaagse event ruim tienduizend bezoekers kennis kunnen maken met de plantaardige innovaties van meer dan 100 food en non-food merken. Het event moet mensen inspireren en er toe aanzetten te kiezen voor lekker en plantaardig eten dat bijdraagt aan een betere wereld.

Vegan Taste Lab

Robert Melaard, Managing Director bij MTM Exhibitions & Events: "Het succes van het Vegan Taste Lab op Gastvrij Rotterdam en de samenwerking met ProVeg als kennispartner heeft ons geïnspireerd tot het organiseren van een 100% plantaardig evenement. Een nieuw food & lifestyle event, gericht op mensen die vaker plantaardig willen eten." Veerle Vrindts, Directeur bij ProVeg Nederland: "Met de online Veggie Challenge inspireerden we al bijna een half miljoen mensen meer plantaardig en minder vlees te eten. Tijdens Veggie Challenge Live kunnen de deelnemers voor het eerst andere deelnemers ontmoeten, tips uitwisselen en ter plekke de nieuwste plantaardige producten proeven."

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam breekt alle records

Vakbeurzen - Ruim 450 exposanten en 16.757 bezoekers bezochten tijdens de afgelopen dagen Gastvrij Rotterdam. Daarmee is het eerdere record in 2019 met 16.303 bezoekers verslagen en werd de horecavakbeurs afgelopen dagen in Rotterdam Ahoy de grootste editie tot nog toe.

Lees bericht



Finalisten HANOS Gouden Koksmuts bekend

Wedstrijd - De finalisten van de HANOS Gouden Koksmuts zijn Hotel Restaurant Het Roode Koper, Restaurant Flore, Restaurant Moustique en Passy Events. Zij werden gekozen tijdens de voorronde in de wedstrijdarena van het Gastronomisch Gilde op Gastvrij Rotterdam. Daar streden de deelnemers om een plek in de finale die plaats zal vinden op maandag 9 januari 2023 tijdens de HORECAVA.

Lees bericht

Drukke eerste dag bij Gastvrij Rotterdam

Vakbeurzen – Het was druk op de eerste beursdag van Gastvrij Rotterdam. De beurs die groter is dan de vorige editie, kende op bepaalde momenten zelfs opstoppingen in de gangpaden, wat tamelijk uniek is voor de Rotterdamse horecabeurs. De drukte liet zien dat het enthousiasme in de horeca groot is, ondanks de wellicht wat sombere geluiden over de nabije toekomst van...

Lees bericht


‘Gastvrij Rotterdam moet vastigheid bieden in onzekere tijden’

Interview - Gastvrij Rotterdam had bij de editie van vorig jaar het geluk dat ze plaatsvond in een periode dat de coronamaatregelen werden versoepeld. Toch schaalde de beursorganisatie de veiligheidsmaatregelen voor de bezoekers niet af. ‘We hadden van tevoren afgesproken om de beurs veilig te organiseren voor deelnemers en bezoekers en dat hebben we gedaan’, aldus beursorganisator Robert Melaard aan...

Lees bericht

LikeMeat bedankt Haarlem met plant-based kipburgers

Actie - Op vrijdag 2 september sprak Haarlem zich uit: vanaf 2024 zijn er in die gemeente geen vleesreclames meer te zien in de openbare ruimte. Hiermee heeft de stad een wereldwijde primeur te pakken. Het plant-based merk LikeMeat bedankte Haarlem met gratis Like Chicken Burgers.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid