Voortaan ook betalen met Apple Pay bij Aldi Shop & Go
.png)
Formulenieuws - Aldi heeft de betaalmogelijkheden in Aldi Shop & Go in Utrecht uitgebreid. Voortaan kan de klant in het kassaloze filiaal naast creditcard ook betalen met Apple Pay. Veel gehoorde kritiek bij de Aldi Shop & Go was dat er alleen betaald kon worden met creditcard.
Aldi noemt de uitbreiding van de betaalmogelijkheden een belangrijke stap in het optimaliseren van het winkelconcept. De winkel, die afgelopen zomer opende in het centrum van de Domstad, is een testwinkel. In het filiaal test en optimaliseert de discounter de nieuwe technologie die kassaloos winkelen mogelijk maakt. De afgelopen maanden zijn zowel zichtbare als onzichtbare veranderingen doorgevoerd. Zo zijn de productgroepen in de winkel uitgebreid en heeft de Aldi Shop & Go-app diverse updates gehad.
Kunstmatige intelligentie
Het kassaloze filiaal beschikt over een systeem gebaseerd op kunstmatige intelligentie dat door klantervaringen steeds verder optimaliseert, aldus Aldi in een toelichting. Intelligente camera’s in het plafond en sensoren in de schappen detecteren de bewegingen van de klant en het gekozen product. De klant wordt zelf niet herkend. Het systeem voldoet aan de Europese voorwaarde, die hiervoor gelden. Om de privacy verder te garanderen wordt er ook geen gebruik gemaakt van gezichtsherkenning, scans van ogen of vingerafdrukken. Ook wordt er geen biometrische kenmerken vastgelegd. Aldi wijst er op dat klanten ook niet persoonlijk worden geïdentificeerd en dus ook tijdens het winkelen niet herkenbaar zijn.
Eenvoudig en snel
In de winkel kunnen klanten snel en eenvoudig boodschappen doen. Na het installeren van de Aldi Shop & Go-app kunnen de klanten hun boodschappen direct in de boodschappentas stoppen, zonder de producten eerst te scannen. Het afrekenen gebeurt bij het verlaten van de winkel. De betaling vindt plaats via de gekozen betaalmethode. Dat kan dus nu de creditcard zijn of Apple Pay. Aldi laat weten achter te schermen te werken aan nog meer ‘systeemoptimalisaties’ die het boodschappen verder moeten vereenvoudigen.
Bron: Aldi/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Gebruik creditcards vaak ongewenst bij retail in Nederland
Betaalmethode - Het gebruik van creditcards in Nederlandse supermarkten en conveniencestores ligt Europees gezien laag. Opmerkelijk want veel Nederlanders betalen wel in het buitenland met hun creditcard. Amper 2,5 procent van de kassabetalingen in Nederland wordt afgerekend met een creditcard.
Lees berichtLidl verlaagt prijzen vezelrijke producten
Supermarkt - Lidl voert een structurele prijsverlaging door op haar vezelrijke producten. De discounter gaat bovendien in samenwerking met het Voedingscentrum werk maken van een gezonde leefstijl met de campagne ‘Zuinig op je lijf? Spaar voor GRATIS producten uit de Schijf van Vijf!’.
Lees berichtJan Linders verkoopt 10 winkels aan Jumbo, PLUS en ALDI
Formulenieuws - Jan Linders heeft een nieuwe eigenaar gevonden voor tien van haar winkels, die niet meegaan in de franchise-samenwerking met Albert Heijn. Jan Linders verkoopt deze winkels aan Jumbo, Plus en ALDI. De winkels worden naar verwachting in de tweede helft van dit jaar omgebouwd naar de nieuwe formules.
Lees berichtSupermarktondernemer Nico de Witt verruilt Plus voor Jumbo
Supermarkt - Nico de Witt, supermarktondernemer van een grote Plus in Beek-Ubbergen, heeft overeenstemming bereikt met Jumbo over een nauwe samenwerking, met als doel de regiofunctie van zijn supermarkt te versterken. De Witt geldt als belangrijk uithangbord van Plus, maar zet de Plus-formule eind 2025 aan de kant en kiest ervoor om vanaf dan Jumbo-franchiser te worden.
Lees berichtNieuwe gemakssupermarkt Bingo opent in Apeldoorn
Supermarkt – Nederland krijgt een nieuwe supermarktformule die zich richt op de gemaksconsument. Supermarkt Bingo opent de eerste locatie binnenkort aan de Brinklaan in Apeldoorn. Volgens het bedrijf zelf wordt het een compleet ander concept dan de huidige supermarktformules.
Lees berichtDirk steekt medewerkers in nieuw volledig circulair jasje
Formulenieuws - Dirk van den Broek heeft alle medewerkers in een nieuwe outfit gestoken. De bedrijfskleding, geproduceerd in samenwerking met Schijvens Corporate Fashion, is volledig circulair. De stoffen voor de kleding zijn gemaakt door ingezameld oude Dirk-kleding te combineren met gerecyclede PET-flessen, oceaanplastic en biologisch katoen.
Lees bericht