Vrumona en Albron verlengen samenwerking met 5 jaar


Albron: Teun Verheij (Algemeen Directeur Albron), Bart van Westreenen (Directeur inkoop & supply chain & duurzaam) en Tjeerd Nuijen (Senior inkoper) Vrumona: Evelien Sanders – de Boer (Algemeen directeur), Ferry Poppegaai (Out of Home Directeur), Sandra Vingerling (Sales Manager National Accounts) en Ronald van den Assem (National accountmanager)

Samenwerking - Foodservicebedrijf Albron en Vrumona hebben na tien jaar de samenwerkingsovereenkomst met nog eens vijf jaar verlengd en gaan zich de komende tijd richten op calorieverlaging en het aanbieden van gezondere frisdranken..

Albron verzorgt de catering voor ruim 650 bedrijfslocaties in Nederland en neemt onder andere ook de catering voor haar rekening van Center Parcs, de Nijmeegse Vierdaagse, Keukenhof, The Green House en TT Circuit in Assen. Vrumona verzorgt daarvoor sinds tien jaar het frisdrankenassortiment. Directeur Teun Verheij van Albron over de verlenging van de samenwerking: “Frisdrank is een belangrijk onderdeel van ons assortiment. Belangrijk in de samenwerking met een frisdrankleverancier is voor ons dat we dezelfde kijk hebben op partnerschap, duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zo hebben wij samen met Vrumona de ambitie het assortiment gezonder te maken door in 2021 de calorieën per 100 ml terug te brengen van 18,8 naar 15,3 calorieën.  Belangrijk is om dit in stappen te doen, zodat onze gasten kunnen wennen aan een minder zoete smaak.”

Duurzaamheid

Ook op het gebied van duurzaamheid is er veel gebeurd. Sinds de introductie van de PET-fles zet Vrumona al 25% recycled materiaal in. Dit PET-percentage gaat de komende jaren stijgen naar 50% en wordt in 2021 voor alle kleine Sourcy flessen zelfs 100%. Dit alles in flessen die qua gewicht al flink zijn gereduceerd en die steeds beter worden ingezameld zodat elke fles weer een fles wordt. Ook alle andere verpakkingen vinden stap voor stap hun weg naar een circulaire economie.

Nieuwe merken

Een ander belangrijk aspect voor Albron is het brede frisdrankportfolio van Vrumona. Het frisdrankenbedrijf heeft een breed assortiment met sterke merken, maar heeft daarnaast ook een aantal nieuwe merken die voorzien in de behoefte van veel van onze gasten, om af en toe eens wat nieuws te ontdekken. Zoals de sappen/dranken van Thijs, Butcha, Russell & Co, Limeau & Double Dutch.

Sterke groei

Vrumona is blij met de verlening van de samenwerking. Out-of-Home-directeur Ferry Poppegaai van Vrumona: “Ik ben ontzettend trots dat we na 10 jaar opnieuw een samenwerkingsovereenkomst met Albron voor de komende 5 jaar aangaan. De afgelopen jaren hebben we al veel bereikt met elkaar. Zo groeide het volume frisdrank op Albron locaties harder dan de markt, hebben we ons samen actief ingezet voor het gezonder maken van de frisdrankcategorie en hebben we diverse duurzame initiatieven, zoals onder meer bij The Green House in Utrecht, hebben ontwikkeld.”

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws







Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht

AH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af

Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid