Vrumona en Albron verlengen samenwerking met 5 jaar
_1080_720_90.jpg)
Samenwerking - Foodservicebedrijf Albron en Vrumona hebben na tien jaar de samenwerkingsovereenkomst met nog eens vijf jaar verlengd en gaan zich de komende tijd richten op calorieverlaging en het aanbieden van gezondere frisdranken..
Albron verzorgt de catering voor ruim 650 bedrijfslocaties in Nederland en neemt onder andere ook de catering voor haar rekening van Center Parcs, de Nijmeegse Vierdaagse, Keukenhof, The Green House en TT Circuit in Assen. Vrumona verzorgt daarvoor sinds tien jaar het frisdrankenassortiment. Directeur Teun Verheij van Albron over de verlenging van de samenwerking: “Frisdrank is een belangrijk onderdeel van ons assortiment. Belangrijk in de samenwerking met een frisdrankleverancier is voor ons dat we dezelfde kijk hebben op partnerschap, duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zo hebben wij samen met Vrumona de ambitie het assortiment gezonder te maken door in 2021 de calorieën per 100 ml terug te brengen van 18,8 naar 15,3 calorieën. Belangrijk is om dit in stappen te doen, zodat onze gasten kunnen wennen aan een minder zoete smaak.”
Duurzaamheid
Ook op het gebied van duurzaamheid is er veel gebeurd. Sinds de introductie van de PET-fles zet Vrumona al 25% recycled materiaal in. Dit PET-percentage gaat de komende jaren stijgen naar 50% en wordt in 2021 voor alle kleine Sourcy flessen zelfs 100%. Dit alles in flessen die qua gewicht al flink zijn gereduceerd en die steeds beter worden ingezameld zodat elke fles weer een fles wordt. Ook alle andere verpakkingen vinden stap voor stap hun weg naar een circulaire economie.
Nieuwe merken
Een ander belangrijk aspect voor Albron is het brede frisdrankportfolio van Vrumona. Het frisdrankenbedrijf heeft een breed assortiment met sterke merken, maar heeft daarnaast ook een aantal nieuwe merken die voorzien in de behoefte van veel van onze gasten, om af en toe eens wat nieuws te ontdekken. Zoals de sappen/dranken van Thijs, Butcha, Russell & Co, Limeau & Double Dutch.
Sterke groei
Vrumona is blij met de verlening van de samenwerking. Out-of-Home-directeur Ferry Poppegaai van Vrumona: “Ik ben ontzettend trots dat we na 10 jaar opnieuw een samenwerkingsovereenkomst met Albron voor de komende 5 jaar aangaan. De afgelopen jaren hebben we al veel bereikt met elkaar. Zo groeide het volume frisdrank op Albron locaties harder dan de markt, hebben we ons samen actief ingezet voor het gezonder maken van de frisdrankcategorie en hebben we diverse duurzame initiatieven, zoals onder meer bij The Green House in Utrecht, hebben ontwikkeld.”
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vrumona neemt hard seltzer-merk GiG Drinks over
Overname - Vrumona, Nederlandse producent van onder andere Pepsi, Rivella, en Crystal Clear stapt in een nieuwe categorie en wordt eigenaar van GiG Drinks. GiG staat in Nederland bekend om de populaire hard seltzer producten en zijn een aanvulling op het frisdrankportfolio van Vrumona.
Lees berichtLidl en Vrumona winnaars allereerste Tikkie Awards
Awards – Lidl en Vrumona zijn de allereerste bedrijven die een Tikkie Campagne Award hebben uitgereikt gekregen. De bekendmaking vond plaatst op vrijdag 7 februari het Tikkie seminar tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi in Ahoy Rotterdam. Lidl krijgt de award voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona de prijs voor Beste Cashback Campagne.
Lees berichtVrumona en SnowWorld verlengen samenwerking
Samenwerking – Frisdrank leverancier Vrumona en leisurepark SnowWorld hebben hun samenwerking verlengd. Beide bedrijven werken al geruime jaren samen.
Lees berichtGrote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based
Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.
Lees berichtOvername Albron en Hutten succesvol afgerond
Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.
Lees berichtAlbron gaat gastbeleving bij Center Parcs verhogen
Leisure – Center Parcs en Albron hebben vandaag bekendgemaakt dat zij het contract verlengen tot 30 september 2035. Onderdeel van de afspraken is dat de komende jaren, in meer dan 100 outlets, unieke, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde horecaconcepten worden uitgerold. Eten en drinken op de vakantieparken moet mensen samenbrengen en laten genieten.
Lees bericht