Vrumona en Albron verlengen samenwerking met 5 jaar


Albron: Teun Verheij (Algemeen Directeur Albron), Bart van Westreenen (Directeur inkoop & supply chain & duurzaam) en Tjeerd Nuijen (Senior inkoper) Vrumona: Evelien Sanders – de Boer (Algemeen directeur), Ferry Poppegaai (Out of Home Directeur), Sandra Vingerling (Sales Manager National Accounts) en Ronald van den Assem (National accountmanager)

Samenwerking - Foodservicebedrijf Albron en Vrumona hebben na tien jaar de samenwerkingsovereenkomst met nog eens vijf jaar verlengd en gaan zich de komende tijd richten op calorieverlaging en het aanbieden van gezondere frisdranken..

Albron verzorgt de catering voor ruim 650 bedrijfslocaties in Nederland en neemt onder andere ook de catering voor haar rekening van Center Parcs, de Nijmeegse Vierdaagse, Keukenhof, The Green House en TT Circuit in Assen. Vrumona verzorgt daarvoor sinds tien jaar het frisdrankenassortiment. Directeur Teun Verheij van Albron over de verlenging van de samenwerking: “Frisdrank is een belangrijk onderdeel van ons assortiment. Belangrijk in de samenwerking met een frisdrankleverancier is voor ons dat we dezelfde kijk hebben op partnerschap, duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zo hebben wij samen met Vrumona de ambitie het assortiment gezonder te maken door in 2021 de calorieën per 100 ml terug te brengen van 18,8 naar 15,3 calorieën.  Belangrijk is om dit in stappen te doen, zodat onze gasten kunnen wennen aan een minder zoete smaak.”

Duurzaamheid

Ook op het gebied van duurzaamheid is er veel gebeurd. Sinds de introductie van de PET-fles zet Vrumona al 25% recycled materiaal in. Dit PET-percentage gaat de komende jaren stijgen naar 50% en wordt in 2021 voor alle kleine Sourcy flessen zelfs 100%. Dit alles in flessen die qua gewicht al flink zijn gereduceerd en die steeds beter worden ingezameld zodat elke fles weer een fles wordt. Ook alle andere verpakkingen vinden stap voor stap hun weg naar een circulaire economie.

Nieuwe merken

Een ander belangrijk aspect voor Albron is het brede frisdrankportfolio van Vrumona. Het frisdrankenbedrijf heeft een breed assortiment met sterke merken, maar heeft daarnaast ook een aantal nieuwe merken die voorzien in de behoefte van veel van onze gasten, om af en toe eens wat nieuws te ontdekken. Zoals de sappen/dranken van Thijs, Butcha, Russell & Co, Limeau & Double Dutch.

Sterke groei

Vrumona is blij met de verlening van de samenwerking. Out-of-Home-directeur Ferry Poppegaai van Vrumona: “Ik ben ontzettend trots dat we na 10 jaar opnieuw een samenwerkingsovereenkomst met Albron voor de komende 5 jaar aangaan. De afgelopen jaren hebben we al veel bereikt met elkaar. Zo groeide het volume frisdrank op Albron locaties harder dan de markt, hebben we ons samen actief ingezet voor het gezonder maken van de frisdrankcategorie en hebben we diverse duurzame initiatieven, zoals onder meer bij The Green House in Utrecht, hebben ontwikkeld.”

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

Lees bericht


‘Het gaat goed met Pepsi, het merk groeit jaar op jaar’

Interview - Pepsi neemt in Nederland een bijzondere positie in. Eigenaar van het merk is PepsiCo, maar het bedrijf dat Pepsi distribueert is Vrumona. Dat heeft consequenties voor de manier waarop de marketing rondom het merk wordt gedaan. Zo doet PepsiCo alle ‘above-the-line’ communicatie en is Vrumona verantwoordelijk voor de ‘below-the-line’ activatie.

Lees bericht

Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken

Frisdranken - Vrumona heeft eerder de belofte gedaan goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. Daarom is het bedrijf sinds 2015 bezig om het suikergehalte in haar frisdranken sterk te verminderen. Die missie heeft geleid tot een belangrijk mijlpaal: tot nu toe zijn er één miljard suikerklontjes uit de totale portfolio verdwenen.

Lees bericht



Albron neemt Coffeecompany over van JDE Peet’s

Overname - Albron wil per 1 juli 2021 de keten Coffeecompany overnemen van JDE Peet’s en daarmee de eigen positie op high traffic-locaties versterken. De overname is onderdeel van een bredere ambitie om verder te groeien als foodservice-organisatie die richting geeft aan de markt, aldus Albron vandaag in een toelichting.

Lees bericht

Kapteijn: ‘Statiegeldregeling past bij duurzaamheidstrategie Vrumona’

Interview - De statiegeldregeling voor de kleine plasticflesjes en een aantal buitenhuislocaties gaat in per 1 juli aanstaande. Maar per 1 juni hebben consumenten al de mogelijkheid plastic flesjes in te leveren. Niet elke organisatie of ondernemer, die de verplichting heeft de flesje in te leveren, is er al klaar voor. En hoe zit dat bij de frisdrankproducten? Is een bedrijf als...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid