Vrumona en Albron verlengen samenwerking met 5 jaar
_1080_720_90.jpg)
Samenwerking - Foodservicebedrijf Albron en Vrumona hebben na tien jaar de samenwerkingsovereenkomst met nog eens vijf jaar verlengd en gaan zich de komende tijd richten op calorieverlaging en het aanbieden van gezondere frisdranken..
Albron verzorgt de catering voor ruim 650 bedrijfslocaties in Nederland en neemt onder andere ook de catering voor haar rekening van Center Parcs, de Nijmeegse Vierdaagse, Keukenhof, The Green House en TT Circuit in Assen. Vrumona verzorgt daarvoor sinds tien jaar het frisdrankenassortiment. Directeur Teun Verheij van Albron over de verlenging van de samenwerking: “Frisdrank is een belangrijk onderdeel van ons assortiment. Belangrijk in de samenwerking met een frisdrankleverancier is voor ons dat we dezelfde kijk hebben op partnerschap, duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zo hebben wij samen met Vrumona de ambitie het assortiment gezonder te maken door in 2021 de calorieën per 100 ml terug te brengen van 18,8 naar 15,3 calorieën. Belangrijk is om dit in stappen te doen, zodat onze gasten kunnen wennen aan een minder zoete smaak.”
Duurzaamheid
Ook op het gebied van duurzaamheid is er veel gebeurd. Sinds de introductie van de PET-fles zet Vrumona al 25% recycled materiaal in. Dit PET-percentage gaat de komende jaren stijgen naar 50% en wordt in 2021 voor alle kleine Sourcy flessen zelfs 100%. Dit alles in flessen die qua gewicht al flink zijn gereduceerd en die steeds beter worden ingezameld zodat elke fles weer een fles wordt. Ook alle andere verpakkingen vinden stap voor stap hun weg naar een circulaire economie.
Nieuwe merken
Een ander belangrijk aspect voor Albron is het brede frisdrankportfolio van Vrumona. Het frisdrankenbedrijf heeft een breed assortiment met sterke merken, maar heeft daarnaast ook een aantal nieuwe merken die voorzien in de behoefte van veel van onze gasten, om af en toe eens wat nieuws te ontdekken. Zoals de sappen/dranken van Thijs, Butcha, Russell & Co, Limeau & Double Dutch.
Sterke groei
Vrumona is blij met de verlening van de samenwerking. Out-of-Home-directeur Ferry Poppegaai van Vrumona: “Ik ben ontzettend trots dat we na 10 jaar opnieuw een samenwerkingsovereenkomst met Albron voor de komende 5 jaar aangaan. De afgelopen jaren hebben we al veel bereikt met elkaar. Zo groeide het volume frisdrank op Albron locaties harder dan de markt, hebben we ons samen actief ingezet voor het gezonder maken van de frisdrankcategorie en hebben we diverse duurzame initiatieven, zoals onder meer bij The Green House in Utrecht, hebben ontwikkeld.”
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Restaurant The Shift is meer dan driemaal daags een ander interieur
Restaurantconcept -The Shift is misschien wel uniek in de wereld. Het restaurantconcept dat enkele weken geleden opende in Den Bosch verandert niet alleen driemaal daags van interieur en menukaart, het biedt daarnaast ook nog eens vegetarische gerechten en een suikervrij frisdrankenassortiment.
Lees berichtAlbron opent vier nieuwe horecaconcepten in Tilburg
Formulenieuws – Albron heeft in de vernieuwde Emmapassage in Gemeente Tilburg op één dag vier nieuwe horecawinkels geopend. Het gaat om locaties van Frites Affairs, Strada Street Food Italiano, Anne&Max en Coffeecompany.
Lees berichtSuccesvolle Vrumona-pilot suikerreductie bij sportkantines
Sportkantines – De suikerreductiepilot bij een drietal grote sportverenigingen van Vrumona is succesvol verlopen. De clubs realiseerden gezamenlijk een reductie van 130.000 suikerklontjes, wat gelijkstaat aan 520 kg suiker.
Lees berichtDrie sportverenigingen gaan maandlang suikervrije fris promoten
Sportkantine – Drie grote Nederlandse sportverenigingen, te weten SV Kampong, AH&BC en AFC, gaan zich actief inzetten om de suikerinname via frisdrank op hun sportkantines te verminderen. De pilot loopt een maand lang door vrijwel uitsluitend suikervrije frisdrank aan te bieden.
Lees berichtHorecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis
Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.
Lees berichtAH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af
Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.
Lees bericht