Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio


Vlnr: Vincent van der Wal (Finance Manager Vrumona), Jiri Brandt (Co-founder Butcha), Bobbianne Vlek (Head of Sir Joe), Evelien Sanders – de Boer (General Manager Vrumona), Samuel Levi (Co-founder Butcha), Siewerd Nicolai (Co-founder Butcha)

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

De populariteit van kombucha stijgt hard in Nederland, volgens Vrumona, en de verwachting is dat het drankje steeds belangrijker gaat worden binnen de frisdrankcategorie. Europees groeit kombucha jaarlijks zelfs met 25%. General Manager Vrumona, Evelien Sanders, ziet dat de categorie fris in transitie is. Dat was drie jaar geleden ook een belangrijke reden om Sir Joe te starten. Sanders: “Steeds meer consumenten zijn op zoek naar producten met beleving. Daarom willen we naast onze A-merken, een alternatief bieden voor mensen die iets bijzonders willen proberen”. Maar ook de vraag vanuit de horeca verandert. Steeds vaker zoeken horecabedrijven naar gezondere en verrassende alternatieven.

Butcha kombucha

Butcha kombucha is opgericht door Jiri Brandt (bekend van Brandt & Levie) en Siewerd Nicolai. Zij willen de frisdrankmarkt verrijken met culinaire smaken. Kombucha is een alcoholvrije drank die wordt gebrouwen. “Het brouwproces brengt diepgang in smaak. Ons doel is om te laten zien dat fris ook spannend kan zijn. Dit doen we door mooie biologische ingrediënten te combineren en verrassende smaakcombinaties te brouwen die kombucha toegankelijk maken”, aldus Brandt. Onlangs werd het assortiment uitgebreid. Naast gember & limoenblad, hop & grapefruit, bloedsinaasappel & bergamot is er nu ook de zomerse smaak framboos & magnolia.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Het gaat goed met Pepsi, het merk groeit jaar op jaar’

Interview - Pepsi neemt in Nederland een bijzondere positie in. Eigenaar van het merk is PepsiCo, maar het bedrijf dat Pepsi distribueert is Vrumona. Dat heeft consequenties voor de manier waarop de marketing rondom het merk wordt gedaan. Zo doet PepsiCo alle ‘above-the-line’ communicatie en is Vrumona verantwoordelijk voor de ‘below-the-line’ activatie.

Lees bericht



Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken

Frisdranken - Vrumona heeft eerder de belofte gedaan goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. Daarom is het bedrijf sinds 2015 bezig om het suikergehalte in haar frisdranken sterk te verminderen. Die missie heeft geleid tot een belangrijk mijlpaal: tot nu toe zijn er één miljard suikerklontjes uit de totale portfolio verdwenen.

Lees bericht



Kapteijn: ‘Statiegeldregeling past bij duurzaamheidstrategie Vrumona’

Interview - De statiegeldregeling voor de kleine plasticflesjes en een aantal buitenhuislocaties gaat in per 1 juli aanstaande. Maar per 1 juni hebben consumenten al de mogelijkheid plastic flesjes in te leveren. Niet elke organisatie of ondernemer, die de verplichting heeft de flesje in te leveren, is er al klaar voor. En hoe zit dat bij de frisdrankproducten? Is een bedrijf als...

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid