Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio


Vlnr: Vincent van der Wal (Finance Manager Vrumona), Jiri Brandt (Co-founder Butcha), Bobbianne Vlek (Head of Sir Joe), Evelien Sanders – de Boer (General Manager Vrumona), Samuel Levi (Co-founder Butcha), Siewerd Nicolai (Co-founder Butcha)

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

De populariteit van kombucha stijgt hard in Nederland, volgens Vrumona, en de verwachting is dat het drankje steeds belangrijker gaat worden binnen de frisdrankcategorie. Europees groeit kombucha jaarlijks zelfs met 25%. General Manager Vrumona, Evelien Sanders, ziet dat de categorie fris in transitie is. Dat was drie jaar geleden ook een belangrijke reden om Sir Joe te starten. Sanders: “Steeds meer consumenten zijn op zoek naar producten met beleving. Daarom willen we naast onze A-merken, een alternatief bieden voor mensen die iets bijzonders willen proberen”. Maar ook de vraag vanuit de horeca verandert. Steeds vaker zoeken horecabedrijven naar gezondere en verrassende alternatieven.

Butcha kombucha

Butcha kombucha is opgericht door Jiri Brandt (bekend van Brandt & Levie) en Siewerd Nicolai. Zij willen de frisdrankmarkt verrijken met culinaire smaken. Kombucha is een alcoholvrije drank die wordt gebrouwen. “Het brouwproces brengt diepgang in smaak. Ons doel is om te laten zien dat fris ook spannend kan zijn. Dit doen we door mooie biologische ingrediënten te combineren en verrassende smaakcombinaties te brouwen die kombucha toegankelijk maken”, aldus Brandt. Onlangs werd het assortiment uitgebreid. Naast gember & limoenblad, hop & grapefruit, bloedsinaasappel & bergamot is er nu ook de zomerse smaak framboos & magnolia.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Frisdrankmerk Soof daagt frisdranksector uit

Campagne - Don’t drink Soof, if you love crap. Met die prikkelende slogan is frisdrankmerk Soof een campagne begonnen tegen de frisdranksector en daagt het bedrijven uit duidelijk te zijn over de ingrediënten van hun frisdranken. Volgens Soof bevat vrijwel het gehele frisdrankschap (98,5%) uit producten met onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten.

Lees bericht







Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid