Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio


Vlnr: Vincent van der Wal (Finance Manager Vrumona), Jiri Brandt (Co-founder Butcha), Bobbianne Vlek (Head of Sir Joe), Evelien Sanders – de Boer (General Manager Vrumona), Samuel Levi (Co-founder Butcha), Siewerd Nicolai (Co-founder Butcha)

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

De populariteit van kombucha stijgt hard in Nederland, volgens Vrumona, en de verwachting is dat het drankje steeds belangrijker gaat worden binnen de frisdrankcategorie. Europees groeit kombucha jaarlijks zelfs met 25%. General Manager Vrumona, Evelien Sanders, ziet dat de categorie fris in transitie is. Dat was drie jaar geleden ook een belangrijke reden om Sir Joe te starten. Sanders: “Steeds meer consumenten zijn op zoek naar producten met beleving. Daarom willen we naast onze A-merken, een alternatief bieden voor mensen die iets bijzonders willen proberen”. Maar ook de vraag vanuit de horeca verandert. Steeds vaker zoeken horecabedrijven naar gezondere en verrassende alternatieven.

Butcha kombucha

Butcha kombucha is opgericht door Jiri Brandt (bekend van Brandt & Levie) en Siewerd Nicolai. Zij willen de frisdrankmarkt verrijken met culinaire smaken. Kombucha is een alcoholvrije drank die wordt gebrouwen. “Het brouwproces brengt diepgang in smaak. Ons doel is om te laten zien dat fris ook spannend kan zijn. Dit doen we door mooie biologische ingrediënten te combineren en verrassende smaakcombinaties te brouwen die kombucha toegankelijk maken”, aldus Brandt. Onlangs werd het assortiment uitgebreid. Naast gember & limoenblad, hop & grapefruit, bloedsinaasappel & bergamot is er nu ook de zomerse smaak framboos & magnolia.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

fritz-kola komt met nieuw design fles

Frisdranken - Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen. Als onderdeel van het nieuwe ontwerp hebben merk illustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola merk logo ontworpen en een nieuw etiket met informatie over het bedrijf en de ingrediënten.

Lees bericht



Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht

Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht


Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid