Vrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over
_1080_721_90.jpg)
Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.
De grondleggers zagen in 2020 de groei van de Kombucha-categorie en een kans om met verfijndere, complexere smaken het aanbod in frisdranken verder te verrijken. Nadat de dranken jarenlang door Sir Joe werden gedistribueerd en vermarkt liggen er nu nog meer mogelijkheden binnen Vrumona. De overname is logische stap. Vrumona heeft een sterk portfolio merken waarmee het in bijna alle grote categorieën in frisdrank vertegenwoordigd is en ziet Kombucha dan ook als een belangrijke categorie voor de toekomst. Kombucha past ook in de missie van Vrumona ‘Goed en Gezond Drinken voor Iedereen’.
Retail
Naast de verdere groei binnen Out-of-Home verwacht Vrumona ook op korte termijn Butcha te kunnen introduceren in de retail. Daar is volgens het frisdrankenbedrijf behoefte aan een propositie die zich onderscheidt op basis van smaak en beleving. Butcha voldoet daar aan. De grondleggers Jiri Brandt & Samuel Levie en Siewerd Nicolai zagen in 2021 dat de meeste kombucha’s vooral inzetten op de gezondheids-voordelen, maar niet op smaak. Met hun brede ervaring in de culinaire wereld creëerden zij unieke recepturen.
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vrumona neemt hard seltzer-merk GiG Drinks over
Overname - Vrumona, Nederlandse producent van onder andere Pepsi, Rivella, en Crystal Clear stapt in een nieuwe categorie en wordt eigenaar van GiG Drinks. GiG staat in Nederland bekend om de populaire hard seltzer producten en zijn een aanvulling op het frisdrankportfolio van Vrumona.
Lees berichtTankstations doen goede zaken in tabak, fris en zoetwaren
Analyse - De Nederlandse tankstationmarkt start 2025 met een omzetgroei van maar liefst 28,4% ten opzichte van januari 2024. De groei zit met name in tabak, koude dranken en zoetwaren. Dat laat de verkoopanalyse zien van Orange Peak Company.
Lees berichtLidl en Vrumona winnaars allereerste Tikkie Awards
Awards – Lidl en Vrumona zijn de allereerste bedrijven die een Tikkie Campagne Award hebben uitgereikt gekregen. De bekendmaking vond plaatst op vrijdag 7 februari het Tikkie seminar tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi in Ahoy Rotterdam. Lidl krijgt de award voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona de prijs voor Beste Cashback Campagne.
Lees berichtING Research positief over omzetgroei detailhandel in 2025
Analyse – ING Research verwacht voor dit jaar een omzetgroei van 3,5% voor de detailhandel. Die groei wordt veroorzaakt door een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen. Consumenten gaan daardoor meer uitgeven in de winkelstraten, zo is de verwachting van de bank. Ook supermarkten realiseren dit jaar weer omzetgroei volgens ING Research nadat deze vorig jaar voor het eerst in...
Lees bericht‘Ekoplaza beste positionering foodretail, supermarkt slechtste’
Onderzoek – Ekoplaza heeft de beste positionering in de foodretail. Speciaalzaken positioneren zich het best en supermarkten het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees berichtVrumona en SnowWorld verlengen samenwerking
Samenwerking – Frisdrank leverancier Vrumona en leisurepark SnowWorld hebben hun samenwerking verlengd. Beide bedrijven werken al geruime jaren samen.
Lees bericht