Vrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over
_1080_721_90.jpg)
Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.
De grondleggers zagen in 2020 de groei van de Kombucha-categorie en een kans om met verfijndere, complexere smaken het aanbod in frisdranken verder te verrijken. Nadat de dranken jarenlang door Sir Joe werden gedistribueerd en vermarkt liggen er nu nog meer mogelijkheden binnen Vrumona. De overname is logische stap. Vrumona heeft een sterk portfolio merken waarmee het in bijna alle grote categorieën in frisdrank vertegenwoordigd is en ziet Kombucha dan ook als een belangrijke categorie voor de toekomst. Kombucha past ook in de missie van Vrumona ‘Goed en Gezond Drinken voor Iedereen’.
Retail
Naast de verdere groei binnen Out-of-Home verwacht Vrumona ook op korte termijn Butcha te kunnen introduceren in de retail. Daar is volgens het frisdrankenbedrijf behoefte aan een propositie die zich onderscheidt op basis van smaak en beleving. Butcha voldoet daar aan. De grondleggers Jiri Brandt & Samuel Levie en Siewerd Nicolai zagen in 2021 dat de meeste kombucha’s vooral inzetten op de gezondheids-voordelen, maar niet op smaak. Met hun brede ervaring in de culinaire wereld creëerden zij unieke recepturen.
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Lidl scoort als supermarkt het beste in versmaaltijden
Onderzoek – Van alle supermarkten krijgt Lidl de beste waardering voor haar versmaaltijden. Dit blijkt uit onderzoek van GfK waarin klanten van de verschillende landelijke supermarkten versmaaltijden op een 15-tal aspecten hebben beoordeeld.
Lees berichtCBL wil stabiel kabinet dat uitdagingen gaat aanpakken
Politiek - Stabiliteit en duidelijkheid zijn de komende formatieperiode van belang. Dat benadrukt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) in reactie op de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen van gisteren. De branchevereniging ziet vooral de noodzaak van een stabiel kabinet om Nederland de komende jaren verder vooruit te helpen.
Lees berichtVrumona introduceert drie Royal Club Mocktails
Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.
Lees berichtJimmy’s bouwt nieuwe duurzame hoofdvestging in Ridderkerk
Hoofdkantoor - Jimmy Products, de producent van Jimmy’s Popcorn, Nachos en Dips, heeft bekend gemaakt dat het een nieuwe hoofdvestiging gaat bouwen op het bedrijventerrein Dutch Fresh Port in Ridderkerk. Dit nieuwe bedrijvenpark is uitsluitend bestemd voor circulaire en duurzame agrofood-bedrijven. Jimmy’s wil hier de eigen ambities op het terrein van duurzaamheid verwezenlijken.
Lees berichtSchouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite
Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees bericht