Vrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over


Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.

De grondleggers zagen in 2020 de groei van de Kombucha-categorie en een kans om met verfijndere, complexere smaken het aanbod in frisdranken verder te verrijken. Nadat de dranken jarenlang door Sir Joe werden gedistribueerd en vermarkt liggen er nu nog meer mogelijkheden binnen Vrumona. De overname is logische stap. Vrumona heeft een sterk portfolio merken waarmee het in bijna alle grote categorieën in frisdrank vertegenwoordigd is en ziet Kombucha dan ook als een belangrijke categorie voor de toekomst. Kombucha past ook in de missie van Vrumona ‘Goed en Gezond Drinken voor Iedereen’.

Retail

Naast de verdere groei binnen Out-of-Home verwacht Vrumona ook op korte termijn Butcha te kunnen introduceren in de retail. Daar is volgens het frisdrankenbedrijf behoefte aan een propositie die zich onderscheidt op basis van smaak en beleving. Butcha voldoet daar aan. De grondleggers Jiri Brandt & Samuel Levie en Siewerd Nicolai zagen in 2021 dat de meeste kombucha’s vooral inzetten op de gezondheids-voordelen, maar niet op smaak. Met hun brede ervaring in de culinaire wereld creëerden zij unieke recepturen.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona neemt hard seltzer-merk GiG Drinks over

Overname - Vrumona, Nederlandse producent van onder andere Pepsi, Rivella, en Crystal Clear stapt in een nieuwe categorie en wordt eigenaar van GiG Drinks. GiG staat in Nederland bekend om de populaire hard seltzer producten en zijn een aanvulling op het frisdrankportfolio van Vrumona.

Lees bericht



Lidl en Vrumona winnaars allereerste Tikkie Awards

Awards – Lidl en Vrumona zijn de allereerste bedrijven die een Tikkie Campagne Award hebben uitgereikt gekregen. De bekendmaking vond plaatst op vrijdag 7 februari het Tikkie seminar tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi in Ahoy Rotterdam. Lidl krijgt de award voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona de prijs voor Beste Cashback Campagne.

Lees bericht

ING Research positief over omzetgroei detailhandel in 2025

Analyse – ING Research verwacht voor dit jaar een omzetgroei van 3,5% voor de detailhandel. Die groei wordt veroorzaakt door  een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen. Consumenten gaan daardoor meer uitgeven in de winkelstraten, zo is de verwachting van de bank. Ook supermarkten realiseren dit jaar weer omzetgroei volgens ING Research nadat deze vorig jaar voor het eerst in...

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid