Vrumona neemt hard seltzer-merk GiG Drinks over

Overname - Vrumona, Nederlandse producent van onder andere Pepsi, Rivella, en Crystal Clear stapt in een nieuwe categorie en wordt eigenaar van GiG Drinks. GiG staat in Nederland bekend om de populaire hard seltzer producten en zijn een aanvulling op het frisdrankportfolio van Vrumona.
GiG Drinks heeft in korte tijd een goede positie opgebouwd in de Nederlandse hard seltzer markt en bevat een breed assortiment aan natuurlijke en verfrissende smaken. De hard seltzers zijn een populaire drankopties onder het jongvolwassen publiek. Volgens Vrumona biedt de overname mogelijkheden tot verdere groei en innovatie. “Met Vrumona als nieuwe eigenaar kan GiG Drinks haar groeidoelstellingen nog beter realiseren. We zijn trots om nu onderdeel te zijn van een Nederlands drankenbedrijf dat nog altijd ambitieus is en blijft innoveren”, aldus de broers en medeoprichters Bob en Max Ponsen.
Ook Ilco Kwast Managing Director van Vrumona is blij met de uitbreiding van het assortiment. “We zijn verheugd om GiG Drinks BV te verwelkomen in de Vrumona-familie. Deze overname stelt ons in staat om onze klanten een nog beter product- en merkenportfolio aan te bieden en een positie in de snelgroeiende markt van hard seltzers te verkrijgen. Ze passen daarnaast goed in onze strategie en missie om een betere keuze te bieden aan consumenten en klanten. De producten van GiG drinks zijn namelijk low kcal en licht alcoholisch.”
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Coca-Cola introduceert in 2025 diverse nieuwe smaken
Introducties - Coca-Cola introduceert in 2025 weer een reeks innovaties in het frisdrankschap. De frisdrankleverancier blijft zich richten op vernieuwing om in te spelen op de behoeften en smaakvoorkeuren van consumenten. Dit jaar introduceert het merk een breed scala aan innovaties, met verrassende smaken, suikervrije varianten en vernieuwde verpakkingen.
Lees berichtHorecaEvenTT blijft vaste waarde in het noorden
Vakbeurzen – De vakbeurs HorecaEvenTT in de WTC Expo in Leeuwarden werd goed bezocht. Traditioneel bezoeken altijd veel horecaondernemers van de Waddeneilanden de vakbeurs en ook die waren deze keer weer aanwezig. De beurs valt verder altijd op door de warme aankleding van de expositieruimte en de verzorgde stands.
Lees berichtTankstations doen goede zaken in tabak, fris en zoetwaren
Analyse - De Nederlandse tankstationmarkt start 2025 met een omzetgroei van maar liefst 28,4% ten opzichte van januari 2024. De groei zit met name in tabak, koude dranken en zoetwaren. Dat laat de verkoopanalyse zien van Orange Peak Company.
Lees berichtLidl en Vrumona winnaars allereerste Tikkie Awards
Awards – Lidl en Vrumona zijn de allereerste bedrijven die een Tikkie Campagne Award hebben uitgereikt gekregen. De bekendmaking vond plaatst op vrijdag 7 februari het Tikkie seminar tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi in Ahoy Rotterdam. Lidl krijgt de award voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona de prijs voor Beste Cashback Campagne.
Lees berichtVrumona en SnowWorld verlengen samenwerking
Samenwerking – Frisdrank leverancier Vrumona en leisurepark SnowWorld hebben hun samenwerking verlengd. Beide bedrijven werken al geruime jaren samen.
Lees berichtEvelin Magnin nieuwe Marketing Director Vrumona
Benoeming - Evelien Magnin start per 1 september 2024 als nieuwe Marketing Director bij Vrumona. Naast de dagelijkse leiding over alle marketing & merk communicatie activiteiten, geeft zij invulling aan de strategische positionering van het merken portfolio en de groeiambities van Vrumona. Evelien maakt deel ui van het Management Team onder leiding van Ilco Kwast.
Lees bericht