Vrumona schudt met Rockstar energysegment wakker


Introductie  - Vrumona voegt vanaf 14 maart een nieuwe ster toe aan haar assortiment: Rockstar Energy Drink. Rockstar is onderdeel van PepsiCo en verkrijgbaar in drie varianten: Original No Sugar, Original en Refresh Tropical Guava No Sugar. De communicatie richt zich grotendeels alleen op de suikervrijevariant, om zo de suikerconsumptie in energy drinks te verminderen.

Rockstar Energy Drink is verkrijgbaar in 30 landen en de derde grootste energy drink wereldwijd. In lijn met Vrumona’s missie om de frisdrankcategorie gezonder te maken, wordt Rockstar in Nederland bewust in 25cl blik geïntroduceerd en bevat het minder suiker dan de bekende energy drinks. Vrumona wil op die manier de drijvende kracht zijn achter suikerreductie in energy drinks.

Vrumona is sinds 2015 bezig met het snel verminderen van het suikergehalte in alle frisdranken. Samen met horeca en retailers heeft het bedrijf vaart gemaakt om consumenten een ruim aanbod verantwoorde alternatieven te bieden. In de zomer van 2021 behaalde Vrumona een bijzondere mijlpaal toen bleek dat de dranken binnen het portfolio 1 miljard minder suikerklontjes bevatten dan in 2015. Inmiddels is 60% van het portfolio van Vrumona laagcalorisch.

Bewust suikervrij

Vrumona wil dat minder suiker ook doordringt in het segment energy drinks. Om dat te bereiken is het belangrijk dat consumenten een bewuste keuze voor minder suiker kunnen maken. Evelien Sanders-De Boer, Managing Director van Vrumona: 'We kunnen aan de zijlijn blijven staan bij het tweede grootste segment, dat nog steeds veel suiker bevat, of we kunnen het speelveld betreden en ook hier de transitie naar minder suiker inzetten. Het merendeel van de communicatie rondom Rockstar is gericht op de Original No Sugar variant. Een aanpak die eerder al succesvol bleek voor Pepsi MAX. Dit suikervrije merk weet al meer dan 3 jaar opvallend veel nieuwe consumenten aan te trekken. Mochten mensen toch willen kiezen voor een energy drink met suiker, dan is Rockstar Original een meer verantwoorde optie: deze bevat namelijk per 100 milliliter 56% minder suiker dan concurrerende merken."

Suikerreductie

Energy drinks zijn qua omzet een groot en belangrijk onderdeel van de frisdrankmarkt dat jaarlijks een groei met dubbele cijfers laat zien. Het segment blijft echter achter als het gaat om de transitie naar minder suiker. Het segment energy drinks zit momenteel maar liefst 50% boven het gemiddelde suikergehalte van de gehele categorie Fris, Water, Sap & Siropen. Vrumona wil met Rockstar de transitie naar suikervrij in het energy drinks segment versnellen. Evelien Sanders-De Boer: “Rockstar is internationaal een groot merk en we zijn trots dat we het aan ons portfolio kunnen toevoegen. We zien dat er voldoende ruimte is voor een nieuwe energy drink in Nederland en vinden het een mooie uitdaging om het merk ook hier goed op de kaart te zetten en de markt wakker te schudden met een merk met een andere focus. Naast het laten proeven van Rockstar, onderstrepen we in onze communicatie dat ook suikervrije energy drinks garant staan voor een energieboost. Dit komt door de functionele ingrediënten in de drank, zoals cafeïne, vitamine B en vitamine C. Het wordt een grootse lancering vanuit de gebundelde krachten van PepsiCo en Vrumona.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht

AH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af

Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.

Lees bericht



CRS-Vending Towers gewrapt als Rockstar Tower

Activatie – Rockstar Energy Drink is geïntroduceerd en dat moet het land weten ook. In samenwerking met Convenience Retail Solutions (CRS), een onderdeel van Lekkerland, is samen met frisdrankproducent Vrumona een Rockstar Energy Drink Vending Tower neergezet bij een locatie van De Haan Minerale Oliën.

Lees bericht

Rivella lanceert merkcampagne ‘Dat is wel zo lekker’

Campagne - Rivella start een nieuwe merkcampagne waarin smaak, natuur en vrienden centraal staan. Met 'Dat is wel zo lekker' profileert het merk zich als een verfrissende drank waarmee je je met één slok in de natuur waant en die je het best kunt drinken in gezelschap van vrienden.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid