VVD-Kamerlid Rosemarijn Dral op werkbezoek bij Vrumona
Frisdranken - Bij frisdrankproducent Vrumona in Bunnik vond gisteren een verdiepend gesprek plaats met Rosemarijn Dral (VVD) over de impact van de huidige verbruiksbelasting op het MKB en het belang van een eerlijker fiscaal beleid binnen de voedingsmiddelenindustrie.
Tijdens de lunchbijeenkomst, georganiseerd samen met Taco Juriaanse van Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FWS), gingen Evelien Magnin, Robert Maas Geesteranus en Ilco Kwast namens Vrumona in op de gevolgen van de generieke belasting op niet-alcoholische dranken. Deze maatregel houdt geen rekening met het suikergehalte en ontmoedigt daardoor innovatie en suikerreductie.
Gedifferentieerde suikertaks
Vrumona benadrukte dat de sector de afgelopen jaren aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt met de suikerreductie. Het suikergehalte in frisdranken daalde met meer dan 38%. Een gedifferentieerde suikertaks, die onderscheid maakt tussen suikerarme en suikerhoudende dranken, zou volgens Vrumona en de FWS een eerlijker en effectiever instrument zijn. “Het is belangrijk dat beleid inspanningen beloont in plaats van afremt,” aldus de vertegenwoordigers van Vrumona. “Zo stimuleren we innovatie, gezondheid en een toekomstbestendige voedingsmiddelenindustrie in Nederland.”
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Pesco Supply onderdeel van Duitse groothandel Famobra
Overname - De Utrechtse drankengroothandel Pesco Supply wordt overgenomen door de Duitse groothandel Famobra, onderdeel van het Deense familieconcern Fleggaard Holding. Met deze stap bundelen de partijen hun krachten op het gebied van bier, sterke drank en frisdranken, met een verwachte gezamenlijke jaaromzet van ruim 250 miljoen euro.
Lees berichtEfteling en Coca-Cola verlengen samenwerking tot 2030
Leisure - De Efteling en Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) hebben hun samenwerking opnieuw verlengd. De samenwerking loopt al een aanatal jaar en wordt nu verlengd tot 2030.
Lees berichtPepsi en Vrumona lanceren campagne ‘Better With Pepsi’
Campagne - Na de re-branding campagne afgelopen jaar waarin het merk Pepsi een volledig nieuwe visuele identiteit kreeg, lanceren Pepsi en Vrumona nu de eerste global “MEALS” campagne met de titel “Better With Pepsi” in Nederland. Het wordt de grootste 360-campagne sinds jaren en is te zien op o.a. TV, online, de winkelvloer en in de horeca.
Lees berichtCoca-Cola introduceert in 2025 diverse nieuwe smaken
Introducties - Coca-Cola introduceert in 2025 weer een reeks innovaties in het frisdrankschap. De frisdrankleverancier blijft zich richten op vernieuwing om in te spelen op de behoeften en smaakvoorkeuren van consumenten. Dit jaar introduceert het merk een breed scala aan innovaties, met verrassende smaken, suikervrije varianten en vernieuwde verpakkingen.
Lees berichtHorecaEvenTT blijft vaste waarde in het noorden
Vakbeurzen – De vakbeurs HorecaEvenTT in de WTC Expo in Leeuwarden werd goed bezocht. Traditioneel bezoeken altijd veel horecaondernemers van de Waddeneilanden de vakbeurs en ook die waren deze keer weer aanwezig. De beurs valt verder altijd op door de warme aankleding van de expositieruimte en de verzorgde stands.
Lees berichtVrumona neemt hard seltzer-merk GiG Drinks over
Overname - Vrumona, Nederlandse producent van onder andere Pepsi, Rivella, en Crystal Clear stapt in een nieuwe categorie en wordt eigenaar van GiG Drinks. GiG staat in Nederland bekend om de populaire hard seltzer producten en zijn een aanvulling op het frisdrankportfolio van Vrumona.
Lees bericht