Warsteiner zet Jort Kelder in voor ‘Hoe heurt het eigenlijk?’ campagne


Campagne - Het Duitse biermerk Warsteiner lanceert in Nederland dit najaar een assortiment limited edition Bieretiquette flessen. De introductie wordt ondersteund met een ‘Hoe heurt het eigenlijk?’ campagne door ‘etiquette expert’ Jort Kelder.

Onder de slogan ‘Serious About Beer’ heeft Warsteiner dit najaar nieuwe goudkleurige bierkratten op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Deze weken bevatten de kratjes tijdelijk flesjes bier met etiketten waarop een bepaalde Bieretiquette wordt uitgelicht. In totaal worden er elf verschillende varianten uitgebracht. Met de Bieretiquette campagne haakt Warsteiner in op de honger naar bierkennis van de consument. De Bieretiquette flessen zijn een leuke verzameling van weetjes voor iedereen die de passie voor de categorie pilsener deelt. Daarnaast dienen ze als een collectors item voor fans. Hoewel de Warsteiner brouwerij haar biercultuur heel serieus neemt, presenteert het de Bieretiquette op een luchtige en toegankelijke manier. Met een online ‘Hoe heurt het eigenlijk?’ campagne door presentator Jort Kelder wordt de verkrijgbaarheid van de limited edition bierflesjes ondersteund. De bieretiketten zijn vanaf begin oktober te vinden in de nieuwe gouden kratten. Warsteiner wordt sinds 1753 in het gelijknamige dorp in het Duitse Sauerland gebrouwen. Op dit moment worden de bieren naar meer dan 60 landen wereldwijd geëxporteerd.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

In 150 jarig bestaan heeft Heineken-bier veel namen gehad

Jubileum – Heineken-bier bestaat 150 jaar en heeft in die tijd heel wat namen gekend. Sommige namen waren ontleend aan een commercial, maar ook de creativiteit van de bierfans speelden een rol bij de totstandkoming van de bijnamen. ‘Biertje?, ‘Goudgele Rakker’, ‘Pilske, of ‘Koude Kletser’, zijn enkele van die namen en die komen nu allemaal op de verpakking te staan.

Lees bericht



Chef-kok Geurds gaat ‘Vuurzee oliebollen’ bakken voor daklozen

Actie – Chef-kok François Geurds en het gastronomische biermerk De Goede & De Stoute slaan de handen ineen. Op 31 december zal de met twee Michelin-sterren bekroonde chef  Vuurzee champagne bollen bakken waarbij het Vuurzee champagne bier van De Goede & De Stoute verwerkt wordt in het beslag. De opbrengst van de oliebollen gaat naar het daklozen project van Geurds waar hij jaarlijks...

Lees bericht




Horecabedrijf IQ Creative schenkt voortaan Bud

Bier – Het Amsterdamse horecabedrijf IQ Creative, met de restaurantlocaties van Happyhappyjoyjoy, supperclub en Envy,  gaat voortaan Bud schenken. Volgens horecaeigenaar Bert van der Leden passen zijn bedrijf en ‘s werelds grootste biermerk wel bij elkaar. Van der Leden en Bud waren al vanaf de start van het biermerk in Nederland in gesprek met elkaar. “We zijn altijd vooruitstrevend geweest, als...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid