WestCord Fashion Hotel biedt ruimte aan kledingmerk
Hotel - Het kledingmerk P.A.P Collective vestigt zich in het Amsterdamse Hotel WestCord Fashion. Tijdens de Amsterdam Fashion Week transformeerde het P.A.P Collectief de openbare ruimtes van het hotel. De samenwerking biedt hotelgasten nu ook na de modebeurs de kans om de kleding en creativiteit van mode van dichtbij te ervaren.
Oprichter van het P.A.P Collective, Leon Klaassen Bos, is na de officiële lancering van het collectief als Artist in Residence verantwoordelijk voor een eigentijdse en duurzame make-over van de openbare ruimtes. Hij is sinds de fashion week met zijn hele atelier permanent gevestigd in de entresol uitkijkend over de bar en lobby van het hotel. Bezoekers kunnen hier kennismaken met het vakmanschap en de creativiteit, terwijl het hotel een ontmoetingsplek biedt voor ontwerpers, makers en mode-liefhebbers.
Tijdens het modefestival werden de gasten via een huiskameratelier experience uitgenodigd om een blik in de toekomst te werpen. Volgens Maarten van Amerongen, general manager van het WestCord Fashion Hotel, gaan de komende jaren verder in het teken staan van 'Future Vintage'. Het is de start van een proces dat WestCord Fashion Hotel geleidelijk weer tot toonaangevend modehotel moet brengen.
Bron: WestCord Fashion Hotel/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Meterslange ‘kassabon’ als stunt tegen de btw-verhoging
Actie – Een breed bondgenootschap van organisaties uit de cultuur, sport, evenementen, media, boeken en logies heeft tijdens Prinsjesdag actie gevoerd tegen de btw-verhoging op aantal diensten en producten. Op een tweetal locaties werd als stunt een meterslange ‘kassabon’ uitgerold, zodat mensen zich bewust worden wat de financiële gevolgen van de btw-verhoging zijn.
Lees berichtHotellerie roept kabinet op btw-plan te laten varen
Politiek - In Hotel Babylon kwamen begin deze week onderzoekers, hoteliers, politiek en stakeholders bijeen om te praten over het plan van het kabinet om de btw op logies te verhogen. Volgens diverse analisten gaat het plan (veel) minder opleveren dan gedacht, maar zal het plan vooral ook veel negatieve effecten meebrengen.
Lees berichtJochem Schut nieuwe Head of Hospitality Jaarbeurs
Benoeming – Jochem Schut is gestart als Head of Hospitality bij Koninklijke Jaarbeurs. Hij volgt Bas Rietvelt op die zijn carrière op Bonaire voortzet. Schut was eerder General Manager van NinetyNine Hotel Amsterdam Airport en Director of Operations bij de Centro Hotel Group.
Lees berichtThe Diamond brengt Heineken Hoek als Grand café terug
Hotel - In augustus opent het boetiekhotel The Diamond zijn deuren aan het Leidseplein in Amsterdam. Dit hotel, ontworpen door architect Roberto Meijer, brengt tevens de Heineken Hoek als Grand café terug. The Diamond zal gefaseerd openen, waarbij na augustus meer nieuwe concepten in het hotel worden geïntroduceerd.
Lees berichtRestaurant ’t Slaakhuys opent in ‘Vrije Volk’-pand in Rotterdam
Horeca - Op een plek waar voorheen de geschiedenis letterlijk geschreven werd - de locatie deed dienst als redactie van dagblad Het Vrije Volk - opent het nieuwe restaurant ’t Slaakhuys. Het historische pand aan de Slaak heeft een flinke transformatie ondergaan.
Lees bericht‘Hasta La Vista, Baby!’ lanceert Movie Nights
Horecaconcept - Hasta La Vista, Baby!, het Spaanse restaurant op de 19e verdieping van het INNSiDE By Melia Hotel op de Amsterdamse Zuidas, introduceert een nieuw concept voor de zomeravonden: Movie Nights. Gasten kunnen hier film kijken met een waanzinnig uitzicht op de skyline van Amsterdam.
Lees bericht