Westland en Those Vegan Cowboy lanceren merk WildWestLand


Het kaasmeisje Annie is het beeldmerk van het plantaardige merk WildWestLand

Plantaardig - Those Vegan Cowboys en kaasmaker Westland hebben elkaar gevonden in een nieuw plantaardig merk WildWestLand. Door de joint venture is Westland de eerste grote traditionele Hollandse kaasmaker die met een plantaardige variant komt.

Westland is bekend van Maaslander en Old Amsterdam. Those Vegan Cowboys is het nieuwe zuivellab van de Vegetarische Slager-oprichters Jaap Korteweg en Niko Koffeman. Na de verkoop van hun bedrijf aan Unilever hebben zij zich gericht op de plantaardige zuiveltak. De samenwerking met Westland heeft nu tot het eerste plantaardige ‘Fromance’-producten geleid, die onder het merk WildWestland worden verkocht. De eerste producten liggen deze zomer in de supermarkt. Het merk heeft als pay-off ‘Know how since 1936, no cow since 2020’.

Ambitie

De twee bedrijven vonden elkaar in de ambitie om de duurzaamste en tegelijkertijd de lekkerste kaas te willen maken, zo laten zij weten in een gezamenlijk persbericht. Voor pioniers Those Vegan Cowboys is dat een vegan, microbiële variant gemaakt uit gras – een ontwikkeling die nog een paar jaar nodig heeft. Westland CEO Henny Westland sprak eerder de ambitie uit om in 2036, enkel nog klimaatneutrale kaas te produceren. Henny Westland: “Het is onze droom om de allerlekkerste plantaardige Fromance te maken. De liefde voor kaas en kaasbereiding heeft ons samengebracht in deze bijzondere samenwerking.

De introductie van de Fromance van vandaag voor beide partijen niet het einddoel. Het is een manier om de ultieme duurzame lekkernij sneller te realiseren. Vandaar dat de opbrengsten weer terug in het bedrijf vloeien om verdere verduurzaming te realiseren

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Boerschappen wil met nieuwe directie verder groeien

Benoeming – Korte-keten-initiatief Boerschappen heeft een nieuwe directie benoemd. Drees Peter van den Bosch, ex-CEO Hutten Catering, en Machiel Resink, ex-CFO Vegetarische Slager, gaan de directie vormgeven en het initiatief naar een volgende groeifase brengen. De oprichters Stéphanie Vellekoop en Stijn Markusse blijven betrokken bij Boerschappen.

Lees bericht


Innergy brengt gezondere pomodorosaus voor schoolkantines

Catering – Cateraar Innergy in Zevenbergen is sinds begin deze maand de nieuwe naam van Catermaat De Reus. De naam staat voor de innerlijke energie die het cateringbedrijf drijft én voor de innerlijke kracht waar het eten en drinken voor zorgt. Na eerdere succesvolle introducties van Sweet Mustard Culidressing en Sweet Chilisauce, lanceert de schoolcateraar nu de Pomodoro & Peperone Culisauce.

Lees bericht


Food100 maakt zes Foodhelden van 2024 bekend

Verkiezing - Tijdens een bijeenkomst met de 100 meest impactvolle voedselveranderaars van Nederland maakte de Food100-vakjury de namen van zes innovators bekend die de titel Foodheld van het jaar mogen hebben. Deze voorlopers uit de Food100-lijst maakten dit jaar bijzonder veel indruk met hun werk om de Nederlandse voedselketen duurzamer, gezonder en socialer te maken.

Lees bericht


Merendeel hoger onderwijs draagt bij aan eiwittransitie

Onderwijscatering - Bijna alle Nederlandse universiteiten en hogescholen (88%) nemen maatregelen die bijdragen aan de eiwittransitie. Daarnaast heeft 41% een doelstelling opgesteld met betrekking tot meer plantaardig voedsel op de campus. Dat laat ProVeg weten na onderzoek in een nieuwsupdate.

Lees bericht

Karma Kebab opent vestiging in Amsterdam

Formulenieuws – Wat ooit als experiment op festival Lowlands begon in 2018 is nu uitgegroeid tot  echte foodformule. Naast de grote flagship-locatie in Utrecht is er nu een nieuw restaurant in Amsterdam geopend. En stappen naar het openen van meer locaties de komende jaren worden gezet.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid