Westland Kaas neemt het merk 'Kees'

Overname - Westland Kaas neemt het merk ‘Kees’ over en voegt hiermee een deels plantaardige variant op kaas aan haar portfolio toe. Westland heeft al een samenwerking met Those Vegan Cowboys, die vegan alternatieven ontwikkelen voor kaas.
De overname past volgens Westland goed bij de ondernemersgeest, creativiteit en eigenzinnige manier van zakendoen die Westland als familiebedrijf kenmerkt. Het bedrijf is vaker op zoek naar manieren om de smaak en receptuur van haar ambachtelijke kazen te verfijnen. Zo creëerde zij met Maaslander de eerste zoutarme kaas. Westland is ook producent van het regelmatig bekroonde kaasmerk Old Amsterdam.
Deels plantaardig
De kaas van ‘Kees’ heeft een speciale receptuur en is gemaakt van magere koemelk. Het procedé is vergelijkbaar met dat van het maken van Goudse kaas. Alleen zijn bij ‘Kees’ de zuivelvetten vervangen door plantaardige oliën die rijk zijn aan onverzadigde vetzuren, aldus Westland. Hiermee is ‘Kees’ een variant op kaas die deels plantaardig is, 50% minder verzadigde vetten bevat en daarmee goed is voor je cholesterol. “We zijn blij dat we ons portfolio, met merken als Old Amsterdam en Maaslander, kunnen verrijken met ‘Kees’,” aldus Ronald van Zetten, CEO a.i. van Westland Kaas. Marc van Wanroij, medeoprichter van Keesmakers: “Ik ben blij dat het merk Kees in goede handen is bij Westland Kaas en heb er vertrouwen in dat Kees op deze manier voor consumenten beschikbaar blijft.”
Bron: Westland/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Innergy brengt gezondere pomodorosaus voor schoolkantines
Catering – Cateraar Innergy in Zevenbergen is sinds begin deze maand de nieuwe naam van Catermaat De Reus. De naam staat voor de innerlijke energie die het cateringbedrijf drijft én voor de innerlijke kracht waar het eten en drinken voor zorgt. Na eerdere succesvolle introducties van Sweet Mustard Culidressing en Sweet Chilisauce, lanceert de schoolcateraar nu de Pomodoro & Peperone Culisauce.
Lees berichtStarbucks en Old Amsterdam komen met Toasties
Introductie - Starbucks en Old Amsterdam lanceren samen een nieuw lunchgerecht: Old Amsterdam Toasties. Consumenten in Nederland en België van de koffieketen kunnen vanaf dinsdag het lunchgerecht met de kenmerkende Old Amsterdam Kaas in twee variaties bestellen.
Lees berichtMcCrispy Old Amsterdam en Chicken Sensation keren terug bij McDonald’s
Formulenieuws – McDonald's en Old Amsterdam laten weten terug te komen met de McCrispy Old. De kipburger zal verkrijgbaar zijn in alle McDonald's restaurants. Eerder was de introductie van de kipburger een groot succes. Ook de Chicken Sensation keert terug bij de restaurantformule.
Lees berichtGouden oogst voor Old Amsterdam bij DLG Award-keuring
Keuring - Old Amsterdam heeft tijdens de DLG-keuring bewezen van uitzonderlijke kwaliteit te zijn door maar liefst negen prijzen in ontvangst te nemen. De Nederlandse kaasmaker werd bekroond met acht gouden en één zilveren award.
Lees bericht‘Nederland koploper in gezonde vlees- en zuivelvervangers’
Onderzoek – Nederlandse vleesvervangers en plantaardige melk hebben gemiddeld een gezondere samenstelling dan die uit andere landen. Dit blijkt uit onderzoek van ProVeg International, waarin Nederlandse alternatieven voor vlees en zuivel werden vergeleken met vervangers uit tien andere landen.
Lees berichtFood100 maakt zes Foodhelden van 2024 bekend
Verkiezing - Tijdens een bijeenkomst met de 100 meest impactvolle voedselveranderaars van Nederland maakte de Food100-vakjury de namen van zes innovators bekend die de titel Foodheld van het jaar mogen hebben. Deze voorlopers uit de Food100-lijst maakten dit jaar bijzonder veel indruk met hun werk om de Nederlandse voedselketen duurzamer, gezonder en socialer te maken.
Lees bericht