What’s Cooking? wordt nieuwe naam Ter Beke
.png)
Jubileum – Het Belgische voedingsbedrijf Ter Beke, eveneens actief in Nederland met productie en verkoop (ook onder de naam Berkhout Langeveld), heeft ter gelegenheid van een nieuwe strategie en het 75-jarig jubileum de naam gewijzigd in What’s Cooking?
Met de nieuwe naam wil Ter Beke uitdrukking geven aan huidige vraag van consumenten en een voortrekkersrol nemen in de verduurzaming van de voedingsindustrie. Het bedrijf staat bekend om zijn Vleeswaren (charcuterie), hartige snacks en bereide gerechten zoals Come a casa. Door in te zetten op innovatie en het versneld invoeren van nieuwe plantaardige producten wil What’s Cooking? de klant en consument nog meer keuze bieden en samen met hen de weg inslaan naar verduurzaming. De naam What’s Cooking? moet de ambitie en de nieuwsgierigheid naar nieuwe ontwikkelingen op di terrein onderstrepen.
Twee business units
Het bedrijf blijft uit twee strategische business units (SBU’s) bestaan: Hartig beleg en kant-en-klaar maaltijden. Hartig, want de focus ligt niet langer op vlees, maar op vleeswaren, spreads en snacks die steeds vaker plantaardige in plaats van dierlijke eiwitten zullen bevatten. Piet Sanders, CEO: “Onze R&D-activiteiten richten zich niet alleen op het verder ontwikkelen van een smaakvol en betaalbaar dierlijk, vegetarisch en plantaardig gamma aan hartig fijn beleg en bereide gerechten. We focussen ook op het verduurzamen van onze bestaande producten, de verpakkingen en onze productieprocessen.”
Duurzaamheid
Daarmee koppelt What’s Cooking? aan de nieuwe bedrijfsstrategie meteen een ambitieuze duurzaamheidsstrategie. Het bedrijf richt zich met een aantal doelstellingen op 2030 rond drie uitgangspunten: Good Food for all, Protect our Planet en Help People flourish. De doelstellingen liggen op het terrein van verminderen broeikasgassen, waterverbruik, maar ook op uitbreiding van het plantaardige assortiment. De afgelopen vijf jaar investeerde de groep ruim 135 miljoen euro in onder meer nieuwe productielijnen en energiebesparende maatregelen zoals bijkomende isolatie en warmtehergebruiksystemen. De komende vijf jaar zijn ruim evenveel investeringen voorzien om de nieuwe strategie en duurzaamheidsambities te realiseren: 150 miljoen euro, gespreid over diverse projecten.
Bron: What’s Cooking Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cheque voor Jeugdfonds bij heropening Sligro Alkmaar
Groothandel – Ter gelegenheid van de heropening van de Sligro-vestiging in Alkmaar werd een schenking gedaan aan het Alkmaarse Jeugdfonds Sport & Cultuur. De volledig verbouwde locatie werd dinsdag geopend door Angélique Schmeinck (24Kitchen), Kees Kiestra (directeur Sligro zelfbedieningsgroothandels en Sander Koolwijk (vestigingsdirecteur Sligro Alkmaar).
Lees berichtToekomstProef zet in op leiderschap bij verduurzamen voeding in de zorg
Zorg - In een bomvolle zaal van de Koninklijk Visio in Huizen vond op donderdag 23 maart de aftrap van ToekomstProef plaats. Dit is een initiatief van St. Eten+Welzijn en een aantal strategische partners om het eten en drinken in zorginstellingen niet alleen beter te maken, maar ook meetbaar duurzamer.
Lees berichtFood Cabinet behaalt B Corp certificering
Certificering- Creative agency Food Cabinet is vanaf nu een B Corporation. Om de certificering te verkrijgen moet een organisatie aan hoge standaarden voldoen op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid. B Corp bedrijven zijn onder andere Tony’s Chocolonely, Patagonia, The Food Line Up, YB, Dopper en Moyee Coffee.
Lees berichtOok FEBO gaat voedselverspilling te lijf met Too Good To Go
Formulenieuws – De 23 vestigingen van cafetariaformule FEBO gaan de strijd aan tegen voedselverspilling. Via de Too Good To Go-app kunnen snackliefhebbers Snackboxen bestellen met daarin de dagverse producten van FEBO die de houdbaarheidsdatum naderen, maar nog te lekker zijn om weggegooid te worden.
Lees berichtCoca-Cola stapt volledig over op elektrische bedrijfsauto’s
Duurzaamheid - Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) meldt dat het frisdrankbedrijf volledig overstapt op elektrische voertuigen voor alle bedrijfsauto’s. De transitie moet voor einde van 2026 zijn afgerond vooruitlopend op het wereldwijde EV100 initiatief.
Lees berichtGrolsch neemt nieuwe warmteleiding Twence in gebruik
Duurzaamheid – Bierbrouwerij Grolsch in Enschede maakt vanaf vrijdag gebruik van duurzame warmte van Twence. Een primeur, want het is het eerste bedrijf dat rechtstreeks duurzame warmte van Twence ontvangt in de vorm van warm water en dit inzet voor industriële processen, zoals het opwarmen van pasteurs en spoelmachines.
Lees bericht