Winnaars Gezonde Innovatie Awards bekend


Een van de winaars Lidl: "Wij zijn trots dat we met onze volkoren maaltijdsalades de eerste prijs van de jury in ontvangst hebben mogen nemen! Als eerste supermarkt zijn al onze maaltijdsalades standaard volkoren" / Foto bij: Ron Offermans

Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.

De vakjury selecteerde 77 genomineerden uit maar liefst 116 aanmeldingen voor onze complimenten prijs op weg naar een gezondere eetomgeving. Twee jury's gingen er mee aan de slag.

Met ruim 24.000 stemmen kozen consumenten hun favorieten via onze stemwebsite. De vakjury - bestaande uit Marieke Kerstens (huisarts), Jenneke Heising (Wageningen University & Research), Reinoud Moojen (Universiteit Utrecht), Rosanne Phaff (Phaff Export Marketing) en Benny Swaans (interim Supermarktmanager) - kwam in goed overleg tot zijn winnaars.

De uitreiking vond  plaats op het Gezonde Innovatie Event tijdens het Captain of the Category Congres in de Amsterdam RAI.

Initiatieven

De favoriete initiatieven van 24.000 consumenten:

- Keer Diabetes2 Om, Stichting Voeding Leeft

- AH.nl/leefstijl, Albert Heijn

- Groente Avontuur BORDspel, Groente Avontuur

De favoriete initiatieven van de vakjury:

Doorlopende leerlijn, Stichting Smaakcentrum

De Laatste Pluk, De Laatste Pluk

Lunchmaatjes, Stichting Lunchmaatjes

Producten

De favoriete producten van consumenten:

- Eiwitrijke spreads, Albert Heijn

- Granola Noten en Pitten, TastyBasics

Zaden en Pittenrepen Zonnebloempit, Bolletje

De favoriete producten van de vakjury:

- Volkoren maaltijdsalades, Lidl

- Kneed & klaar plantburgers jalapeno, Verstegen

- Mini volkoren appel citroen bolletjes, Albert Heijn

Bron: FoodPersonality/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht


Quirine de Weerd van Lidl MVO Manager van 2024

Verkiezing - Quirine de Weerd, hoofd corporate affairs bij Lidl Nederland, is door Van der Molen E.I.S. uitgeroepen tot MVO Manager van het Jaar 2024. De titel is een erkenning voor haar jarenlange inzet en bijdrage aan duurzaamheid, waarmee ze binnen en buiten de organisatie impact maakt.

Lees bericht

AH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren

Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...

Lees bericht

Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering

Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.

Lees bericht


Gemaksformule AH to go bestaat 25 jaar

Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.

Lees bericht

Overname Albron en Hutten succesvol afgerond

Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid