Udea-worstenbroodje winnaar Bio-product tijdens Netwerkdiner
Bijeenkomst – Tijdens het jaarlijkse Bio-Netwerkdiner, georganiseerd door BioNederland, kwamen op 5 juni ruim 200 professionals uit de biologische keten bijeen in de Prodentfabriek in Amersfoort. De avond bood inspiratie, netwerkgelegenheid én erkenning voor innovaties en inzet binnen de sector.
Centraal stond de ambitie om de biologische keten – van producent tot retail en horeca – een zichtbare impuls te geven. Op het podium presenteerde foodtrendanalist Marielle Bordewijk het rapport Biologisch in 2030, een toekomstvisie op biologisch in samenwerking met Schuttelaars & Partners. Jaap Korteweg (Those Vegan Cowboys) besprak de strategische kansen in de combinatie van plantaardig en biologisch, terwijl Wobbe van Zoelen (Anne&Max) praktijkinzichten gaf over de toepassing van biologisch binnen horecaconcepten. Moderator Elise Bijkerk begeleidde de avond.
Bio-verkiezing
Hoogtepunt was de uitreiking van de Bio-Verkiezing van het Jaar. Udea won met het Brabantse worstenbroodje de overall titel Beste Bio-product 2025. Lidl werd verkozen tot Bio-Bedrijf van het Jaar en Martijn Versteegh (Albert Heijn) kreeg erkenning als Bio-Manager van het Jaar. “Deze erkenning onderstreept het belang van strategische keuzes voor biologisch binnen de retail,” aldus Versteegh.
Cateraars
Voor volgend jaar wordt overwogen om ook een prijs te geven aan de Beste Bio-Cateraar. Een aantal cateraars was uitgenodigd om kennis te maken met het Bio-Netwerk.
Bron: BioNederland/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Anne&Max bij beste 3 franchisegevers in Nederland
Formulenieuws - Franchiseformule Anne&Max is tijdens de uitreiking van de NFV Franchise Trofee 2025 uitgeroepen tot één van de drie beste franchisegevers van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) aan formules die zich onderscheiden in kwaliteit, samenwerking en toekomstvisie. Hizi Hair werd uiteindelijk de winnaar.
Lees berichtPathé popcorn voortaan te koop bij Albert Heijn
Bioscopen - Een primeur voor iedereen die graag snackt tijdens het filmkijken. Voor het eerst is de echte Pathé popcorn verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkt. De popcorn, in smaken zoet en zout, is voortaan verkrijgbaar in alle 660 Albert Heijn winkels.
Lees berichtPrivate labelbeurs PLMA toont opmars huismerken
Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...
Lees berichtHEMA meest favoriet voor koffie en lunch
Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.
Lees berichtAnne&Max opent deuren van tweede vestiging in Arnhem
Formulenieuws – De ondernemers Michiel Ausems (51) en Nannique Spiek (23) hebben maandag 5 mei de deuren van een nieuwe Anne&Max in Arnhem geopend. De vestiging in de Steenstraat is de tweede Anne&Max in Arnhem.
Lees berichtMargaret Versteden-van Duijn nieuwe CEO Albert Heijn
Benoeming - Margaret Versteden-van Duijn wordt per 1 september 2025 CEO van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Zij volgt Marit van Egmond op, die per 1 mei het bedrijf verlaat. Versteden-van Duijn is nu nog CEO bij Bol. Met Versteden-van Duijn kiest Albert Heijn voor een CEO die beschikt over retailervaring en technologische visie.
Lees bericht