Udea-worstenbroodje winnaar Bio-product tijdens Netwerkdiner


Het Bio-Netwerkdiner bood inspiratie, netwerkgelegenheid én erkenning voor innovaties en inzet binnen de sector / Foto bij: Studio ten Tusscher

Bijeenkomst – Tijdens het jaarlijkse Bio-Netwerkdiner, georganiseerd door BioNederland, kwamen op 5 juni ruim 200 professionals uit de biologische keten bijeen in de Prodentfabriek in Amersfoort. De avond bood inspiratie, netwerkgelegenheid én erkenning voor innovaties en inzet binnen de sector.

Centraal stond de ambitie om de biologische keten – van producent tot retail en horeca – een zichtbare impuls te geven. Op het podium presenteerde foodtrendanalist Marielle Bordewijk het rapport Biologisch in 2030, een toekomstvisie op biologisch in samenwerking met Schuttelaars & Partners. Jaap Korteweg (Those Vegan Cowboys) besprak de strategische kansen in de combinatie van plantaardig en biologisch, terwijl Wobbe van Zoelen (Anne&Max) praktijkinzichten gaf over de toepassing van biologisch binnen horecaconcepten. Moderator Elise Bijkerk begeleidde de avond.

Bio-verkiezing

Hoogtepunt was de uitreiking van de Bio-Verkiezing van het Jaar. Udea won met het Brabantse worstenbroodje de overall titel Beste Bio-product 2025. Lidl werd verkozen tot Bio-Bedrijf van het Jaar en Martijn Versteegh (Albert Heijn) kreeg erkenning als Bio-Manager van het Jaar. “Deze erkenning onderstreept het belang van strategische keuzes voor biologisch binnen de retail,” aldus Versteegh.

Cateraars

Voor volgend jaar wordt overwogen om ook een prijs te geven aan de Beste Bio-Cateraar. Een aantal cateraars was uitgenodigd om kennis te maken met het Bio-Netwerk.

Bron: BioNederland/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Anne&Max bij beste 3 franchisegevers in Nederland

Formulenieuws - Franchiseformule Anne&Max is tijdens de uitreiking van de NFV Franchise Trofee 2025 uitgeroepen tot één van de drie beste franchisegevers van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) aan formules die zich onderscheiden in kwaliteit, samenwerking en toekomstvisie. Hizi Hair werd uiteindelijk de winnaar.

Lees bericht


Pathé popcorn voortaan te koop bij Albert Heijn

Bioscopen - Een primeur voor iedereen die graag snackt tijdens het filmkijken. Voor het eerst is de echte Pathé popcorn verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkt. De popcorn, in smaken zoet en zout, is voortaan verkrijgbaar in alle 660 Albert Heijn winkels.

Lees bericht

Private labelbeurs PLMA toont opmars huismerken

Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...

Lees bericht

HEMA meest favoriet voor koffie en lunch

Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.

Lees bericht



Margaret Versteden-van Duijn nieuwe CEO Albert Heijn

Benoeming - Margaret Versteden-van Duijn wordt per 1 september 2025 CEO van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Zij volgt Marit van Egmond op, die per 1 mei het bedrijf verlaat. Versteden-van Duijn is nu nog CEO bij Bol.  Met Versteden-van Duijn kiest Albert Heijn voor een CEO die beschikt over retailervaring en technologische visie.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid